Kardeş davranışı
Kardeşlerin davranışları beni hep etkilemiştir.Feşel kardeş,Şakacı kardeş,kıskanç kardeş,hoşgörülü kardeş,görgüsüz kardeş,Kanan kardeş.Ne çok kardeş var değilmi ?
Ben size Yurt kardeşliğinden yazmak istiyorum.
Türkler ve Kürtler kardeştirler.Vatanları bir.Dinleri bir.Amaçları bir.Farklı olan Dil.Kültür
desen desen çiçekler gibi.Folklor yöresel dantel gibi.
Yıllardır birlikte kardeşçe yaşanmış.
Biri sosyalleşme adına biraz ön plana çıkmış,Diğeri feodal yapıda daralmış kalmış.Ağalar ve aşiretler toplumun gelişmesini engellemiş.
Doğruyu söylemek gerekirse biri diğerini yadırgamaya başlamış.
İşte tilkiler fırsatı bulmuşlar.İki kardeş arasındaki mesafeyi açmak için ellerinden geleni yapmışlar.Ayrılık tohumlarını ekmişler.
"Türkler sizi kısırlaştıracak,Baskı altındasınız,Çoğalın,Siz onları tahakküm altına alın,Yurdunuzu bölün,Biz size yardım ederiz" demişler Kürt Kardeşlere.
"Kürtler ayrılıkçı,Geri kafalı,Kıro(Halbuki o kirmanço)Yaramaz "demişler Türk kardeşlere
Türkler Kürtleri itmeye başlamış,Kürtler Türkleri kakmaya başlamış
Devlet kimseyi zorlamıyor.Nüfus planlaması ile 2 çocuk tevsiye ediyor.İşsizlik artmasın,Ekonomi bozulmasın.Okumuş oranı yükselsin,Eğitimde,sağlıkta kalite olsun.Yaşam standartları düzelsin diye.
Tilkilere kardeşler kanarsa,8-10 çocuk yaparsa Tilkiler kazanır.Çok eşkiya bulur dağa çeker.Eşkiyanın Anası babası oluruz,Yürekleriniz yanar.Evlat hasreti bağrınızı deler.
Çocuklarınız eğitimsiz sağlıksız olur.Pabuçsuz gezer,işsiz dolaşır.Hırsız olur kapkaççı olur.Uyuşturucu müptelası olur.Bölünürüz,fakirleriz tilkilere yem oluruz.
Peygamberimiz (A.S) "Ümmetimin çokluğu ile öğünürüm demiş.Aklınızı kullanmayın dememiştir.O Hırsız,Yalancı,Haramdan sakınmayan,Uyuşturucu müptelası,kendine ve topluma zararlıları ümmetinden saymaz.O kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur der,Üstünlük takvada dır der.Bir birinizi sevmedikçe din kardeşlerinizi sevmedikçe cennete giremezsiniz" diyor.
Geliniz itişmeyi bırakalım.Bu kardeşlerin babaları dedeleri birlikte bu tilkileri yurdumuzdan atmadılarmı?Bu vatan hepimizin değilmi ?
Yurdumuzda çiçekler güller açsın.Kardeşlerin yüzü gülsün.Kötü emel peşinde koşan Avrupalı tilkiler acına ölsün.
Kardeşçe davranalım birbirimize,hem yurdumuz cennet olsun hem cennetlik olalım.
.......Gıdıgıdı.......
YORUMLAR
Yurdumuzda çiçekler güller açsın.Kardeşlerin yüzü gülsün.Kötü emel peşinde koşan Avrupalı tilkiler acına ölsün.
Kardeşçe davranalım birbirimize,hem yurdumuz cennet olsun hem cennetlik olalım.
Allah senden razı olsun ne güzel yazmışsın...ey nazenin kardeş...kürtlerin namuslu kimseleri bu kardeşliği yaşatıyor ama elimiz havada kalıyor...gelin kürdüyle türküyle 10 binleri oluşturarak beraber haykıralım artık yeter değil mi yahu...