- 430 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Marifetin 40 Kuralı(3. ve 4. kurallar)
3.Kural: Kuran dört seviyede okunabilir. İlk seviye zahiri manâdır. Sonraki batıni manâ. Üçüncü batınının batınısıdır. Dördüncü seviye o kadar derindir ki, tarif etmeye kelimeler kifayetsiz kalır.
Kur’an-ı Kerim, Allah’ın yüce kelamıdır. O’NUN koyduğu hükümleri anlatan kutsal bir kitaptır. Kişinin kulluk görevlerini ve sosyal hayatını düzenleyen hükümler içerir. Bunlar Kur’an’nın zahirdeki anlamlarıdır.
Batındaki anlamlarına ise biz onu okuyupanlamaya başladığımızda ulaşırız. Batında bu yüce kitap sadece şartların(emir ve yasakların) olduğu kitap değildir.
🌹 Yaşadığımız her sorunda okuyup çözüm yollarını bulacağımız bir kitaptır.
🌹 Bizden önce yaşamışların tecrübelerini aktaran, bize kıssalarla misaller veren bir öğüt kitabıdır.
🌹 Neden-sonuç ilişkisiyle kurulan cümlelerden İLK NEDENİ(YARATILIŞ NEDENİMİZİ) bulabileceğimiz tek kitaptır.
🌹 Bir insana değil tüm insanlığa hitaben yazılmıştır, herkesin kabı ölçüsünde idrak edeceği ve uygulamaya dökeceği şimdinin moda deyimiyle kişisel gelişim kitabı, marifet diliyle RUHSAL GELİŞİM REHBERİDİR.
🌹 BENİ BANA ANLATAN EN BÜYÜK AYNADIR.
🌹 Okudukça derinlerine dalıp İNCİLER bulacağımız MARİFET DENİZİDİR.
🌹 En büyük İLİM KİTABIDIR.
🌹 RUHUMUZU ASLINA ÇIKARAN SONSUZ BİR MERDİVENDİR.
...
...
...
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
4.Kural: Kainattaki her zerrede, Allah’ın sıfatlarını bulabilirsin, çünkü O camide, mescitte, kilisede, havrada değil, her an her yerdedir. Allah’ı görüp yaşayan olmadığı gibi, O’nu görüp ölen de yoktur. Kim O’nu bulursa, sonsuza dek O’nda kalır.
Allah’ın esmaları onun sıfatlarını gösterir. Marifet aşamasında Zatını bilmemiz mümkün değil, ancak O’NU sıfatlarıyla biliriz. Bunun için yarattıklarına daha dikkatli bakmamız ve tefekkür etmemiz yeterlidir. Çünkü O yarattıklarına(tüm masivaya) sıfatlarıyla tecelli eder. Bu nedenle her an her yerdedir. Her an yeni bir şe’ndedir.
Masivaya bakıp Allah’ı görenler marifet ehlidir.
Hakikat ehli ise O’NU görür, O’NU bulur ve sonsuza dek O’NUNLA kalır. Hakikat ehli ölümlüdür, ancak geride bıraktıkları İLİM ardlarından gelenlere sonsuz bir NUR olup onların yollarını sonsuza dek aydınlatır. Hakikat ehlinin NURU ölümsüzdür. Çünkü onların nuru ASLINA kavuşmuştur.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Enaniyetten merhameti sonsuz Rabbime sığınırım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.