- 647 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KIYASLAMA?!
KIYASLAMA?!
Samsung J - 2 model bir cep telefonu almıştım. Orijinal Bataryasını hiç bir yerde bulamadım. Bir satıcı dedi ki ’Markantalya’nın karşısında servisimiz var orada bulabilirsiniz.’
Oraya gittim bugün, görevli sekreterle aramızda geçen konuşmalar:
- iyi günler ben J-2 model cep telefonumun bataryasını değiştirmek istiyorum.
- Buyrun ben kaydınızı oluşturayım adınız neydi?
- Şaban AKTAŞ
- Kaydettim, sizi çağıracaklar ismen, bekleyin lütfen!
-Fakat ben sadece batarya alacağım, başka işim yok, sizden alamaz mıyım?
- Garantiniz var ise garanti kapsamından ücretsiz alabilirsiniz?
- Ohhooo dolmuştur bunun garantisi!
- O modeller daha çıkalı iki yıl olmadı?
- Peki bekleyeyim o zaman!
Bekledim ve teknik servis inceledi ve bataryanın şişkin olduğuna karar verip, şikayetlerimi de not etti ve ücretsiz garanti kapsamında yeni bataryamı aldım. Aklınızda olsun garanti belgenizi ve faturanızı saklayınız:
Müşteri servisi dediğin böyle olacak ve insan güven duyacak...
Daha önce epeyce bir batarya aramıştım, yok orijinaldi, yok taklitt,i yok üç aşşa, yok beş yukarı, epeyce bir kargaşa yaşamış ve beynim allak bullak olmuştu...
****
Diğer yandan bir süre önce yenilediğim sabit TTNET internet abone hattına aylık 70 TL ücret gelmesi gerekirken 79.50 TL geldiği için yaptığım şikayetime?!
Cep telefonundan yaptığım görüşme ile itirazım kayda alınmasına rağmen bana olumlu yanıt gelmediği gibi olumsuz yanıt da gelmedi.
İkinci kez PTT ye gittim, şikayetimi tekrar belirttim, bu kez elime bir belge tutuşturdular, ’ Aylık 70 TL anlaşmanız yok internet erişim ücreti 18 TL işte burada imzalı belgeniz var!’ dediler. BU DURUMDA FATURA TOPLAMI 79 TL ÇIKIYORDU...
Yani itirazımın olumsuz olduğuna kendileri karar almışlardı bunu da sözlü olarak da beyan ettiler..
Dedim ki ’Geçen şikayete geldiğimde 23 nolu bayan memur da aylık 70 TL den anlaşma yaptığımızı doğruladı, şimdi neden 79 TL?!’ diye çıkıştım: ’Ben bu binada içerideki bu bayanla bu sözleşmeyi gerçekleştirdim, bana aylık 79 TL gibi bir rakam sözedilmedi, iki çocuğum var ölü yüzünü öperim!’ dedim. bu kez bayan biraz kıvırttı ’ Belki yanlış bakmışımdır’ bu yanlış bakma olamaz dedim, çünkü eski tarife 60 TL yeni tarife 70; 79 u ben uydurmadım! Akabinde benim yetkili ile görüşmeme karar verdi.
Beklerken sırada sözleşmeyi yaptığım bayana gittim, o da kendi yaptığı sözleşmeden dolayı itiraz etmedi bana, nasıl bir çözüm bulabileceğini düşündü bri yetkiliye yönlendirdi. O yetkili inceledi: ’Ben şimdi bunu değiştirsem mesuliyet altında kalırım, ancak kampanya dönemi olsa idi size indirim sağlayabilirdim’ dedi.
Bu kadar keyfi ve kişisel isteklere bağlı değişebilen bir ücret politikasının olacağı bir resmi kurum olabileceği aklıma gelmezdi?! Bunları da yaşadım. Sonuçta yetkili benim kaydımı şikayetimi yeniden oluşturdu ve Genel Müdürlük ile görüşüp beni arayacağını söyledi.
Bu arada internet hattımın ödemesini fazla ücret yanısıtılmlmasından dolayı yapmadığımı, hattımın kesileceğini belirttim! ’ O zaman onu şimdilik ödeyin, ileride iade ederiz!’ dedi
Ertesi günü bekledim şikayetin haklı olduğuna karar verildi ve 24 X 9 aylık fazla yansıtılacak ödemelerin faturadan mahsup edilerek üçer aylık dönemler halinde düşüleceğini belirttiler?
Bu nasıl bir ekonomik sistemdir; devletin PTT’sini satar özlellştirirseniz olacağı bu beyler? Bankaların bile 15 kuruşluk alacağı için mudisine bildirim yaptığı bir ülkede, nasıl olup fazla fatura alıp üçer aylık dönemler halinde iade edersiniz; üç ayda her mudiden aylık dokuz TL fazla keserseniz aylık toplam ne kadar bir parayı kendi hesabınızda bloke etmiş olursunuz acaba ülke genelinde?!
Bu ülkede denetim yok adalet yok olacağı yahşi kapitalist sistemde (!) bu işte?! Hakkınızı aramazsanız cahil iseniz kazıklanıp duracaksınız!
Şimdi yeni abonelere çok daha düşük bir tarifeden işlem yapılırken daha önce abone olanlara inadına zam; bunu anlamak mümkün değil, serbest piyasa ekonomisinde eski müşterinin itibari kazık ile eşdeğer tutuluyor, yeni müşteriye indirim, bu ne kadar dürüstlük ve hakkaniyet ilkeleri ile bağdaşır ki; hizmet aynı ise ücretin de aynı olması gerekir!
Bu dil size daha neler neler söyler de yeri değil şimdi burası!!!
İlgili bakanlar kulağınız duysun gözünüz görsün vatandaşın ne hallere düştüğünü ve özelleştirmenin ne demek olduğunu siz de anlayın!!!
Şaban AKTAŞ
07.03.2018 - 20.08
KIYASLAMA?! Yazısına Yorum Yap
"KIYASLAMA?!" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
7 Mart 2018 Çarşamba 21:55:23
Şimdi yeni abonelere çok daha düşük bir tarifeden işlem yapılırken daha önce abone olanlara inadına zam; bunu anlamak mümkün değil, serbest piyasa ekonomisinde eski müşterinin itibari kazık ile eşdeğer tutuluyor, yeni müşteriye indirim, bu ne kadar dürüstlük ve hakkaniyet ilkeleri ile bağdaşır ki; hizmet aynı ise ücretin de aynı olması gerekir!