- 474 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Başlığı: Beş Lira yüzünde Hikayesi yazı metninde olduğu gibi.. Ders alınacak ibreti alem nahoş bir olay!.. Nokta!!
Meslek Anıları dizine devam dedik Bu gün meslek günlerimin unutulmazlarım arasında yer almış olan bölümün yine özetini yazmak, anımsamak istiyoru.
Başlığımız Beş Lira yüzünden ççıkan tartışma ve sonrası.
Efendim tarafların anlatımlarına dönönecek olursak okuyucunun merakını düşünerek
Bir köyden ilçeye inmiş olanlardan üç delikanlı bir kahveanede önceden tanışmakta oldukları ilçe delikanlılarıyla kağıt oyunu oynarlar.
Oyun ilçe delikanlılarında kalır haliyle çay vs masa masrafı tutarı olan BEŞ LİRA’ ödemek durumunda olurlar.
Öderler ama köylü delikanlıların hile yaptığı itirazında bulunur ağız dalaşması olur. Oradakilerin araya girmeleriyle ayrılırlar.
Köylüler köy yollarını tutarlar.
Diğerleri yani oyun mağlupları peşlerini düşerler. Askeri sınır bölüğünün nizamiye kapısında yetişirler
Bundan sonrası nizamiye kapısındaki nöbetçi mehmetcikten dinleyelim.
Arkadan gelenlerin yetişmesiyle bir ağız münakaşsı başladı hile yaptınız sözlerini anlayabiliyordum
Diğirler yalvarmaya başladılar. Bırakın yolumuza gidelim Kar kış karanlık dediklerini de anlayabiliyordum.
Buna rağmen arkadan geldiklerini söylediklerimden ikisi (ki kısa boylulardı) yalvaranlardan orta boylu zayıfça olana saldırdılar sen hile yaptın deyip tekme tokat yumrukluyorlardı. Dayak yiyenin yanındaki uzun boylusu ayırmaya çalıştı. Ama kavgaya girmeyen uzun boylu yakışıklı ona yumruk attı kapıştılar. diğerleri hile yaptığını söyleyeni hala hırpalıyorlardı.
Bunun üzerine köylü uzun boylu dediğim yolun kenarındaki çit çeperden bir sırık bilek kalınlığında alıp onlara döndü
Diğer tarafın uzun boylusu önüne atlayıp vurmak ya da durdurmak istedi.
Fakat dayak yiyen ilk denç yerdeydi
İşte onu yerde görünce elindekiyle engel olmaya çalışana salladı.. Sallamasıyla boynundan darbe alan yeri yıkıldı.. Diğer ikisi onun başına geldiler.
Sopayı vuran geldi nizamiyeye sığındı. Jandarmaya arandı. Teslim oldu.
Yaralı da sağlık ocağına kaldırıldı.
Bu olay unutamadığım çok ibret verici bir vukuat olduğundan yazma gereği duyşuyorum.
Amacım kimseye haklı ya da haksız diyecek değilim. Ben okumuş olduğum anlatımı anlatıyorum. Nitekim söylenti de böyleydi
Haklıyı haksığı elbetteki yargılandıkları ağır ceza mahkemesi dosyanda belirlenmiştir.
O aşamayı ne sordum ne merak ettim.
Bu nedenlerle tam kırk senelik bir olayı sadece ibreti alem bacbından veriyorum
Evet Beş Lira yüzünden ölüm ve ağır yaralamayla biten kavga.
Ders alınacak bir olay doiyorum
"Hırs gelir göz kararır!.." denmiş!
Devamı yarın Sokmağın durumu eve gidişim Evde bekaranemde!..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.