- 1418 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Başlık madde- mana Türü Deneme Hikayesi. Babam Paşo Ağa torunu Yusuf oğlu Rıza Efendi 1902 doğumlu. Eski yazıyı okumuş. Bize yeni yazıyı öğreten ilk hocamız 'm' için'mim' 'n ' için 'nun' ef gafderdi. Batın ilmi, ilm-i le
Bu bir denemedir
26-
Madde- Mana
Madde nedir; mana nedir
Kalp (yürek) nedir; gönül nedir
Kanun nedir; hukuk nedir
Beyin nedir; akıl nedir
Birinciler elle tutulur,gözle görülür somut nesnelerdir
İkinciler; elle tutulmaz,gözle görülmez olgular, soyutumsu kavramlardır.
Madde;
Bilindiği gibi tabiatta, var olduğu bilimce kanıtlanmış, 103 yada o civarda elementlerin karışımıyla elle tutulur,ğözle görülür hale gelmiş cisimlerdir.
Elementlerin kendileri vardır ama elle tutulmayan,gözle görülmeyen atom denen parçacıklar (parti küller) dır
.Atom denen bu zerrecikler de, nötron proton,elektron lardan oluştuğunu bilim söylüyor.
Eski bilgelerin,batıni (görünmez) alem, mana dedikleri bu olsa gerek.
Mana:
İşte elle tutup gözle gördüğümüz maddenin elle tutulmaz,gözle görülmez var oldukları etkileriyle kendilerini kanıtlamış olan soyutumsu olgulardır… başka anlatımla madenin etkinliği, yetkinliği olmaları nedeniyle maddenin manası var oluş nedenleridir. Eflatunun dediği gibi bu haliyle ;
"görünen (zahiri= görüntü) madde gölge olup, gerçek olan görünmeyen (görebilemediğimiz) dir.
Kısaca görünen madde görünmeyen manadır Asıl olan manadır. Çünkü maddenin oluşumu göremediğimiz o fenomenlerdir.
İşte Peder rahmetlinin dediği ’
Hep İsmet Hocayla o konuları konuşur, tartışırlardı. Hoca akrabadan olup Yyıldızeli Köy Öğretmen okulu mezunuydu kültürlü öğretmenlerimizdendi.
Bbir gün yine tartışmalarında İsmet Hoca ;
" Peki Rıza amca madde mi önce vardı, mana mı!"
"Mana önce vardı hoca mana...Maddi alem var olmadan mana alemi vardı...Hocayı çok sever hep İnönü derdi İsmet Hocaya
Biz bir şey anlamıyorduk elbet!
" Bravo, bildin... mana aleminin karşılığı bugün bilim hücre diyor, önce hüçre oluşmakta
demesiyle bir nevi birbirlerinin bilgisini ölçerlermiş diyeyorum şimdi!
İşte Rahmetli Pederin dediği ilm-i Ledun-i buymuş meğer Veee boş değilmiş pederimiz"
Kalp:
Kalbimiz de bir cisimdir. Etten,damarlardan oluşmuş bir et parçasıdır.
Gönül ise,onun manasıdır. Görünür halin görünmez icraatıdır. Kalp denen somut cisim,gönül denen gizemli gücü saklayan dış yapıdır!..
…/…
27
-
Kanun (kanunlar); Kanunlar da diğerlerinde olduğu gibi elle tutulur gözle görülür, yazılı kurallardır.
Hukuk; Bu kuralların temeli gelenekler örf ve adetler,diğer sosyal ilişkiler,doğuştan gelen,temel yaşam haklarıdır.. Kısaca kanun made; hukuk manadır.
Beyin:
Beyin madde,akıl manadır. Akılsız beyin olur da:beyinsiz akıl olmaz.
Kalb olmadan gönül olmaz, Yani kalb madde gönül denen bir duyum bir algı olup maddenin ifadesi olan manadır!
Yani; atom çekirdeğinin içindeki sinerjidir.
Görülüyor ki doğada var olan canlı cansız her varlığın temeli atomdenene parçacığıdır. O parçacık maddedir. Onun içindeki fenomenler ektileriyle biline bilen partikürler manayı oluşturmaktadır.
Doğanın sırrı gizemi mana denen o paçracıklarda saklıdır!
Az felsefe yapalım dedik,alınma öyle!..
Anlamayana değil; anlayana var benden selam söyle!..
Çaycuma
Xxx
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.