- 1344 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
BİR HIRSIZI DEŞİFRE EDİYORUM - HACI SİRKAT EFENDİ
Ülkemizde pek bilinen bir sözdür ’’Şecaat arzeylerken merd-i kıpti, sirakatin söyler’’ Yani ’Çingenenin mert olanı yiğitliğinden bahsederken hırsız olduğunu söyler.’’
Evet, böylece bilmeyen dostlar ’’Sirkat’’ kelimesinin hırsız anlamına geldiğini öğrenmiş oldular.
Peki bir insana ’’ Sirkat’’ Diye isim konur mu? Yani hırsız...
Bir soru daha. Bir insan hem hırsız hem de hacı olabilir mi?
Öncelikle birinci sorudan başlayalım.
Bir insana elbette hırsız diye isim konmaz. Nitekim yazımın konusu olan kişinin asıl adı da Sirkat değil Yusuf Çelik’tir. Ancak öylesine yüzsüz, öylesine pişkin bir hırsızdır ki Sirkat ismi onun için en uygun isimdir. Kendisi bu konuda fenafilsirkat mertebesine erişmiş çok nadir şahsiyetlerden, pardon, şahsiyetsizlerden birisidir. İşte bu bakımdan bu kişiye rahatlıkla Sirkat denilebilir.
İkinci sorunun cevabına gelince: Eğer merkep Mekke’ye gitmekle hacı oluyorsa evet bir insan Mekke’ye gitmekle hacı olur. Bir hırsız da Mekke’ye gitmekle hacı olur.
Efendim,ben bu Hacı Sirkat Efendi ile şahsen tanışmam. Bir ya da iki sene önce face booktan arkadaşlık teklifi göndermişti. Ben de her kim arkadaşlık teklif ederse etsin ’’ Madem beni adam yerine koymuş arkadaşlık teklif etmiş o halde kabul edeyim’’ der kabul ederim tüm teklifleri. Daha sonra bir yamuğunu görürsem de engeli basarım.
Hacı Sirkat Efendi ile böylece tanıştıktan sonra 2017 Yılının 27 Ekiminde onun sayfasında yayınlanmış harika bir şiir gördüm. Lakin şiir bana hiç yabancı değildi. O şiiri bir başka kalemden okumuştum daha önce... Araştırdım, evet şiiri daha önce Kadir Orakçı adlı arkadaşımın kaleminden okumuştum. Nitekim Kadir Orakçı ile bağlantıya geçtiğimde şiirin ona ait olduğunu resmen kanıtladı. Bunun üzerine bizim Hacı Sirkat Efendiyi ( Face booktaki adıyla KT yusuf celik ) önce face bookta deşifre ettim sonra da engelledim.
Hacı Sirkat Efendiyi böylece deşifre edince baktım bu kişiden pek çok şair arkadaşım muzdarip. Neredeyse ben hariç herkesin şiirini çalmış ve kendi sayfasında kendi adıyla yayınlamış. Belki benim şiirlerimden de çaldığı olmuştur ama Allah için rastlamadım böyle bir şeye.
Engelledim ya artık bir daha KT yusuf celik namında herhangi bir kişinin paylaşımları bana gelmiyor haliyle.
Bu arada Edebiyat Evi sitesinde ’’Serdarıekrem’’ Rumuzuyla bir vatandaş oldukça güzel şiirler yayınlamaya başladı. İşin doğrusu bayılıyorum bu zatın şiirlerine. Şiirlerin altına Yusuf Çelik diye adını yazıyor ama kesinlikle bu Yusuf Çelik’in, Hacı Sirkat Efendi olduğu aklımın ucundan dahi geçmiyor. Ta ki 04.03.2018 Tarihine kadar.
04.03.2018 Tarihinde Edebiyat Evi sitesinde Serdarıekrem rumuzlu üye ’’ Arz-ı Hal’’ adlı bir şiir yayınlıyor. Altında isim olarak Yusuf Çelik... Gözlerim faltaşı gibi açılıyor. Çünkü Arz-ı Hal adlı bir şiir bir gün önce 03.03.2018 Tarihinde ’’ Hamdi’’ Rumuzlu Mustafa Gül tarafından da yayınlanmıştı. Şiirlere bakıyorum, Başlık dahil noktası virgülüne kadar her ikisi de aynı. Yani Hacı Sirkat efendi bir gün önce Mustafa Gül’ün yayınladığı ve Mustafa Gül’e ait şiiri aynen kopyalayıp kendi sayfasında kendi adıyla paylaşmış. O zaman jeton düşüyor: Bu Yusuf Çelik daha önceki KT yusuf celik.
Derhal Edebiyat Evi Site yönetimine bildirdim durumu ve bildirmem üzerinden beş dakika geçmeden bu kişinin üyeliği iptal edildi.
Ancak...
Aynı kişi ’’yusufcelik 1071 ’’ Rumuzuyla Edebiyat Defteri sitesinde de paylaşıyor ’’Arz-ı Hal’’ adlı şiiri ve sonuç ne oluyor biliyor musunuz?
