- 376 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇAĞDAŞ KUL HAKLARI
YENİ KUL HAKLARI
Bilirsiniz, dinimizde kul hakkına çok önem verilir.
Bir mümin bir kul hakkının üzerinde olmaması için çok dikkat eder. İşte bu yüzdendir ki, helalaşmak diye bir adetimiz verdir. Yola giden, hastalanana, Hacca gidecek olanlar üzerlerinde kul hakkı olmaması için helalleşirler. Bu konunun ayrıntılarına girmek istemiyorum. Kul hakkıyla ilgili bilgileri ilmihallerden, hoca efendilerden öğrenmek mümkün, hatta şart da.
Bildiğim kadar kul hakkı çok ince bir mesele. Bu incelik içinde aklıma gelen bazı sorunlar var. Hem bu sorunları herkesle paylaşır, hem de çözümüne katkıda bulanabilirsem ne mutlu bana.
Toplu yaşıyoruz ve geçmişte olmayan sorunlar çıkıyor ortaya. Bu sorunlar hukukçularımız tarafından çözülmeye çalışılıyor, kanunlar çıkartılıyor, biz de onlara uyuyoruz. Peki kanunlara uyarken kul hakkı oluşuyor mu?
1. Apartmanda oturanlar asansör kullanıyor. İlk kattaki hiç binmediği asansörün giderlerine, son katta oturan ve sürekli asansör kullanan kadar katılıyor. Kul hakkı oluşuyor mu?
2. Doğal gaza geçtik. Eskiden tüm bina ısınırken şimdi kat kat ısınıyor. Bir katın az yakması veya hiç yakmaması diğer katlara pahalıya mal oluyor. Kul hakkı oluşuyor mu?
3. Komşu bir sorunu çözmek için yüksek sesle tartışıyor. Ses duvarları da aşarak kulağınıza geliyor. Dinlediğiniz için onun size, rahatsız ettiği için sizin ona bir kul hakkınız söz konusu mu?
4. Aracınızı gereksiz kullanarak yakıtı israf ettiğinizde, ülke dışına fazladan döviz gitmesine sebep olmak ve daha da önemlisi havayı kirletmek yönüyle ülkeniz insanlarının hakkını gasp etmiş oluyor musunuz?
5. Anlamsız, gereksiz, kural dışı araba kullandığınız için insanların sinirlerini bozduğunuzda, dolayısıyla da olur olmaz söz söyleyerek günah işlediklerinde onlara günah işlettiğiniz için vebal alıyor musunuz?
6. Yine trafikte gece yolculuğu yaparken uzsun farlarla insanların gözlerini kamaştırdığınızda onların kaza yapmasına sebep olursanız, kul hakkı olur mu?
7. Bir kişinin arkasından konuşmak gıybettir ve günahtır. Hakkında konuştuğunuzun kul hakkı oluşur. Hakkında konuştuğunuzu bir siyasetçi ise gıybet yapmamış mı olursunuz? Hele hele duyduklarınızın aslı astarı yoksa daha kötü duruma düşerek iftira etmiş olmaz mısınız?
8. İnternet kullanımı yaygınlaşıyor. Kablolu veya kablosuz bir insanın kullandığı internet bağlantısından yararlanmak internet hizmeti verenlerin haklarını üzerimize geçirmez mi?
9. İnternetten indirdiğimiz müzik veya filmler yapımcısının izni veya kazancı olmadığına göre bir kul hakkı oluşturmuyor mu? Yine yapımcısının izni olmadığı halde bilgisayar programı kullanmak kul hakkı oluşturmaz mı?
Bakın kul hakkı diyoruz., Müslüman hakkı değil. O halde Müslüman olsun olmasın, hatta insan olsun olmasın kul hakkıdır ve bir Amerikalı bile olsa onun hakkı da bize geçer.
Ne dersiniz eğer bir haklar var ve biz bu hakları Mahşerde ödemek zorundaysak. Neden şimdiden gereğini yapmıyoruz?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.