- 392 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEDENİYET DEDİĞİN (3)
MEDENİYET DEDİĞİN (3)
Kültür ve medeniyetin başlangıç noktası olan Mısır, Antik Yunan kültürünü de etkilemiş oradan dünayaya yayılmıştır.Antik Yunan eserlerini Arapça tercümelerinden öğrenmeye başlayan Latin düşünürler İbn Rüşd, Farabi, İbn Sina, Gazali, Kindi, İhvan-ı Safa gibi daha nice İslam bilginlerinin eserlerini okumuşlardır.İslam kültür ve medeniyeti 8. Yüzyılda etkisini göstermeye başlamış, bu etkisini 16 yüzyılın sonlarına kadar sürdürmüştür.8. ve .9. yüzyıllar aynı zaman İslam karşıtı görüşlerinde yaşanmaya başladığı dönemlerdir artık.
Hatta 1304 yılında İlahi Komedya eserinin sahibi Dante, eserinde bu karşıtlığın izlerini taşır.Fakat ilginç olanı, Peygamberimiz(SAV)’ in Miraç hadisesinden etkilenerek eseri kaleme aldığıdır.(İlahi Komedya’ nın içinde geçen Miracname bölümü).
Doğuya (Kudüs) Haçlı seferlerinin başladığı 12.yüzyıl aynı zamanda Haçlıların Türkler ile karşılaştğı zamandır.O kadarki kendilerini üstün zanneden Batı, yenilgilerde bile büyü yapıldığını, doğunun şeytanlar tarafından yönetildiğini, kendi askerlerinin bu yenilgi karşısında ilahi makamlara kavuşacağına inanıyorlardı. Yani, Doğu, bizler ve özellikle İslam, algı yönetimiyle kötü gösteriliyor, hatta o kadar ileri gidiyorlar ki şehvet düşkünlüğü, c ahillik, kana susamışlık ne kadar negatif düşünce varsa bu dairenin içine yerleştiriliyordu.Tabi ki bu etkinin dalgaları şimdi de devam etmekte olup, itibarsızlaştırma politikaları sürmektedir.Tarihi olayları kendi penceresinden bakmak diye buna denir.Ecdadımızı ve medeniyetimizi, kendi perspektifinden bakarak yönlendiren, bunun sonucunda tüm dünya kamuoyuna olumsuz imaj salgılayan batının eli ayağı dolaşmıştır.Çağımızın en etkili silahlarından birisi olan medya Avrupa’ nın tekelinden kurtulmuş , tek elden yönlendirme sona ermiştir.Artık devletler kendi tarihinin bilinciyle hareket etmeye başlamışlardır.Son zamanlarda tarih kitaplarının en çok satılanlar arasında olması, tartışma programlarının tarih üzerine yoğunlaşması bunun göstergesidir.Avrupa basınının bizler hakkında ki olumsuz etkilerine karşı uyanık olmalıyız.Çamur at izi kalsın, onların yapdığı en etkili şeylerden birisi.Yapmamız gereken, tarihi ve olayları çok iyi analiz edip bilinçli olmaktır, bir şeye karar vermeden önce iki kere düşünmektir. Yukarıdaki 16.yy. Rönesans tablosu Raphael’ e aittir bu tabloda Aristo, Sokrates, Platon ve diğereri vardır.Tablonun sol alt köşesinde Pitogoras’ın hemen yanın da İbn Rüşd (sarıklı olan) vardır. Bu tablonun dışında, nice islam düşünürünün ismi yabancı isim altında maalesef değiştirilmiş, kendilerine mal edilmiştir. Herkese selam ve sevgiler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.