Nisan Bir
Ayların en incesi en zarifi nisan. Güneş tebessümlerle doğar sabahları bu ayda. Çıtı pıtıdır daima. Takvimlere yük değil kuş tüyü hafifliğinde... En hanımefendi, en nazik ay olduğundan yağmuru da ayrı bir güzellikte yağar.Bence erguvanlar, nisanın türküsüdür. Tınısında aşk kokar bu türkünün. Tüm bu ahval, nisanı önemli kılsa da, bence nisanı ; hele hele bir nisanı önemli kılan bir gül var...
Bir nisan, senin ad günün. Ad günün kutlu olsun. Gözün, gönlün daima bahar tazeliğinde ışıl ışıl ,aydınlık olsun. En içten duygularımla “doğum gününü” kutlarım.”
Nisan, senenin en munis, en şefkatli ayı; sen nisanın en nadide gülüsün, nisan birde açan. Seni anlatır nisana dair cümle lisan. Günesin şefkati, havanın berraklığı seni anlatır.
Her nisan bir geldiğinde, sözlüklerden en ince kelimeleri derer, şiirler yazarım. Sana, nisan gülü imgesini atfederim hep. Bilesin, nisanda bendeki bu ince düşüncelere senin zarafetin sebep. Bu yılki nisan ayının ilk günü, iklimimden uzak olan muhayyel bir periye yazacağım hüzün ıtırlı “nisan bir” şiirimi. Bir nisan şakası yapamayacağım sana bu sene… Seni anlatacağım hayalimde kaldığın güzellikte, incelikte, zarafette…
Nisan Gülüme:
Bir Nisan Sabahı
Bir nisan sabahı kapını çalsam
Erguvanlar açar kapıyı açsan
İncecik elini elime alsam
Bir tebessüm etsen efsane saçsan
Şiirler yazsam ben yine adına
Her nisan sabahı düşsem yâdına
İncelse sözcükler nisanın düşü
Mısralar sayende bahar nefesi
En hoş ödül olur Nilgün gülüşü
Seni betimlerken günde su sesi
Şiirler yazsam ben yine adına
Her nisan sabahı düşsem yâdına
Bir nisan ki senin doğduğun gündür
Ellerin incecik baharda zambak
Bence nisan safi aşkım Nilgün’dür
Billurdan ırmak ol iklimime ak
Şiirler yazsam ben yine adına
Her nisan sabahı düşsem yâdına
Sen sevdama mihenk gözlerime renk
Elâ gözlerinin tılsımı hüzün
Tebessümün verir türküme ahenk
Gonca gülü sensin ömrümde güzün
Şiirler yazsam ben yine adına
Her nisan sabahı düşsem yâdına
Ankara, 08.03.2018 İbrahim Kilik
İşte böyle nisan gülüm, nisanı çok ;ama çok seviyorum. Sevgime miyar değil hiçbir ölçü. Benim lisanımda Nisan sensin. Takvimler Nisan birde itibarlı oluyor. 1 Nisanı gösteren tüm takvim yaprakları erguvan dolu dallardan daha anlamlı benim için. Bir Nisan en güzel gün. Çünkü o gün dünyaya merhaba demiş Nilgün...
01.04.2018
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.