Şiir günün şiiri seçiliyor. Evet, bir gün önce Mustafa Gül yayınlandığında böcek bile almayan şiir bir gün sonra bir hırsız tarafından yayınlanıyor ve günün şiiri seçiliyor. Gerek Mustafa Gül, gerekse daha pek çok arkadaşın durumu site yönetimine bildirmesine rağmen ne Yusuf Çelik denen hırsız siteden kovuluyor ne de çalıntı şiir siliniyor. Arz-ı Hal adlı şiir halen sitede yusufcelik1071 Mahlaslı hırsızın şiiri ve günün seçkisi olarak öylece duruyor. ( Ben bu yazıyı yayına hazırlayıncaya kadar duruyordu. Yazıyı yayınladığım saatte hâla Edebiyat Defteri sitesinin bir üyesi ve Arz-ı Hal adlı şiirle Günün Seçkisini almış durumdaydı )
Ha unutmadan. Bu hırsız o kadar yüzsüz ki onun yüzsüzlüğünün boyutlarını anlatabilmek adına Fatma Şimşek ( Sivaslı Deruni ) adlı arkadaşımın şiirini çaldıktan sonra Fatma arkadaşım bu konuda Face booktan kendisini uyardığında verdiği cevapları okuyalım isterseniz. ( Yukarıdaki 2. ve 3. Resimler. )
YUSUF ÇELİK- Cidden çok üzgünüm. Ben Biriz Edebiyat Grubu üyesiyim. Ordaki şiirleri Word olarak kaydettim. Benim şiirlerim arasına girmişler. O yüzden yayınlamışım.Gerçekten çok üzgünüm. Çok özür dilerim. Affedebilecek misiniz?
FATMA ŞİMŞEK- Gümbürtüye gitmiş maşallah. Nasıl karışmış. Altında yazarın değil, sizin adınız yazılı. Pes doğrusu
YUSUF ÇELİK - Şu an okuldayım. Daha sonra konuşsak.
FATMA ŞİMŞEK- Dersin konusu hırsızlık mı?
YUSUF ÇELİK- Çok ayıp.
Evet, gördüğünüz gibi hırsız olan kendisi olduğu halde şiirini çaldığı kişiyi ayıplayacak kadar pişkin ve yüzsüz.
Peki neden bu kadar yüzsüz olabiliyor bu ve bunun gibiler?
Onu da izah edeyim.
Bu ve bunun gibilerden herkes rahatsız ama iş bu kişi ile kanun önünde hesaplaşmaya gelince millet ’’ Sami Hocam ! Bu adamı dava edin’’ Diye topu bana atıyor.
Be hey muhteremler !
Şiirleri çalınan sizlersiniz. Bu herifin şu ana kadar bana verdiği en küçük bir zarar yok. Mahkemeye verdim diyelim. Hakime ’’ Hakim bey! bu adam falanca kadının ya da falanca adamın şiirini çaldi. Davacıyım’’ mı diyeceğim ? Diyelilm ki dedim. Hakim bana ’’ Sen falancanın avukatı mısın?’’Diye sorarsa ne cevap vereyim dersiniz?
Sizler elinizi taşın altına koymadıkça bu kişi çalmaya devam edecektir. Onu edebiyat sitelerinden kovdurmak, çaldığı şiirleri sildirmek çözüm değil. Bir başka rumuzla tekrar girecek ve tekrar çalacaktır.
Ben ancak yakaladığım takdirde deşifre ediyorum ki aslında bunu bile ben değil şiirleri çalınan ve bundan ciddi rahatsızlık duyanlar yapmalı.
Velhasılıkelam benden ancak bu kadar. Gerisi şiirleri çalınan tüm arkadaşlara kalıyor. Edebiyat dünyasında Hacı Sirkat Efendiler istemiyorsanız elinizi taşın altına koyacaksınız.
YORUMLAR
Hakikaten çok bu tiplerden. Zavallılar. Bir zamanlar geçmişte benim yöneticisi olduğum sitede de bir zatı muhterem çok da bilinen bir şiirdir Ümit Yaşar Oğuzcan'ın ''Bir Gün Anlarsın.'' şiirini benim şiirim diye paylaştı... Ahlak yoksunu bu gibi tiplerin ileri ki yaşamlarında başka başka hırsızlıklara da meyil edeceği kuvvetle muhtemeldir. Var olasınız Hocam... ''Eşeğe eşekliğini bildirmezsen kendin eşek olursun.'' derler, ne güzel bildirmişsiniz, bu eşeklere hatta eşşeoğlu eşekler desek daha doğru olur...
Ahmet Zeytinci tarafından 3/7/2018 10:59:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli Kalem!
Bizim çok anlamlı atasözlerimiz var. Kaleme aldığınız kimliği "Balık Baştan kokar" ata sözünden daha çarpıcı hangi söz yorumlar.
Ömer Hayyam diyor ki:
"İçin temiz olmadıktan sonra
Hacı hoca olmuşsun kaç para
Hırka tespih post seccade güzel
Ama TANRI KANAR MI BUNLARA"
Sevgilerimle.