- 616 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YENİ BİR BAŞLANGIÇ
Yaratan bizi zaman ve mekana bağlı yaratmış. Biz onlarsız hiçbir şey düşünemez ve yapamayız.
Özellikle zaman kavramı çok önemli hayatımızda. Bir sıkıntıya düştüğümüzde bunun geçici olduğunu düşünür rahatlarız. “Gün kararıp kalamaz.” demiş atalarımız. Zaman her şeyin ilacıdır, denilmiş.
Şunu da iyi biliriz ki, her son bir başlangıçtır. Yağmur biter havanın açılmasının başlangıcı, gündüz gecenin başlangıcı, gece gündüzün.
Küçüklüğümde ilk tanıdığım Tercüman gazetesinin logosunda :”Her sabah yeni bir başlangıçtır, her sabah dünya yeniden kurulur.” yazısını okuyarak büyüdük ve inandırdık kendimizi.
Allah her gün bir başlangıç yapmamızı istiyor, iyiye, güzele…
İşte ayların en güzeli mübarek Ramazan geliyor. Ramazan’ın ilk gününden başlayarak siz de taze bir başlangıç yapın. Allah’tan yardım isteyin güzel şeyler için. Emin olun o en büyük makamdan yardım gelecek size.
Mesela eğer namaz kılmıyorsanız namaza başlayın hiç bırakmamak niyetiyle.
Kuran okumayı bilmiyorsanız -yaşınızın hiç önemi yok- başlayın çalışmaya ve yardım isteyin Yaratan’dan.
İşte sigarayı bırakmak için ne güzel bir fırsat, kurtulun şu meretten.
Hayır yapmaya başlayın mesela, akrabalarınızı ziyaret edin. Ne olur bayramı beklemeyin, hemen şimdi kalkın ayağa. Ve şaşırtın onları, nereden çıktın, dedirtin.
Ne zamandır büyüklerin mezarını ziyaret etmiyorsunuz? Ne bekliyorsunuz, onları ziyaret etmek için, arife mi gerekli her zaman? Kalkın, çoluk çocuğu da alın gidin başlarına, bir selam verin ona, bir fatiha gönderin ruhuna.
Unuttunuz gülümsemeyi, Allah’a yönelin ve onun kullarını sevin, Yunus’un dediği gibi “ Yaratılanı sevin Yaratan’dan ötürü”
Binlerce, milyonlarca müminle birlikte teravih kılın, hiç aksatmadan Ramazan’ın sonuna kadar.
Fırından pide alırken bir tane de komşunuza alın. Çalın kapısını ve bir Ramazan hediyesi olarak pide verin onlara, Ramazanlarını kutlayın.
Daha şefkatli olun insanlara karşı, biri sizi kızdırırsa “oruçluyum” deyin içinizden ve gülüp geçin.
Şu dünya gailesinden kurtulup imrendirin melekleri kendinize.
Hadi başlayın ne olur.
Hep birlikte başlayalım. Memleketin üzerine çöken kara bulutlar dağılsın, nur fışkırsın mekanlardan.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.