- 673 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Marifetin 40 Kuralı(7. ve 8. kurallar)
7.Kural
Şu hayatta tek başına inzivada kalarak, sadece kendi sesinin yankısını duyarak, Hakikat’ i keşfedemezsin. Kendini ancak bir başka insanın aynasında tam olarak görebilirsin.
Eskiden insanlar Allah’a ulaşmak için inzivaya çekilip günlerce, aylarca ibadet ederlermiş, hatta inzivaya çekildikleri yere çilehane derlermiş. Yani Allah’a ulaşmak için yaptıkları ibadeti çile olarak görüp mekana bu adı verirlermiş. Bu şekilde Allah’a ulaşanların sayısını Allah bilir.
Marifet ehli ise inzivaya çekilmez, çünkü her an Allah’ın huzurunda olduğu bilinciyle yaşar. Her an her hareketiyle Allah’a ibadet edeceğini bilerek yaşar. Yaratılana bakıp YARATANI görmeye, O’NDAN izler bulmaya gayret eder. Marifet ehli bilir ki yaratılan her şey kendi de dahil YARATANA bir aynadır. Ne kadar çok aynaya bakarsa YARATANI o kadar çok tanıyacağını bilir. Ne kadar çok tanırsa o kadar çok SEVECEĞİNİ bilir. Marifet ehli bilir ki tanımak ve sevmek bir ibadettir.
Marifet ehli bilir ki tanımak ve sevmek için aynaya değil aynalara bakmak gerekir. Bunun için marifet ehli inzivaya çekilmek yerine halk içinde HAK ile olmayı seçer.
Marifet ehli aynalara bakıp çoklu yansımalardan asıl varlığa ulaşmaya çalışır, çokluktan BİR’e ulaşmaya çalışır. Her şeyin O’NDAN geldiğini, O’NA döneceğini, O’NA ait olduğunu bilir. BİR olanı kalbinde bulduğu an hakikate ulaşır.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
8.Kural
Başına ne gelirse gelsin karamsarlığa kapılma. Bütün kapılar kapansa bile, O sana kimsenin bilmediği gizli bir patika açar. Sen şu anda göremesen de, dar geçitler ardında nice cennet bahçeleri var. Şükret! İstediğini elde edince şükretmek kolaydır. Dileğin gerçekleşmediğinde de şükret.
Marifet ehli başına gelen olumsuz şeyler için şikayet edip dertlenmez, umutsuzluğa da düşmez. Yaşadığı olumsuz şeylerin kaynağı olarak nefsini görür. Bu olumsuz şeyleri neden yaşadığını tefekkür ederek Allah’ın bu imtihanla ne öğretmeye çalıştığını idrak etmek ister. Allah’ın verdiği ilimle tefekkür eder, nefsini tezkiye eder. Sabrederse İmtihan sonununda lütufların geleceğini bilir marifet ehli. Allah’ın kudretinden ümidini kesmez. Araftadır marifet ehli, yani ibadetlerini layıkıyla yapamamaktan, kalp kırmaktan, O’NA ulaşamamaktan korkar, sabrederse Allah’ın hikmet vereceğini ve himmet edeceğini, merhametinin ve cömertliğinin sonsuz olduğunu bilerek yaşar.
Marifet ehli, hazinenin yıkık dökük harabelerde olduğunu bilir. Bir insanın gönlü kırılmışsa onu tamir etmeye çalışır, ordaki hazineyi ortaya çıkarmak için gayret eder.
Marifet ehli hem kendi imtihanlarını hem diğer insanların imtihanlarını sever. Bu imtihanları tefekkür ederek en büyük rızka (İDRAK) kavuşur. Marifet ehli verilene şükreder, verilmeyene de şükreder. Verilmeyene şükrederek Allah’a hamd eder.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Enaniyetten merhameti sonsuz Rabbime sığınırım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.