- 1934 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SUÇ VE CEZA (EDEBİ METİN)
Suça göz yuman cezaya boyun eğer. Bir insanı suçlarken yanılgının senin için en büyük ceza olacağını sakın unutma. Ceza varken suç işleyenlerin, ceza yokken neler yapabileceğini hiç düşündün mü?
Suç işleyenlerin dünyasında bir tek kural geçerlidir. Ceza var oldukça suç işlemeye devam et yoksa işsiz kalırsın. Suç işleyenler için yaşamak ceza ölüm ise mükâfattır. Suç işlerken af ihtimalini düşünen insan, ceza ihtimalini düşünen insandan daha tehlikelidir.
Ey işlediği suçlarının cezası ile ıslah olmayan insan; suç işlerken bir anda kazanırsın ama ceza çekerken senelerce ödersin. Suç işlerken şeytan seninledir ama ceza çekerken Tanrı asla yanında olmayacaktır. Suç işlerken kazandıkların, ceza çekerken kaybettiklerinin bedeli olamaz.
Gururunu kurtarmak için suç işlemeye karar verirken onu cezalandıracağını sakın unutma. Gurur için suç işlerken, cezanın gururuna yapacaklarını düşünerek hareket et. Suç işlenir, ceza çekilir ve pişman olanlar için güneş yeniden doğar.
Pişmanlığı suçu işlemeden ve işledikten sonra duyanlar arasında tek fark vardır. Birisi özgürdür diğeri esir. Kendini pişmanlıkla cezalandıran suçlulara verilecek en büyük ceza onları affetmektir.
Ey suçlayan ve ceza veren savcı ve hâkimler ceza korkunun gölgesinde kaldıkça suçluların efendisi olamaz. Ceza çekecek kadar yiğit olanlar, suçu işleyecek kadar korkak olamaz. Suçlu suçu sabitse ve suçsuzum diyorsa en büyük suçludur. Ceza suçtan ağır olmadıkça caydırıcı olamaz. Suç haram ceza helaldir. Suçu zafer yapan cezanın mağlubiyetidir. Suçu küçülten cezanın büyüklüğüdür. Suçu işleyene verilen ceza suçu işlenmeyene verilecek en büyük ödüldür.
Ey insanlık suçu işlerken canavarlaşan insan ceza çekerken kuzu kadar uysaldır. Özgürlük sizin en önemli hakkınızdır. Başkalarının özgürlüklerini çalanlar kendi özgürlüklerini kaybederler. İşte suç ve cezanın tanımı budur. Özgürlüğe karlı işlenen suçlar, yaşama hakkına karşı işlenen suçlardan daha ağırdır. Zira yaşama hakkı insan özgürlük insanlığa aittir.
İnsanın başkalarına karşı işlediği suçlar kendine karşı işlediği suçların yanında daha masum kalır. Çünkü ilkinde yargı objektif, ceza adil; diğerinde yargı sübjektif ceza hiç yoktur.
Suçsuz insanların ceza çekmesinden daha vahim olan şey suçlu insanların ceza çekmemesidir. Ölüm suçsuzların bedeni için ceza, ruhu için özgürlük olabilir. Ama suçlular için yaşamak en büyük mükâfatı olmuştur suçun. Zira suçluların suç işlemek için tek savunması her zaman daha iyi yaşamak için suç işledim demek olmuştur.
Suçluyu suç işlemeden fark etmek, suçu işledikten sonra cezalandırmaktan daha adil bir harekettir. Suçu bedeninde taşıyanlar, ruhunda taşıyanlardan daha masumdur. Çünkü birisi cezasını çeker, diğeri cezasız kalır.
Cezanın suça çare olması için; savcıda vicdan, hâkimde iman suçluda da pişmanlık olması gerekir. İnsan kendisinin savcısı, hâkimi ve gardiyanı olmadıkça; mahkemeler ve hapishanelerin müşterisi olmaya ve fareleri yalnız bırakmamaya devam edecektir.
Ey insanlar cezasız bir suç varsa adı aşk olmalıdır. Güzel olmanın cezası çok sevilmektir. Cezasını düşünmeden işlediğiniz tek suç evlenmek olsun. Zira o Tanrının emridir. Benim suçum çok sevmekti. Cezası ayrılık mükâfatı gözyaşı oldu. Zira denizi kurutmak suç olsaydı, gözyaşı ile o deniz yatağını doldurmak ceza olurdu.
