- 681 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Üvey Şehit
Yüreğimizi dağlayan Dağlıca baskınından sonra, geçtiğimiz günlerde de yaramıza tuz basan Aktütün baskınını ve şehadetleri yaşadık.17 fidanımızı o müjdeli mevkideki hayatlarını devam ettirmeleri için uğurladık sonsuz aleme..
Otuz saat kadar şehitlerimizden haberdar olamayan ve katıldığı golf turnuvasında Harp Akademileri komutanınından da düşük bir derece yaparak ancak 9. olan hava kuvvetleri komutanımız hariç, hemen hemen bütün ülke altüst oldu şehadet haberleriyle birlikte, tepkiler, ağıtlar, öfkeler çığ gibi büyüdü ses verdi ülkenin dört bir yanından.Duygu fırtınalarının tezahürü olarak yazılar, şiirler, yorumlar yazıldı.Hatta tepkisini belli etmeyen kesimlere dahi göz ucuyla bakıldı yan yan, sitemler edildi.
Aktütün baskını şehitlerimizi toprağa yeni vermiştik ki, bu sefer aynı coğrafyada polislerimize saldırıldı, 4 polis ve bir teknisyen şehadet şerbetini içti. Aileler, polis camiası, duyarlı vatansever yurttaşlar yine kahroldu, yine yürekler burkuldu, kanadı..
Polis teşkilatımız , özellikle son yıllarda terör örgütlerine karşı başarılı operasyonlarıyla göz dolduruyordu zaten ve bu yüzden dikkatler ve hedefler bu teşkilatımıza doğrultulmuştu.Yerleşim merkezlerinde bir çok bölücü yıkıcı saldırıyı önlediği gibi, terör odaklarına göz açtırmadığı gibi, gerçekleştirilebilen saldırılar ve suikastlerin failleri ve bağlantılarının da çok kısa sürede ortaya çıkartılmasına yönelik başarılarıyla göz doldurdu, yeni eylem planlayacakların yakalanma korkularını yükselterek caydırıcılık görevini de hakıyla yerine getirdi.
Geçmiş yıllarda özel harekatçı emniyet güçlerinin teröre karşı nasıl başarılar kazandığı hafızalardadır hala sanırım.
Aynı terörist şartlarında arazide yaşayan bu seçkin birliklerimiz eşkiyanın kabusu olmuştu adeta.Sonrasında nedendir bilinmez, terörle mücadeleden çekilmişti bu özel birlikerimiz.Hatta ellerindeki ağır silahların orduya devri istenerek pasifize edilmişdi bir dönem.Şİmdilerde yeniden terörde bu türden birliklerden faydalanılmasının düşünüldüğünü basından izliyoruz.
Bazı kesimlerde polise karşı negatif bir yaklaşım olduğu çok aşikar.
Polislerin şehadet haberlerinin, bazı çarpık düşünce sahiplerinde fazla acıtıcı izler bırakmaması, vatanı, ülkesi için can veren polis şehitlerimizden yine bu çevrelerce gerekli ilgi ve alakanın esirgendiğini müşahade etmek çok zor değil..
Kimisi ergenekon terör örgütüne yönelik emniyet teşkilatının operasyonları nedeniyle, kimisi de eski marksist-leninist kültür alışkanlıkları nedeniyle polisi katil, işkenceci gördüğünden belki de, kimisi de özellikle ergenekoncu tayfa tarafından ve yandaşlığını yapan kalemlerce gündeme sürüklenen "f-tipi yapılanma" provakasyonları nedeniyle vatanını seven her vatandaş gibi yaklaşamıyor, vatan için can veren şehitlerimize.
Asker de bizim , polis de...
Her ikisi de milletin güvenliği için canlarını veriyorlar, kanlarını döküyorlar.
Şehadet şerbetini içen her kim ise bu vatan için, ayırdetmeden, aynı erişilmez derecede kutsaldır, uğruna şehid olunan toprakları vatan yapan milletin gözünde.
Bugün gazetede bir haber gördüm.
Şehidine hem öz hem üvey annesi ağlıyordu birlikte...
Mersin Silifkeli uzman onbaşı Rasim Eser, küçükken amcasına verlmiş ve amcası yengesi tarafından evlat edinilmiş.Cenazesinde öz annesi ve yengesi yanyana göz yaşı döküyorlardı habere göre...
İki ana tarafından uğruna gözyaşı dökülmek mi daha güzel acaba?
Yoksa, iki ana tarafından helallik alarak şehadet şerbetini içmek mi?
Ne anaların üveyi olur,
Ne de şehitlerin...
Değil mi?
