ŞAİRLER ÖLÜMSÜZDÜR(Attilâ İlhan'ı Anarken)
ŞAİRLER ÖLÜMSÜZ MÜ?(Attilâ İlhanı Anarken)
Görünmez bir mezarlıktır zaman
Şairler dolaşır saf saf
Tenhalarda şiir söyleyerek
Kim duysa/korkudan ölür
-Tahrip gücü yüksek-
Saatli bir bombadır patlar
An gelir
Attilâ İlhan ölür…
Edebiyat dünyasının en önemli değerlerinden olan şair, seksen yıla sığdırdığı yaşamında
şair,roman,eleştirmen,gazeteci kimliği ile var olmuştur ve hep yaşacaktır.
“Sanat yaratma konusunda Tanrıyla rekabet etmektir” demiştir, yüzyıllar öncesinden
Michelangelo, sanatçının ölümsüz olduğundan bahisle…
Hukuk Fakültesindeki öğrenimini yarıda bırakıp ,ilk şiir kitabını çıkardığından beri,on
beşe yakın senaryoya attığı imza dahil olmak üzere hep sanatla iç içe olmuştur.
Halâ kulağımızda çınlamaz mı ”Fatihte yoksul gramofonun sesi”…
Sisler Bulvarında yürürken ,”Omuzlarımız çökmez mi”…
İlhan Berk” Şiir resullerin sözlerine benzemelidir” demiştir…Şairlerin çektikleri çileyi
ulu din alimlerinin çektiği çileye benzetip, olgunlaşma sürecinde geliştiğini belirtirken.
Sanatın şahı şiir olma özelliği oradan gelir. Şiir dışındaki sanatlar(roman-resim heykel
vb) ikincil değerdedir.O nedenle şairlerin değeri ve önemi büyüktür.
O yüzden şairler hep yaşayacaklardır, şiirler susmadığı sürece…
An gelir” Attila İlhan her şiirde,her romanda yeniden dirilir”….
Aslı Aydın…
YORUMLAR
şairleri işlemişsiniz , ne iyi etmişsiniz,Attila İlhan ında bir resmini koymuşsunuz, zaten bu yakışırdı böyle bir yazıya,okudum, abad oldum ,teşekkür ederim paylaşımınız için,bu vesileyle Attila nın bir söyleşisini dinlemiş ve beni çok etkilemişti, o koca üstad şöye diyordu.
bütün genç kızlar size aşık ,sizin peşinizde bu nasıl bir duygu sorusuna şöyle cevap veriyordu.
onlarım hepsi Şair Attila İLAN a aşık ,oysa ben ömrümce ben Attila ya aşık olan birini bekledim, hiç olmadı diyordu.
paylaşmak istedim, yüreğinize sevgi dolsun,kaleminize sağlık.
Çok erken tanıdım ve severek okuduğum değerlerimizden.Hangi Batı kitabı benim için çok önemlidir.Orada biraz kendimi bulurum.Bir bölümünde anlattığı gerçek hikayenin kahramanlarını yakınen tanımıştım.Çünkü o yıllarda bende aynı yerde görev yapıyordum.Rahmetle anıyorum.Selam,saygı...