- 641 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Genç Maliyeciler Kulübü Üyesi hatice Karakuş ile...
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Genç Maliyeciler Kulübü üyesi Hatice Karakuş: ”Tokat ili ve Üniversitemizin tanıtımını en iyi şekilde yapabileceğimiz faaliyetlerde bulunmak öncelikli hedeflerimiz arasındadır”
Herkesin bir hikayesi vardır ve bu hikayeleri başkalarının da öğrenerek faydalanması gerekir. Bu yüzden gençler önemli. Onların kendi hikayelerini anlatarak kendilerini ifade etmelerine destek olmak , kulüplerini tanıtmalarına imkan sağlamak her zaman bizi mutlu eder. İnsanların başarı hikayeleri başkaları da faydalansın diye paylaşılmalı. Güzellikler paylaşıldıkça çoğalacak.
SORU- Bize kendinizi tanıtır mısınız ? nerelerde okudunuz bugüne kadar?
HATİCE KARAKUŞ- Ben Hatice KARAKUŞ. 11 Mart 1997 yılında Kayseri’nin Melikgazi ilçesinde doğdum. 100.yıl ilkokulu’ nda öğrenim hayatıma başladım. Liseyi Demir Karamancı Anadolu Lisesi’nde tamamladım. Şu an ise Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü 3.sınıf öğrencisiyim.
SORU- neden Maliye bölümü? Neden Gaziosmanpaşa Üniversitesi?
HATİCE KARAKUŞ- Maliye Bölümünü tercih ettim çünkü; insanlar bazı alanlara ve konulara daha yatkındır. Ve ben de ders içeriği ve mesleki açıdan kendimi bu bölümde daha rahat hissedeceğimi düşündüm. Şu an 3.sınıftayım ve hayali Mali Müşavir olan bir kişi olduğum için bulunduğum konumdan fazlasıyla memnunum.
Tokat’ı seçmemin ayrıcalıklı bir nedeni yok .Bu konuda sadece şunları söyleyebilirim; İlk başta Tokat’ı seçmem bir tesadüf niteliği taşısa da şuan yeni bir şansım olsa yine Tokat’ı seçerdim. Tokat halkı samimiyetiyle yeni oluşan bu fikrimi desteklemeye başlı başına yetiyor zaten. Küçük, şirin ve öğrenciyle renklenen bu şehir hedefi sadece okumak ve bir şeyler başarmak olan bir öğrenci için oldukça ideal.
SORU- Kulübünüzle tanışma hikayenizi anlatır mısınız ?
HATİCA KARAKUŞ- Gerçekleştirdiğimiz ve gerçekleştireceğimiz bir çok etkinlik için bir kulüp şarttı ve Kulüp Başkanımız Murat GÖRMÜŞ kulüp açma fikrini bizlere söyledi. Bir fikir bizi nereden nereye getirdi. Aldığım en güzel kararlardan birisi de Genç Maliyeciler Kulübünün bir üyesi olmaktır. Genç Maliyeciler Kulübü benim gözümde bir kulüpten fazlası aslında. Kocaman bir aile düşünün ve bizlerde fertleri. Ortada bir kulüpten çok daha fazlası var. Kısa zamanda oluşan güçlü bir bağ var mesela. Birbirlerini destekleyerek karşılaşılan tüm zorluklara göğüs geren, kendini her yönden geliştiren ve geliştirmeye devam eden, yapılamaz denilen birçok işin üstesinden hakkıyla gelen güzel bir birliktelik var.
SORU- Maliye kulübü olarak neler yaptınız ve neler yapmayı hedefliyorsunuz?
HATİCE KARAKUŞ- Kulüp olarak birçok çalışmaya imza attık. Hedefimiz daima bir öğrencinin geleceğiydi. Bizler hayal kuran, hayallerinin peşinden koşan öğrenciler görmek istedik hep. Bu hedef doğrultusunda "meslek ve kariyer günleri" düzenledik. Ardından "Genç Başkan Üniversitelilerle Buluşuyor" adlı bir etkinlik düzenleyerek Sayın Belediye Başkanımız Avukat Eyüp EROĞLU’ nun eşliğinde öğrenci arkadaşlarımızın sorunlarını dinledik. Bunun yanı sıra Sayın Gazeteci-Yazar Mehmet Akif ERSOY eşliğinde "Ortadoğu ve Türkiye adlı bir konferans düzenleyerek Ortadoğu’da yaşanan sorunlara değindik. Bu konuda öğrenci arkadaşlarımızı aydınlattığımızı düşünüyorum. Tüm bunların yanında minik kardeşlerimizin yüzünde bir nebzede olsa tebessüm görebilmek adına çeşitli köy okullarına yardım düzenledik.
