- 571 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KELEBEĞİN MUTLULUĞU
8 Mart , 9 Nisan ya da 35 Aralık (!) ... HER NE İSE ARTIK...
24 saat... yani 1 günü var kadının onu da kısıtlarla yorumluyor herkes...
önceki yıllarda bende çok fazla önemsemezdim. hani insan yaşamının günü mü olurmuş mantığıyla karşı çıkardım.
yıl olmuş 2018 ve en ileri seviyede yaşamlar sürdürülürken, beyin çağının da en geri seviyede (iyileri tenzih ederim) devam etmesi o 1 günün insanlık için hazine değeri taşıdığına inanıyorum artık. çünkü büyüklerimizi dinlediğimde tüm eğitimsizliğe, zor hayat şartlarına, törelere, geleneklere, maddi imkansızlıklara rağmen maneviyat saygısının ne kadar güçlü olduğunu gözlemledim.
düşünün yaşam o kadar zor iken mutluluk ne kadar önemli bir kavrammış... sevmek, sevilmek saygıdan sonra gelirmiş...
kültürel olarak hep birilerini ya da nedenleri suçlamaya bayılıyoruz...
son zamanlarda artan kadın cinayetleri, kadın şiddetleri aldı başını gidiyor. tüm o haberler öldü ve unutuldu olarak bir gün bitmeden tüketiliyor..sadece kadın günü denilen 8 mart’da bir kaç kez zikrediliyor o kadar...
kadın sarı, siyah ve de kınalı saçlarını seviyor...
kadın renkli eşarplarını da seviyor...
kadın siyah renge bağlı kalmadan en fuşya rengi de giyinmek istiyor...
topuklu ayakkabı onun güç materyali belkide ... beğenilmek için değil kendini yüksek ökçeli topuklarda da yürürken dengede nasıl kaldığını ispatlarcasına güçlü olduğunu hissetmek istiyor...
elinden sıkıca tutun. destek olun... o annedir.. o kardeştir.. o dünya türünün baş aktörüdür...
çalışıp ailesine destek olmak istiyor. çünkü herkesin durumu leydi ferahlığında değil maalesef...
gülümsediğinde birileri için değil mutluluğu için gülümsediğini anlatmak istiyor... çünkü gülümsediğinde her canlı güzeldir...
ve o kadın inançlarını her şiddette unutuyor, sorguluyor azizim... (dinlediğim hikayelerdeki mecbur hayatlarda gözlemledim)
"ama ben onun istediği her şekli aldım. neden hala şiddet görüyorum?" diyen bir kadın düşünün...
(yorum yapmıyorum bu duruma...)
bir çok konu var da değinmek bile istemiyorum...
velhasıl dostlar...
kınamayın, kızmayın, kırmayın papatyaları...
onların ve de bizlerin neden, niçin yaratıldığını biliyoruz. haddince saygı gösterilsin yeterli diyoruz...
saygı demişken , doktoru kadın isteyen erkek evinde kadınına zorbalık uyguluyorsa gerisini siz düşünün...
bugüne özel sorgulamadan sadece bir tek çiçekle sadece 24 saati olan bir KELEBEK gibi düşünün ve bizlere öyle davranın...
becerebilirseniz öbür günde , diğer ayda hatta diğer kalan ömrünüzde de yapabilirsiniz. kaybedecek hiç bir şeyiniz olmaz..
tüm ırklarda da kutlanan 8 mart kadınlar günümüz kutlu olsun...
(bu yazımda saygılı tüm bireyleri tenzih ederim)
Saygılarımla...
Aybüke KUMTEPE
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.