- 667 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
P E G A S U S
P E G A S U S
5 Temmuz 4 Ağustos tarihleri arasında,Alanyada,çok güzel bir tatil yaptım.Herşey sorunsuzdu.Ama 4 Ağustos,saat 14,30’da,Sabiha gökçen hava alanına inip,bagajlarıma baktığımızda,aklıma bile gelmeyecek bir sorunla karşılaştım.Tekerlekli sandalyem,hasar görmüş.Yepyeniydi sandalyem.Alanya ya giderken almıştım.Alanyada da hiçbir sorun yaşamamıştım,sandalyemle ilgili.Yardımcım,hemen sorunu belirtti.Rapor tutuldu.Verilen belgeleri kaybetmemem söylendi.Kaldığım yere gidince,hemen arabayı aldığım firmayı aradım.Tatil dönemi olduğu için,birkaç gün sonra gelip baktı yetkililer.Sorun,bizim sandığımızdan çok daha büyükmüş.Sandalyem,onarılamayacak derecede hasar görmüş.Havayolu şirketinin,ilgili bölümüyle görüştü firma yetkilileri.Arabanın bedelini ödemeyeceklerini söylemişler.Çok az bir miktar verebilirlermiş.Oysa,tamamen bagaj taşıma hatasıydı.Sorumluluk ve sorun,PEGASUS’undu.Ve ben çok,çok üzülmüştüm.En az iki yıl kullanacağım sandalyem,bir saat uçuş sırasında,onarılamayacak duruma getirilmişti.Yürüyemeyen bir insan için,tekerlekli sandalyenin ne anlama geldiğini?Az çok tahmin edebilirsiniz.Ayrıca:Yapılan haksızlığı da kabul edemiyordum.Sorunu,arkadaşıma ve eşine anlattım.Bu kez,havayolunun ilgili birimini arkadaşım aradı.Ona da,elimdeki belgelerle birlikte,başka belgeleri,kendilerine ulaştırmam söylenmiş.Ertesi günü,ben tekrar aradım.Benim hiçbir kusurum olmadığı halde,neden güç durumda bırakıldığımı?sordum.Israrım ve baskım sonucu,gerekli belgeleri ulaştırmamı ve kabul edersem eğer?Ancak üçyüz dolar ve ödediğim bagaj ücretini alabileceğim söylendi.Kabul etmezsem ne olur?Diye sordum.O zaman,satın alma birimimiz,size başka bir araba alıp verecek dedi,yetkili kişi.Kabul etmek zorundaydım.Çünkü,sandalyelerin sınıf sınıf olduğunu.Bana,en düşük fiatlı bir sandalye verileceğini biliyordum.Üstelik:Ben,bedensel yapım gereği,her sandalyeye oturamıyorum.Belirli özelliklerinin olması gerekiyor.Bir sürü uğraş sonucu,409 YTL. Yatırıldığını öğrendim banka hesap numarama.Oysa,sandalyemin ücreti 650 YTL.ydi.Faturamı da,belgelerle birlikte iletmiştim.650 YTL. Nerede?409 YTL.Nerede?Arada 241 YTL.fark var.Ve ben,sokaktan toplamıyorum parayı.Hayatta ise,tek başımayım.Beni,kendimden başka koruyacak kimse de yok.Dişimden,tırnağımdan biriktirdiklerimle yaşıyorum. İnanamıyorum.Koskoca PEGASUS bana sandalyemin ederini ödemedi.Oysa,üç yolcu parası anca eder.Üzüldüğüm,mağdur edildiğim de cabası.Bu yazıyı yazmak için beklememin nedeni:Hesap numarama,ne kadar para yatırdıklarını?öğrenebilmekti.Çevremdeki insanlara anlattığımda,”Boş ver.Bu kadar da aldın ya.”tümcelerini duydum.Yani,sus ve kaderine razı ol demekti.Ama neden susayım?Haksızlığa uğradığım halde,bir kenara çekileyim?Hep,”AMAAN BOŞ VER”ler le haksızlıkları körüklemiyor muyuz?Bu gün bana,yarın başkalarına.Benim yapabileceğim bir şey varsa?Yaparım.Yapabileceğim şey se,bu olayı yazarak.Duyurabileceğim her yere,herkese duyurmak.Bilincim,bunu yapmamı söylüyor.Bir daha asla,PEGASUS’a binmeyeceğim.Protesto ediyorum.Durup dururken,beni üzdüler,uğraştırdılar.Yeni bir sandalye alma durumunda bırakarak,güç duruma soktular.Haksızlık bu.Ve ben yine,İSYAN EDİYORUM.
Nilgün ACAR 11. 10. 2008
YORUMLAR
PEGASUS SABANCI'larınmış.Evet yine de,inanılır gibi değil.Telefonla görüştüğüm yetkiliye,Pegasus SABANCI'ların değil mi?Diye sordum ve ardından da ekledim."Biliyor musunuz?Ben de Metin SABANCI Spastik Çocuklar Merkezinde kalıyorum."Bana o zaman,üçyüz dolar ve bagaj ücretimi ödemeyi kabul ettiler.Yoksa,hiçbir şey alamayacaktım.İsyanım sürüyor.Olamaz ve olmalı böyle birşey.Sigorta yutturmacalarıyla,uyutuyorlar bizi.Bu yazıyı,olabildiğince yaymaya çalışıyorum.Kendim için değil.
Bencede binmeyin firmalarin sigortalari var kendi hatalarindan dolayi istemeyerek yapilmis olan zararlari sigorta üstleniyor kendileri zarara girmiyor. Tabi asiri bir dikkatsizlik hatasi varsa zarara ugratan ödüyor. Her zaman güclü zayifi ezmemeli bencede yazmaniz dogru sosyal bir baski olusmali ki firmalar yaptiklarina dikkat etsinler. Her uzaman güclü hakli degildir. Tebrik ediyorum yaziniz icin. Sevgilerimle
Ülkenin en büyük gurubunun, KOÇ gurubunun havayolu şirketiydi değil mi PEGASUS..
İnanılır gibi değil gerçekten de..
Dişinizden tırnağınızdan biriktirdiklerinizle yaşamıyor olsanız dahi, ya zararınızın eksiksiz tazmini, ya da eşdeğer bir sandalyenin verilmesi gerekliydi...
Kaldı ki böyle durumlar için sigorta da yaptırılıyor olması gerekiyor diye biliyorum..
olumsuzluklar diyemiyeceğim,cehalet,eğitimdeki eksikliğimiz yine su yüzüne çıktı,eğer firma halkla ilişkiler adı altındaki insanları psikolojik eğitimle donatsalardı, size yapılan yanlışın fark edildiği an çözüm üretilirdi. eğitim için sevgi ile el ele .... sizinde üzülmenizi istemiyorum, sevgiyle kalın, mutlu kalın.....
Hayır.Geçmiş olmasın.Savaşımım sürsün ve ses getirsin.Bu,salt benim sorunum değil.Hakkını savunamayan,sesini duyuramayan,tüm engellenmiş insanların sorunudur.Bu ülkede ve dünyada tek başıma olmadığımın bilincindeyim.Geçmiş olsun dileklerinize de teşekkürler.Ama lütfen,bu yazımı,erişebileceğiniz her yere,herkese iletir misiniz?Benim için değil.
tunar2019 nickli arkadaş.Adresinizi,mesaj olarak iletebilir misiniz?Belki ulaşamam,burada yazdığınız adrese.Yardım etme isteminiz için,sonsuz teşekkürler.Çok iyi olur.Dediğim gibi.Benim için değil.Herkese ışık ve sevgiler.