- 1757 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
Kötülük mü ? İyilik mi ? İyi mi?
Kötülük mü ? İyilik mi ? İyi mi?
kötü:beklenin altı
kötü davranış:ahlaksal beklentinin altında davranmak
kötülük: Davranıştan öte niyet..
Kısacası her şey gibi iyiliğin çürütülmüş hali.
-----------------------------------------------------------------------
iyi:nitelikçe beğenilecek düzeyde olan, uygun ve istenilen nitelikleri taşıyan.
------------------------------------------------------------------------
İyilik: karşılık beklenilmeden yapılan yardım
------------------------------------------------------------------------
PLATON:TANRILARIN BİLE OLMADIĞI YERDE BANA KÖTÜLÜK ETMİŞ KİŞİYLE KARŞILAŞTIĞIM DA BEN ONA BİR KÖTÜLÜK YAPMAM ????
CEVABI:ÇÜNKÜ EVE DÖNDÜĞÜMDE BİR KATİLLE YAŞAMAK İSTEMEM......
----------------------------------------------------------------------
Bütününde baktığımızda gelinen son nokta AHLAK tır.İnsan da fıtrat ve kişilik!Huy ve mizac doğuştan gelen özüyse:Bunu yönetebiliriz değil mi?
İnsan fıtratında doğuştan güzeli iyi yi getirir bünyesinde.Benlik bilinciyle dünyaya gelen insanı yaşam donanımlandırır.İnsanın yaşamında nelerle keşiştiği önemlidir aslında.
Ahlak anlayışı insanda doğuştan var.Araştırmalarda bu konu 6 aylık bebeklerde yapıldığında görülmüştür.
KÖTÜLÜK NEREDE BAŞLAR PEKİ?
iNSANIN TERTEMİZ GELDİĞİ DÜNYA DA YAŞADIKLARI,YAŞADIĞI ORTAMDA Kİ KİMLİKLER ..BUNU GELİŞTİRİR..
Negatiflik gibi kötülükte baskındır insanda.İnsan bunu yenebildiği kadar insandır.EGO...işte burada devreye girendir.İnsan egosunu yenerek kötü kimliğini yenebilir.Ama adalate prim vermeyen ve hırsını yenemeyen kimiliklerse kötülüklerinde devam eder.İnsan öğrenen varlıktır.Öğrenebilir.İstemek önemlidir. aslında.Egosentrik (ben merkezcilik) yapılara bunu anlatabilmek çok zordur.
..Egosentrik kimliklerini geliştirip baskılamayan insan kendisine yapılanı yaşadıklarını mutlaka karşısına yaşatır.Çünkü özünde kendisini değersiz bulmakta ve yaptıklarıyla kendini değerli bulmak istemektedir.Bu da kötü davranışlara haiz insanları yaratmaktadır.
....Bunu yenebilir mi insanoğlu... Evet yenebilir.Ama kendinde ki bu eksikliği, görmesi önemlidir.Kendini geliştirmesi önemlidir.
Toplum olarak kötüyü kabullenip kabullenmemekte elimizdedir.Destek verip vermemekte elimizde.Kişi kendini göremiyor veya görüyor da olabilir .Kendini önemli hissedebilmek adına benimsediği yolda olabilir.
Peki bizlere düşen nedir?
Bu kimliklere eyvallah demek ki?
Bu kimliklere gerçeği göstermek adına geri bildirim mi yapmak?
...........................................................EMA....
YORUMLAR
harika bir yazı okudum gönlüne yüreğine sağlık dost iyilik yapan kötülük buluyor buna eminim adamın birisi bir arkadaşından para ister.? ve adam paralarını cebinden çıkartır borç isteyene bakar birde paralara bakar,eeey paralar sizi vereyim de mi kötü olayım vermeden mi kötü olayım der ve paraları geri cebine koyar
ve adam dönüp gider bir zaman arkadaşına küser ama daha sonra barışır.. ve derki arkadaşına iyi ki vermedin paraları arkadaşım yoksa ben senin yüzüne nasıl bakardım der ve sorar arkadaşına neden böyle dedin diye kumarda kaybettim der,selam ve saygılarımla...
