- 845 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KABAHAT KİMDE
Aktütün Karakolu baskınının üzerinden daha hafta geçmeden terör, bu kez de çirkin yüzünü Diyarbakırda gösterdi.Görevden dönen polisleri taşıyan bir minibüs ,saldırıya uğradı.5 memur şehit,onlarca da yaralı var.
Bu menfur saldırıların nasıl yapıldığını açıkcası çokta merak etmiyorum.Zira günümüzde ateşli silahlar ve saldırı yöntemleri öylesine gelişti ki, böyle bir saldırıyı düzenlemek çokta mesele değil.Düşman dersen;onun da eksiği yok.
Gözü dönmüş birkaç katilin ,servis aracının hızını azalttığı bir rampada,şehir trafiği içinde,önce şöförüne saldırıp,ardından da koltuklarında oturan memurları katletmesi ,çok da zor bir şey olmasa gerek. Bu ve benzeri saldırıları baştan önleyebilmek,öyle göründüğü kadar kolay değil.Hele olay anında önlemek,gerçekten zor.Elbette önceden alınacak önlemlerle ve istihbarat çalışmalarıyla bu mümkündür belki.Ama bunun içinde uzun zamanlı ve geniş alanlı çalışmalara ihtiyaç olduğu,kuşkusuz.
Devletimizin bunun içinde,doğan her vatandaşının ne zaman,nerde ve ne halde olduğunu bilmesi gerek en başta.İstenilen bütün telefonların dinlenebildiği,teknik imkanların böylesine geliştiği bir dünyada ,olmayacak şeyler değil bunlar.İstense olur.
Nitekim;olayın üzerinden 24 saat geçmeden katillerin büyük kısmının saklandıkları evde yakalanmaları da böyle gayretli bir çalışmanın ürünüdür.Emeği geçen bütün kişi ve kurumları tebrik ediyorum.
Ama benim bu olaylara bakış açım ve onları önlemede düşündüğüm tedbirler farklı.Beni asıl endişelendiren,bu canilerin böyle bir olaya nasıl cesaret edebildikleri?Bunun sonuçlarını nasıl hesaba katmazlar?Yakalandıkları zaman alacakları cezalar ,onları nasıl korkutmaz?O zaman bunlar için öngörülen cezalar yetersiz demek ki!Asıl sorun burada bence.Cezalar,yeterince caydırıcı değil.
Bu noktada biraz durup düşünmek gerek.Örneğin bu en son saldırı,Almanya da meydana gelseydi,acaba Alman polisleri de Türk polisleri gibi ,o katilleri,burunlarını bile kanatmadan teslim almaya mı çalışırlardı?Yoksa en gelişmiş silahlarıyla bir anda onları yok mu ederlerdi?A.B.D.:polislerinin uygulamalarını her gün tv ekranlarından gördüğümüzden ,onların davranışlarını merak etmiyorum.
Ya da yargıç önüne çıkarılanların ,CMUK gibi yasalarla sonuna kadar savunulabileceklerini oralarda hiç sanmıyorum.Suçlu veya ölü terörist cenazelerinin,sokaklarda,pankartlarla,propağandalarının böyle serbestce yapılabileceğini aklım almıyor.Zaten onların vatandaşları da ,emniyet güçleri de böyle şeylere ,müsaade etmez.Batı da en son örneklerini,Almanya da Baader Meinhoff,İtalya da Kızıl Tugaylar örgüt liderlerinin yok edilmesinde görmüştük en son.Odur budur oralarda böyle menfur saldırılar olmadı,olmuyor biliyorsunuz.
Herhalde ondan olacak,batılılar bütün bu teröre hoşgörülü yasaları,terörün önü alınamasın diye,AB uyum yasaları diye bize dayatıp dayatıp,uygulatmaya çalışıyorlar.
Zaten Türkiye deki terörün batı destekli olduğunu artık sanırım anlamayan kalmamıştır dünyada..Büyüklerimiz (!) belki batılı devletlerin şerrinden çekiniyorlar olacaklar ki,dilleri bir türlü onları açıklamaya, onların isimlerini vermeye yanaşmıyor ama ;eminim ki onlarda isim isim biliyorlardır,kim nerede ne yapıyor?Kim hangi örgüte destek veriyor diye?
Sabancı cinayeti failleri,NATO’nun merkezi Brüksel’de koruma altındadır.THKP-C örgütü lideri Dursun Karataş,ölünceye kadar Fransa’da himaye edildi.PKK’nın uyuşturucudan elde ettiği on milyonlarca euro bile,Türkiye’nin bütün itirazlarına rağmen yasadışı ilan edilen örgüte,silah alması için, iade edilecek Bize dost ve müttefik diye yıllarca yutturulan ABD ‘nin CNN TV kanalı ,Aktütün katliamının üzerinden gün geçmeden,burnumuzun dibinden Kandil Dağından PKK’nın propağandasını yapıyor.ABD ve müttefiki Barzaninin denetimindeki Kuzey Irak’tan her gün teröristler,ülkemize sızıp sızıp,cinayetler işliyor.En azılı katillere,komşumuz Yunanistan ,oturma izni ve pasaport veriyor.
Dahasını saymaya gerek yok.Bunların birçoğunu hepiniz biliyorsunuz zaten.
Benim anlayamadığım bizim bunca tecrübeden sonra yaptığımız hatalar
Örneğin,terörle mücadelede başarıları kanıtlanan ‘özel harekat daire başkanlığına bağlı polisler’ şimdi nerde ve negörevdeler? Hangi amaçla ve kimlerin etkisiyle ,bu mücadeleden 6-7 yıldır uzaklaştırıldılar ?Onlardan sonra teröristlerin güneydoğuda ellerini kollarını sallaya sallaya cinayetler işlediklerini görünce vicdanları hiç sızlamıyor mu?Ya da hava üslerimizdeki savaş uçaklarının, 5-10 dakikalık zaman diliminde ulaşacakları Aktütün Karakolunda,canlarını bu vatan için siper eden mehmetciklere, neden ancak bir gün sonra yardıma giderler?Dünya alem ordaki yangını duyarken,Antalya’da golf oynayan paşalar,nasıl duymazlar?Ya da onlara bu katliamlar,nasıl duyurulmaz?Gerekli müdahaleler zamanında neden yapılmaz?
Yıllardır ‘demokratik toplum’ özlemleri,’çağdaş demokrasi hareketleri’,’insan hak ve hürriyetleri’,’laiklik’ falan deyip duruyoruz.
Yukarıdaki soruların cevaplarını birileri bu millete hala daha vermiyor ve topluma karşı sorumluluklarının gereğini adam gibi yerine getirmiyorlarsa,bizim bu yolda yememiz gereken daha çok fırın ekmekler var demektir.Gerisi ‘laf-ı güzaf’. Hikaye yani.Daha elin adamlarında ne kabahatler arayıp duruyoruz ki?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.