Ey insanlar
Çocukları seviniz. Zira çocuklara yapılacak en büyük iyilik, onların işledikleri suçların cezasını ailelerine çektirmektir. Zira sevgisiz çocuklar suç işler. Onların derdi ne para ne çıkardır. Onları sevmenin bir bedeli yükü de yoktur. Islahhaneye çocukları değil ailelerini yerleştirmek gerekir.
Ey Tanrım.
Suç işleyenleri cezalarını çekmişlerse affet. Çekmemişlerse sana havale ediyoruz. Zira en büyük mahkeme senin mahkemen ve en adil ceza senin cezandır.
YORUMLAR
Ne yazık ki suç ve ceza asla adil değil...Hatta Aaşkta/sevmekte bile..Kaleminize bin sağlık çok şey anladığımdan eminim ve suça / cezaya ilişkin bir şiirimle yorum yapmak istedim....
Çaldınız Çocukların Yarınlarını
Onlar bir çocuktu
Gönüllerinde renk, renk...
Balonlar uçuşuyordu.
Her şeyi olan, çocuklar gibi
Yaşamak...Onlarında,
Hayallerini süslüyordu.
Bir simit, bir çikolata, bir bisküviydi, çaldıkları.
Adları manşetlere, sanık yazıldı.
Oysa amorti bile etmezdi.
Sabıka nedenleri...
Onca insan, götürdü ya
Büyük ikramiyeyi.
Bir simit, bir çikolata, bir bisküvi
Hep karın doyurmak içindi,
Hoş tadını da, bilmiyorlardı ya,
Dayanamadılar, aldılar.
Bir simit, bir çikolata, bir baklava
Görmemişlerdi, baba ocağında
Yedikleri yavan bir lokma,
Boğuşmuşlardı, hep yoksullukla,
Uzandı elleri o yabancı tada,
Aldılar. Almaz olaydılar...
Bir baklava uğruna
Sabıkalı kaldılar.
Onlar bir çocuktu
Ne bizler, ne büyükler
Anlayamadık onları...
Soramadık, hallerini, hatırlarını...
Saçlarını, başlarını da, okşayamadık
Bir simit, bir çikolata, bir baklava
Nasıl da, kalmıştı gözleri,
Olmadı işte uzatıverdiler ellerini
Bir suç, bir ceza ve sabıka.
Belki de çalmayacaklardı,
Eğer ki, başkaları çalmasaydı...
O minik yavruların haklarını.
Bir simit, bir çikolata, bir bisküvi,
Adları manşetlere, sanık yazıldı,
Oysa ki çalan başkalarıydı
Bu günahsız çocukların yarınlarını.
Bir simit, bir çikolata, bir bisküvi,
Amorti bile etmezdi
Çocukların hırsızlıkları
Büyük ikramiyeyi götürenlerin
Özgürlüğü yanında.
Atiye Danış
Suça göz yuman cezaya boyun eğmiyor...Suça göz yumdurunlardırki suçlar artıyor.
Suç her zaman suçtuR VE ALLAH kimseki bilmez büyüklüğünü ve takdirini ..suçu işleyeni takdiri cenneti mekan eder. her kimseki ALLAHIN takdirini önceden bilme ve yönlendirme konusunda yazar ve ademoğlunu allahın takdiri konusunda yönlendirme yaparsa ..şu cennet bu değil deyi zaten suçun baş tescili olur.
Allah yaptığı işi bilir ve bu yüzden adem oğluna akıl wermiştir ki ademolğluda savcısını hakimini dersini okurunu imalatını arabasını meclisini kurmuştur.
hem allah katında hem adem katında suç ve ceza tahlili yapilamaz.alah katında yapılır iman içindir.
yaşayan ademde yapılır yaşadığı an içindir.
güzel olmanın cezası sevilmek asla değildir.hele evlenmek hiç değildir.helede tanrının emri değildir.Allahın emirleri bellidir.
Ayrılmanıza üzüldüm.
saygılarımla.
cemilmelih.