KARDELEN'NİNİM
bir kez daha katkı olsun diye yorum yapıyorum.
bu gidişle sadece şarapçılara inanmaya doğru evriliyorum.
bugüne kadar bir şarapçının ama harbi bir şarapcının, bir tl isteyerek köpeköldüren içen şarapçının ne çocuğa, ne yetişkine tecavüz ettiğini duymadım. bırak tecavüzü taciz ettiğini duymadım.
en iyi ve ahlaklı bence onlar...
benden pay biçin, çocukluktan (15 inden beri) şarapcıyımdır. bu sitede kime...neyse.
bence iyiliği, ahlakı benden ya da herhangi bir şarapcıdan öğrenebilirsinizz.
basit kural. ihtiyacından fazla şeyi kabul etmemek. ihtiyacından fazla şeyi sana zorla vermişlerse o şeyi diğer şarapcılara dağıtmak.
hayat bu kadar basit. iyilik, kötülük ve ahlak. tamamen bilim bile olmayan ekonomi ile ilişkilendirmeye çalışılıyor. ama gereksizdir. ekonomi (sanırım ben bunu 23 yaşında anlatmıştım.) ihtiyaç fazlası ile ilgildir. bir ihtiyaç hireyaşısı gibi üçgensel şeyi yazan kimseden yola çıkarak bina inşa edilemez.
eksiklik hissetmek. anlamak ile ilgidir. işte bu noktada da şarapcılara ihtiyaç duyuyoruz. onların muazzam içişlerini.
...
,
valla kafam karıştı. ne anlatıyordum ben ya. ,
- abi içmeyeceksin mi onu.
+ vay şerefsiz ne ara bitirdin beş litreyi.
...
anlaşıldığı üzere şarapcılar bile çözemez bu sorunu. bence yine de en iyisi şarapcılar.
hortumlamaları 5 litreye geçmez.
fermantasyonman tarafından 2/26/2018 9:48:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
fermantasyonman tarafından 2/26/2018 9:49:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
fermantasyonman tarafından 2/26/2018 9:50:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
KARDELEN'NİNİM
Ben televizyon izleyebilen kimliklerden değilim.Bu kimine göre iyi kimine göre kötü.Tartışılır kişinin kendine özel bir seçimi aslında. Antalyanın en güzide mahallesini yok etmekle ünlü bir inşaat firmasının kamyonları yine sitenin önünde gümbür gümbür camları titretmekle meşgulken uyumak ne kelime!
....Ya sabır diyerek televizyonu açıyorum bilinçsizce o da ne çocuklar hep bir ağızdan <<özel bölgeme dokunmaaaaa>>>diye bağırmakta.Bir pedagog eşliğinde on onbeş çocuğun bağlamında Türkiye'deki çocukları eğitiyorlar aslında.Bir an kalıyorum beynimde uçuşan haberler silsilesi görselleriyle birlikte.Özellikle ensest ilişkilerde babaların evlatlarını kullanmaları hiç bir adiliğe,luğata isimlendirmeye sığamayan bir vahşettir.Kapalı toplumlarda bu tür olaylar utanç yüzünden kapatılır saklanır..Kapalı olmayan toplumlarda bu vahşete uğramış çocuk alınır ailenin elinden hem psikolojik destek alır hemde devlet tarafından korunarak yetiştirilir..Bizde yaşanan örnekler hepimizin bilgisi dahilinde.
...Aslında yadsımıyorum biliyormusunuz.Bunca cahil kendinden emin olamayan kadınların var olduğu ortamda kendilerini koruyamayan bu kadınlar çocuklarını mı koruyacaklar..Kadın toplumun ana direğidir ne kadar yok edilmeye çalışılsa da..Kadın evinin temel direğidir eşi ne yaparsa yapsın kadın güçlü ise çocuklarını kartallar gibi korur kollar evde ki pedofili ve ensest ilişkiden...
...Dışarıda ki sapıklar da çoğaldı gidiyor...Küçücük gelinlere izin verildiğinden beri...Erkek çocuklarında hatırı sayılır şekilde tacizlere uğradığını biliyor okuyoruz medyadan.Nereye gidiyoruz neler oluyor diye düşündüğümde insanlığın var olduğundan beri kanayan bir yara olduğunu görüyoruz araştırmalarımızdan ve verilen açıklamalardan..
..Pedegog öyle bir anda çocukların nasıl davranması neler yapması gerektiğini anlatarak ve de yanlarında düdük taşımalarını ve bunu çalmalarını çevrelerinin dikkatini çekmelerini önererek programı bitirdi...
Ensest ve pedofili ilişkilere tutkun olan bireyleri toplum her dem kınamıştır..