SORU- Bundan sonra neler yapacaksınız ?
HATİCE KARAKUŞ- Bundan sonra ki hedefimiz Üniversitemize yeni gelen öğrenci arkadaşlarımızı kulüpler ve faaliyetleri konusunda bilgilendirerek kulüplere üye olmaları konusunda teşvik edip girişimci bireyler olmaları konusunda yönlendirmektir. Bununla birlikte Tokat ili ve Üniversitemizin tanıtımını en iyi şekilde yapabileceğimiz faaliyetlerde bulunmak öncelikli hedeflerimiz arasındadır.
Soru-Kulüpte görev almak sizi nasıl etkiledi? Okul ve ilerde iş hayatınıza ne katacak?
HATİCE KARAKUŞ- Kulüpte görev almak toplu çalışmayı gerektiren, sürekli fikir üretimi gerektiren bir durum. Farklı insanlara karşı sorumluluk sahibi olmak ve bu bilincin farkında olmak zorundasınız. Bir domino taşları düşünün, siz bunlardan birisiniz ve yaptığınız en ufak bir hata tüm taşları devirebilir ve proje gerçekleşmez. İşte bu durum okul hayatımda daha bilinçli, sorumlu biri olmama katkı sağladı. Fikirlerinizi toplum içinde farklı kişilere sunarken bile birçok durumu aştığınızı kendinize olan özgüveninizi kazandığınızı hissediyorsunuz. Kulüpte bulunmam benim okul hayatıma olumlu yönde yansıdı. İş hayatıma da daha büyük katkısı olacağını düşünüyorum.
SORU- Kitap okuyan bir Üniversiteli ile okumayan arasında ne fark var?
HATİCE KARAKUŞ- Kitap okumayan bir toplum düşünemeyen biri olarak farklı yazar ve aydın insanların yazılarını okumak, bilgilerinden faydalanmak ufkumuzu genişleteceğini, kendi fikirlerimizin oluşumunu sağlayacağını ve bakış açılarımızın değişimine katkıda bulunduğunu düşünüyorum.
SORU- Sosyal faaliyetlerde bulunan Üniversiteliler ne kazanır sizce?
HATİCE KARAKUŞ- Ben girişimci bir üniversiteli görmek isteyen biriyim fakat birçok konuda kendini geri tutan öğrenci arkadaşlarımız var. Sosyal faaliyetlere katılım demek farklı insanlar demek. Her farklı insan farklı fikirler demektir. Bu konuda sosyal hayata katılımı olmayan öğrenci arkadaşlarım olumsuz etkileniyor diyebilirim.
SORU-Gücünüz olsa daha neler yapmak isterdiniz?
HATİCA KARAKUŞ- Kulüp olarak yapmak istediğimiz birçok projeyi gerçekleştirdik diyebilirim. Ama isterdim ki birçok üniversitede maliye kulüpleri olarak birleşip birlikte bir etkinlik düzenleyelim. Bunun yanında birçok köy okulunda kütüphane açarak kültürlü okuyan yeni gençler yetişmesini çok isterdim. Aslında bunu bir nevi gerçekleştirdik ama daha fazla ilin daha fazla köy okulunun bize ihtiyacı var ve ben kulüp olarak tüm kütüphanesiz okullara yardım düzenleyebilmek isterdim. Bir de fidan dikmek çok önem verdiğim bir konu aslında. Şuan ki projelerimiz arasında ve en kısa zamanda gerçekleştirmeyi düşünüyoruz.
SORU- bu konuda başka neler anlatacaksınız ?
HATİCE KARAKUŞ- Bu konuyla ilgili sadece şunu söylemek istiyorum; okuduğumuz üniversite elbette ki önemli fakat her şey kişinin kendisinde bitiyor. Kendini geliştirmeye açık olan ve hedefleri doğrultusunda hareket eden birinin aşamayacağı hiç bir engel yoktur. Hedefiniz olsun ve bir de inancınız gerisi geliyor zaten.
Çok güzel bir röportaj oldu Hatice çok sağ olunuz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.