Kadın Olmak
Kadın Olmak aslında !!!
Kadın olmak aslında..
William Shakespeare dediği gibi
"Olmak ya da olmamak, işte bütün mesele bu!"
Kadın olmak aslında..
Doğduğun da işler kız çocuğunun içine
O bir ilahi kudretin verdiği özelliktir.
İlk önce içine merhamet işler
Sonra çocukluktan başlar annelik duygusu
Küçükken bir bebek alır ve onu giydirir elbiseler yapar kendi çabasıyla.
Önemlidir onun için bebeğinin üşümemesi
Hatta bebeği olmayan kızlar kendisine bezden bir bebek yapar, o kadar büyüktür içindeki anne merhameti.
Kadın olmak aslında..
Doğduğu andan gençlik dönemine kadar nakış gibi ilahi kudret tarafından işler kız çocuğunun içine.
Gençlik döneminde artık çevresindeki olayları gözlemlemeye başlar, olumlu olumsuz olan herşeyi kayıt eder hafızasına ve işte bu yüzden kadınların hafızası güçlüdür.
Kolay kolay unutmaz duyguları, hisleri hatta düşünceleri büyüktür.
Kadın olmak aslında..
Doğduğu andan olgunluk yaşına kadar yaşadıklarını içinde büyüterek beslemektir.
Kötü günleri yaşadıkça olgunluğu kabul etmek hayatına alacağı insanı iyi, kötü günde terk etmemek üzerine düşüncelerini kurmuştur.
Ve önce insan olarak doğmuştur tek istediği ve beklediği insanca sevilmek, sevmektir hayalleri.
Kadın olmak aslında...
Onurdur, gururdur, şereftir, namustur,
Şimdilerde bakıyorum da ne kadın olabildiğince hakkıyla, hayalleriyle kadın olarak kalabiliyor nede kadın gibi kadın olan hakkı olan hayatı yaşayabiliyor.
Kiminin gözlerinden akıyor yaşlar kiminin yüreğinden,
Bir kadını mutlu etmek yada hayallerine ulaşamasa bile elinden geldiğince yaşatmak çok mu zor geliyor insanoğluna yoksa taşıyamıyor mu kadın gibi kadın olanı????
Kadın gibi kadın olmanın hakkını mı veremiyor yoksa yaşayan kadınların varlığı ??
Dedim ya bugünler de bir çok soru var düşüncelerimde her ülkenin kadınına bakınca medya ve sosyal ortamda diyoruz hepimiz " böyle eşim olsun daha ne isterim" peki hak etmek için ne yapıyoruz? Hangi kapıyı çalıyor yada hangi çaba içine giriyoruz??
Peki siz kadınlar " böyle olsam keşke" sözleri yerine medyanın büyüleyici görsellerine kavuşmak için neler yapıyorsunuz ?
Aslında kadın olmak için ne medyanın büyüleyici güzelliğine nede şahşahalı bir şeye ihtiyacı var Kadın olmanın en büyük özelliği samimiyet, dürüst, yalansız, çıkarsız, beklentisiz, menfaatsiz, olmak yeterli hayatınızda en kötü anınız bile olsa alnınız açık dik bir şekilde "geçmişte ben bu hatayı yaptım" diye bilmektir Kadın olmak.
Kadın olmak...
Konumuzun başında belirttiğim,
William Shakespeare sözü gibi..
"Olmak ya da olmamak, işte bütün mesele bu!"
Tüm emekçi kadınların DÜNYA KADINLAR GÜNÜ’ nü kutlar kaybedilen onca kadını rahmetle anıyorum.
Saygılarımla
Soner Tarcan