Anneler aslında söylenecek çok vurucu sözler var...Ama ben yazmak istemiyorum...Bu pedofilileri,ensest kimlikleride biz analar yetiştiriyoruz.
Çocukları yetiştirirken kızları kız çocuğu gibi erkekleri erkek çocuğu gibi yetirştirmek...Ergenlik dönemlerinde çok dikkatli ve yanlarında olmak konuşmak öğretmek adına en büyük görevimiz...Ergenlikteki merak ettikleri cinsellikleri bu çocuklar kendi hemcinsleri ile konuşarak yanlış kavramlara dalabilirler..Anne baba bu dönemde çok dikkatli olursa topluma pedofili,ensest,lezbiyen,homoseksüel bireyler yetişmez.
..............................................................EMA..20-02-2018..
NOT:Bilinçli anne ve babalar bu yazının muhatabı değildir.Araştırmalarla gelinen sonuçların özeti bir yazım...
KARDELEN'NİNİM
KARDELEN'NİNİM
Senden ayığız bu sarhoş halimizde.
Sen insan kanı içersin, biz üzüm kanı:
İnsaf be sultanım, kötülük hangimizde?"
bu günün ayık ve ayık olmayanına ne güze demiş hayyam ..Teşekkürler üstadım.
bir itiraz ya da eleştiri değildir yorumum.
bence en büyük kötülük görmezlikten gelmektir.
yok yok. ikinci büyük kötülük kişinin kendisine verilen haksız hakkı elde etmediğini söylememektir.
adalet. ahlak. iyilik ya da kötülük insanın kendisinde başlar.
örneklendireyim.
bu koltuğu hak ettim mi? (deri kaplamalı oturma grubunun tamamı ya da yatak odasının)
ya da duvara asılı hd ekran televizyonu (bu sonu d ile biten afilli ekranlar z ye kadar gidiyor sanırım).
bende olan ne ki diğerlerinin elde edemeyeceği şeyleri elde ettim. en basit soru bu.
sistemin verdiklerini mecburen katlanmaktan bahsetmiyorum (ki bence bu da kötülüktür).
sistemin verdiklerini dağıtmamaktan bahsediyorum. ya da itiraz etmemekten bahsediyorum. (şükür bir cümle önce kötüydüm, bu cümle ile biraz iyiye yaklaştım.)
...
işyerinde duyduğum en boş cümlelerden birisi de şudur "o dışarıda gezerken ben sırada dirsek çürüttüm."
ben çürütmedim.. sayılarla aram iyiydi sadece. bunu kabullenip sisteme boyun büktüm. sonra neler yaptığımı anlatmayayım. yazınıza ayıp olacak.
...
kötülük burada başlar.
son cümle (ez cümle hamiş ya da dip not); artık iyilik, kötülük ve ahlak'ın felsefi bir sorun olduğunu inanmıyorum. pratik yani uygulama ile ilgili de değil. insanın kendisi ile ilgili. ben öyle şeyler gördüm ki; felsefenin altını üstüne getirmiş, söylediği her cümleyi hatta kelimeyi altın gibi sarılıyorum. ama yaşantısına bakıyorum saçları diken gibi, görünüşü olmasa bile insanlar eninde sonunda elde ettiklerini paylaşmadan duramazlar, jakuzi de yıkanırken resimlerini paylaşmış. bak hele jakuzinin kenarına kitaplarını ve şarap şişesini bırakmış.
artık, iyilik, kötülük ve ahlak diyenlerden korkar oldum.
...
yanlış anlamayın eşsiz yazınıza katkı olsun diye yazdım tüm bunları. yani yazdıklarınız bu katkıyı yapmamı sağladı.
KARDELEN'NİNİM
Şimdi şu yazınızı MEB alsa da bilmiyorum hala okullarda okutulan Ahlak dersi!? varsa okutsa o pırıl pırıl genç çocuklara.
Şu ana kadar konusu itibarıyla okuduğum en iyi yazıdır bu.Çöküyor dünya Şair çöküyor.Bunun tek nedenide eksik olan ahlak ve nerede arandığındadır.
Yürekten kutlarım sizi.Diyorum şükür ki bu insanlarla aynı havayı aynı toprağı paylaşıyorum.Hala çoğunluktayız..
Varolun
KARDELEN'NİNİM
doğru tespitlerdi
iyiliğe sordum nereye gidiyorsun
dedi ki taaa anayın,,,artık iylik yapmayacağım