Kolpa Hacılar
Bu bir makale değil, kısa bir serzeniş...
Önünde kayık kadar Karadeniz pidesiyle İlhan abi.
Masasında sakız gibi künefe ile Emine hanım.
Ziraat Türkiye Kupası büyüklüğündeki fincanla Türk kahvesi içen Selin.(Türk Kahvesi lan bu, üç yudumdur)
’Annemi hastaneye kaldırdık :(’ notuyla 50’lik Nurcan. (Ki böyle bir durumda paylaşım yapmayı düşünmek, ruhtan sıyrılmayı aklı Venedik’e göndermeyi gerektirir.
Yeni yatak odalarıyla Edi ile Büdü! v.s.
Bütün bunlara alıştık, zaman bu zaman. Ama alışamadığım ve bunca zırvalığa rağmen kabul edemediğim bir durum var... Hac veya umrede çarşaf çarşaf çekindikleri fotoğrafları gözümüze gözümüze sokan hacılar. Bunu bir yere koyamıyorum. Çünkü bu, Maraş dondurmasına dil atarken fotoğraf çektiren Emel’den çok farklı bir durum.
Bunu yapanlar da ibadetin artistliği olmaz kuralını dilinden düşürmeyenler.
Namaz kılarken fotoğraf çektirip profil resmi yapmıyorsan, ’iftara 15 dakika kala fersiz gözlerim’ diyerek
fotoğraflamıyorsan veya ’fukara komşuma zekat verirken ben’ demiyorsan; hac veya umre ibadetinde de aynı duyarlılığı ve erdemi göstermek zorundasın.
Ama nedendir bilinmez, hac görevi bir ibadet değil de, turistik bir geziymiş gibi algılanıyor. Aslında tam da böyle ama bu ayrı bir konu.
Kabe’nin önünde eşinle beyazlar içinde el ele sırıtırken ne demek istiyorsun aşırı müslim kardeşim? Efendice ibadetini yapıp gelsen, bizim haberimiz bile olmasa; konu komşuya nispet olsun diye değil de, Allah’ın emri olduğu için gitmiş olsan Kabe mi yıkılır?
Kişinin namazı bizi nasıl aldatmamalıysa, haccı da aldatamaz.
Sosyal paylaşım sitelerinde arkada Kabe fonu, beyazlar içinde sırıtan, omzundan çapraz astığı çantasıyla nerede bir sakallı görsem kusasım geliyor.
Bir elinde hurma, bir elinde zemzem Allah kitap harmanlaması yapan bir kadın görsem tiksinti duyuyorum.
’Zamanında gidemediiik, zamanında gidemediiik.’ (Kolpaçino, 2009)
YORUMLAR
İfadeler sert olmuş. Ama şu ilk başta bahsettiğiniz konular beni daha çok rahatsız etmişti aslında. Diğer açıdan dini kendi bakış açısıyla yorumlamış diye kimseden bu derece nefret etmem. Din kötülüğe maske gibi giydirilince bende film kopuyor. Mesela 9 yaşında bir çocukla evlenmeye kalkan pedofilik manyakların dini ağızlarına almaları kusturacak bir durumdur.
Sevgilerimle...
Bu konuda görüş belirtmek için ilahiyatçı ya da hocaefendi olmak gerekmiyor; siyaset hakkında görüş belirtmek için bakan olmak mı gerekiyor? Bu kadar sığ düşünmek de başka bir sorun. Hocaefendi veya ilahiyatçı dedikleriniz ''asansörde seks'' konusunu işliyor şu aralar!
hotamisli
1) Bir kac yazinizi okudum, bu yazilardan anladigim ilahiyatci olmanizdir. Konuyu ele alisiniz, verdiginiz bilgiler ilahiyatcinin bilecegi seviyededir. hayir ben ilahiyatci degilim diyorsaniz, suizanda bulunmusum... ozur!
2) yazilarinizda muslamanlarin hatalarina karsi elestirileriniz (bana gore) haddinden fazla sert, hircin ve saldirgan. Rahatsiz oldugum, insanlari cehaletle sucladiginizdir. Herkes bir ilahiyatci kadar dini bilgiye sahip olacak diye bir sey yok. Sizin bildiklerinizin cogunu ben bilmiyorum ama benim bildiklerimin cogunu da belki siz bilmiyorsunuz.
Kimse bildikleriyle kibirlenmemelidir. Dini ilm evvela amel etmek sonra da baskalarina ogretmek icin ogrenilir, ustunluk satmak icin degil. Herkes hata yapabilir, herkesin kendine gore eksikleri vardir.
Belki iyi ifade edemedim ama riya kotudur, gosteris alcakliktir ama insanlari hor ve hakir gormek, insanlardan nefret etmek daha da beterdir diye dusunuyorum.
"Ben istedigim gibi yazarim, kimse bana karisamaz!" diye dusunurseniz, yanilirsiniz. Belki sizin yazinizi okuyup yorum yapmam ama mahserde herkes, herseyin zerresine varincaya kadar hesabini verecek, buna imanim tamdir...
abdullah konuksever
hotamisli
bu ara hocaefendilerin veya ilahiyatcilarin hangi konulari isledikleriyle mesgul degilim. Sayenizde ogrenmis oldum :-)
selamlar,
abdullah
Hacta veya umrede Kabe selfieleri yanlis... riya veya gosterisle izah edilebilir...
Musluman kardeslerinden istifra edesiye rahatsiz olmayi nasil izah edersiniz hoca efendi?
Cok merak ettim, bu konudada derin bilginizden istifade etsek?
Futurat
Siz beni boş verin, kusarım geçer. Müslüman kardeşini boğazlayan müslüman dolu ortalık, siz buna kafa yorun. Belli ki çok bilen birisiniz!
Hem riya diyeceksiniz, hem de riyadan midesi bulanana çatacaksınız?
Güle güle.
hotamisli
Sadece alkislanmak istiyorsan
, yaziyin altina bi not dusersin. Sadece hosuna giden yorumlar yapilir hoca efendi
Futurat
Var git ve fikirlerini, öfkeni ve nefretini başkasına savur.