- 754 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Yoruldum Ben De
Sıkılmak fiilini inceleyin aslen fizikidir. Değil mi? Yanlış mı biliyorum ben. Tamam bildiğim doğru onda bir sıkıntı yok ama fiziki bir sıkıntım yokken neden bu fiili kullanıyorum. Bu fiil neden var insan için. Sıkılan vidadır, pensedir ama ne bileyim insan sıkılır mı?
İşte günlerdir bu ve benzeri şeylere takılıyorum. Bu arada buldum sıkılmak yerine takılmak kelimesine takılayım bu ara sıra artık ona gelmiş. Sen de gör. Ben de artık takılmak fiilini kullanıyorum. Kimse yokken ben yokluğa takılıyorum asıl. Mevzu bu. Tüm her şey geçiyor da geçmeyen yokluk. Siz fakirler için kullanırsınız bu kelimeyi. "Yokluk işte" dersiniz mesela. Gelin kulak verin de ben anlatayım yokluğu size. Yanınızda dayanağınız varken inanın açlık bile sabredilesi geliyor. Benim sabredecek dayanağım yok. Sizin cidden var mı? Yoksa sadece varmış gibi mi yapıyorsunuz. Ben zamanın birinde onu da yaptım. Acılarım hortladı. Zor geldi onların ölmüş gibi yapıp kapımı kırışları. Sonra ne mi oldu işte bugüne geldim. Kelimelerle konuşmaya kısaca edebiyat bir kenara kendimle konuşmaya başladım. Kendimden ettiğim feragatler sonunda nefesimi kesitğinde canhıraş bir yakarışla açtım gözümü. Sonra işte yapılanlar gözümün önüne geldi.
Ben kötü biri değildim. Kötülük yapmadım kimseye. Kötülük oluştuğunda ise suçumu kabul ettim. Sessiz kaldım boynumu uzattım. Hüküm sendedir dedim kimse karşımdaki her kimse. Ondan sonra da gördüm tekrar aslında boynunu uzatmanı beklermiş insanoğlu. Herkes diktatör olmak istermiş kendi çapında. Sadece hükmedeceklerini ararlarmış. Ben onlardan olmadım. Ben köleliği kabul ettim ama saf olan her şey içindi meğer insanlar saf değillermiş geç anladım. Sonra işte köşeme çekildim. Düşündüm. İşte "SIKILDIM". Ben de sizin gibi olacağım ve üzgünüm içimde biriken kin bağınızdaki üzümleri size şarap yaptıracak.
Bir önceki satırda yine üzgünüm dedim işte aramızdaki fark bu ben hak eden insana bile bir şeyler yapmayı isterken bile üzülürüm. Siz yaşarsınız neşenizle. Aramızdaki fark bu. Şimdi anladınız değil mi neden takıldığımı kelimelere. Eğer kelimelere takılmazsam insanların ayağına takılacağımı bilirim. Biraz kin dolu oldu ama kusura bakmayın ben de yoruldum.
YORUMLAR
“Eğer kelimelere takılmazsam, insanların ayağına takılacağımı bilirim”... ne güzel bir söylem!
“Başı yerde olanın, celladı çok olur” sözünü hatırlattı yazınız...