YORUMLAR
Mesaj Kutunuzda 0 okunmamış yeni mesajınız var!
elbet bir gün
Neferi
Gön:Neferi
Tarih:11 Ekim 2008 Cumartesi 22:37:28
elbet bir gün
seninle elbet bir mekanda karşılaşacağız değil mi
erol başçı
*************
Özel mesajlaşmayalım, buradan devam edelim Hüseyin Ünsal
Okuyuculardan gizlim saklım yok..
fitne bahsini , yüreği yanmış anaları, şehit ailelerini, sitemlerini, milliyetçiliğinden şüphe duyulmayan insanları, eleştilerde bulunuyorlar diye asker düşmanı diye karalamaya yeltenmeden önce düşünecektin.
Sığ duruyor bu saatten sonra.
Devletin savcısına Perinçeğin Aydınlık gazetesinden apartılmış iftiralarla ABD israil güdümünde suçlaması yapanlar hani, devletin bazı görevlilerine üvey evlat muamelesi yapmış oluyorlar ya?
Anladın sen onu?
Yazı da diyor ki,
"Vatan için mücadele edenin, şehit olanın üveyi olmaz...
Bırakın bu dümenleri.."
Sen ne anlamıştın ki yazıdan?
Yazan ellerinize sağlık. Katılmamak mümkün değil. Diyarbakırda yaşıyorum. Hala akreplerden korkan bir halk var. Bu endişeleri aşılayan kalemler, askerler, mafyalar, aydın geçinen daha bir 'sürü' mezhepsizler, has bölücü yurddaşlar hala fitne ağlarını örmekle meşgullerken, bir de polis şehitlerimize 'elimecbur' yazılar yazıp naatlar dökmeyi de ihmal etmiyorlar. Diyarbakırda yaşayan bir türk olarak yurddaşlarımın karşısında beni mahcup duruma getiren 'hasbölücü' yurddaşlarımdan utanıyorum burada... yazacak çok şey var... ergenekon vicdan özürlü ütopik yaratıklarının, şimdiki safsatası da ohal oldu. ve geçemeyecek tabi hükümetten. fakat teşebbüs bile halkı endişelendiriyor. doğu ve güneydoğuda yaşayan halkın bütününü biz de dahil olmak üzere. Türkiye büyük oyunlara gebe, Allah sonumuzu hayır etsin, Vatanımız Toprağımız Bayrağımız saolsun...
Değerli Kardeşim bir kesim var ki, istediği zaman yürüyüşler tertipletiyor, istemediği iktidar sahiplerini
şehit kanları üzerinden yuhalatıyor. Bunları hepimiz biliyoruz. Kamu tepkisi bekliyoruz diyerek, vatan sathını tutuşturacak bir türk-kürt savaşına davetiye çıkarabiliyor.
Uzatmayayım, bu adamlar her tür saldırıyı başlatmak, yönetmek, soına erdirmek, birilerine yıkmak konusunda yalnız değiller üstelik. Apo itinin ipleri de asıl efendileri tarafından bunlara verilmiş durumda. Şimdi biz Apoyu finanse eden adamlardan terörü durdurmalarını bekliyoruz.
Bu abesle iştigaldir en basitinden. Polis evet çoktandır onların hasmı durumunda ta Özal'dan beridir. Ellerini kollarını sallaya sallaya provakasyon yaptıramıyorlar. Alpaslan Aslanları hemen yakalanıyor. Sizin dediğiniz apoletli postalsever sosyalistler de buna şakşakçılık yapıyor. Ve bunların hepsinin milletin tepesine binme aracı dillerine doladıkları Atatürkçülük. Bu adamlar ABD nin, Natonun Kontrgerillanın, Mossadın, İlluminatinin yerli işbirlikçisi. Türkiye şu an kendi olma yoluna girdi ya artık çok olur böyle şeyler. Bir de basiretsiz, korkak siyasileri tabloya eklersek varın siz düşünün durumun vehametini. Yazılarınızı dikkatle takip eden biri olarak, sizi tebrik ediyorum.
tebrik ederim...
çok büyük teşekkürler ederim..
aslında bakarsanız kanıksadık artık bu tutumlarını, kanalizasyon medyamızın.
demek ki polisten onlar da zarar görüyorlar.
yani, şerefsiz çıkarlarını çıkmazlara sokuyor aziz polisimiz.
AH, çekiyorum ülkenin halini görünce, ama bir umut var ki ileriden göz kırpıyor...
beklemeli.
Benim oğlum yok
ama anneyim
ve bütün şehitlerin anasıyım bu gün
o kadar ağrılıyım
o kadar sancılı
kıyamadığım
kıyılamayan
evlat
yar
vatan
kalmasa bile tek damla kanım
kurbandır yoluna al bayrağımın
bir acı
bin keder
sayısız soru
dipsiz bir çukur kazar
vicdansızlar
ve evlatlarımız
et mübarek karanfiller
bilinki
sizi kucaklayamaz hiç bir mezar
yüreklerimiz kadar