herkesin "aklı kendisine" göredir..!
akıl kelime olarak tek kelime tek işlemli bir özelliğe sahiptir...aklı olan ve aklı olmayan diye de iki ye ayrılır insanlar..
insanlar da genellikle "aklın yolu bir" diyerek tek doğru akıldan bahsederler...doğruysa NEDEN TÜM AKILLI İNSANLAR TEK DÜŞÜNCEDE DEĞİL????
AKIL herkeste aynı şekilde çalışsaydı ya da ÇALIŞTIRILSAYDI sadece TEK BİR SONUÇ tahmini elde edilirdi.seçenekler olmayacaktı yani.
gerçek hayata bakıldığındaysa TERCİHLER TAHMİNLER SEÇENEKLER GEREKÇELİ GEREKLİLİKLER bir sürü farklılıklarıyla insanların hizmetinde..!
AKIL tektir
AKIL çalıştırılma şekliyle insan sayısıncadır.!
herkesin aklı kendine göre mükemmelse başka akıllardan faydalanmak ta gayet normaldir..başka akıllardan faydalanmayanların tek seçenekli akıl ürünü düşünceleri sadece kendilerini bağlamaktadır.
tek başına yaşamak imkansızsa hiçkimse tek başına kendi aklıyla tüm hayatını yaşayamaz demektir.
öyleyse tüm akıllar ve tüö akıllılardan oluşmaktadır toplumlar.
aklım çalışması çalıştırılması için gereken malzemelerden birisi de BİLGİDİR.
bilgi VE AKIL sonsuzluklara kadar birbiriyle karmakarışık yapılarıyla hem anlaşmalı hem de kavgalı olarak gitmektediler...
bilgi varsa akıl bilgili olarak yaşatır insanları
.
bilgi yoksa akıl bilgisiz yaşatır insanı..!
sonuç:bilgilerdir AKILLARI çeşitlendiren.!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.