- 521 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Edebiyat Defteri'ne ve . . .
____________ Edebiyat Defteri’ne
____________________ Ve Bizden Önceki Tüm Nesillere Soruyorum/z!
[-Bizden Geriye/Bizden Sonrasına...-]
Susun! Soracaklarım ve içimde tuttuğum bir kaç cümlelerim var.
Sustunuz mu? Dinliyor musunuz beni? Başlayayım öyleyse..
Geçmişi ve geleceği düşünüyorum. Zaman su gibi akıp gidiyor. Bizler, sizlerin oynadığınız oyunların hepsini oynayamadık. İzi kalmadı o bazı oyunlardan, kalanlarla idare ettik. Ve şimdi görüyorum ki sizin oynadığınız oyunları bırakın, bizim oynadığımız oyunları bile oynamıyor yeni nesil. Bizim evcilik oyunumuzu bile bilgisayarda oynuyorlar artık. Ah, gelişiyoruz, ilerliyoruz! Gelişirken ve ilerlerken gerimizde neler bıraktığımızdan bir haber önümüze bakıyoruz sadece. Bakıyoruz ya görüyor muyuz peki?
Bir döngüdür hayat. Sizler; yurt için çalışmış, tırmalamış, işgallerden kurtarmış, gelecek nesillere parlak bir gelecek bırakmak için savaşmış, bize pırıl pırıl bir gelecek hazırlamış yüce Türk Milleti’nden teslim aldınız bayrağı. Ya peki bizlere nasıl teslim ediyorsunuz bu bayrağı?
Dışarıda nefes almanın dahi zor olduğu bir dünya,
Yeşilliklerin sadece biraz daha fazla para için turizme açılarak yol edildiği bir yurt,
İnsanların sadece çıkarlarına göre hareket ettiği yalan bir dünya,
Kan üzerinden siyaset yapılan bir yurt,
Düşüncelerini özgürce dile getiremeyecekleri bir dünya,
Sağ ya da sol gruptan birine dahil olmak zorunda olduğu bir yurt,
En önemli şeyin para olduğu bir dünya,
Kendi kültüründen yozlaşmış bir yurt,
Emperyalizmin arttığı bir dünya,
İki üniversite bitirip, ileri düzeyde kendisini geliştirip lakin mesleğini değil de kapıcı olarak hayatını devam ettirmek zorunda bırakıldığı bir ülke,
Eğitimin her gün oyuncakmış gibi oynandığı ve öğrencileri korkutan kokuşmuş bir eğitim sistemi,
Okulun sadece nottan ibaret olduğunu düşünmemizi sağlayan bir ülke,
Sınavlara mahkum olmuş bir gelecek,
BIRAKTINIZ / BIRAKIYORSUNUZ!
Farkında mısınız bu bıraktıklarınızın?
K o r k u y o r u m / z ! Bu eksilerin artıları götürmesinden, gelen nesile böyle bir gelecek bırakmaktan korkuyorum/z. Sizler bu bayrağı böyle almamışken bizlere böyle veriyorsunuz ve bizlerde bu bayrağı daha kötü bir şekilde teslim ederken çocuklarımızın bize sorduğu sorulara ne cevap vereceğiz? Karamsar mıyım? Yo, hayır karamsar değilim. Sadece gördüklerim ve daha göremediğim çok şey bunlar.
Şimdiki gençlik kendi kültürünü kaybettiyse, kitap alışkanlığı yoksa, farklı kimliklere büründüyse, yalana ve dolana başvuruyorsa, çok çabuk pes ediyorsa, farklı olmak için bir şeyler yapıyorsa ve lanet olası haplara hapsoluyorsa, eğitimin kokuşmuş sayfalarında kayboluyorsa ve onca yıl okuyup mesleğini yapamayıp sokaklarda sürünüyorsa bunda sizin payınız büyük değil mi?
S o r u y o r u m !
Sizin hiç bir suçunuz yok mu?
K o r k u y o r u m !
Bu döngü içerisinde hepimizin kaybolmasından!
Şimdi susma sırası bende sanırım...
S u s t u m !
Geleceğe Karşı!
Ekim 2008
YORUMLAR
Bizler, bu maküs talihi değiştirebiliriz...
Bunun yolu, bir düşünceye hapsedilmeye çalışılan topluluk olmaktan kurtuldğumuzda olur ancak...
İnsanlar layık olduğu şekilde yönetilir diyorlar ve sanki bu kadermiş gibi kabullenip sessiz kalıyoruz...
Hayır... hayır... hayır...
Ben böyle yönetilmeyi hak etmiyorum !
Bu "yönetilememe" biçimini hak edecek bir şey yapmadım !
Bunu toplum olarak söyleyip, söylediğimizin arkasında durabildiğimiz sürece ayakta kalırız...
21. yüzyılda ilkel kavimler gibi sürüler halinde biat ederek olmaz !
SAYGILARLA
Hangimiz gelecek üzerine düş kurabilirizki... Hele de şu zamanda... Yazdıklarının harflerini toplayalım bir kenara koyalım... Dağlar kadar anlamı bir araya getirsen yazdıklarını toparlayamayız...
Yazdığın satırlar ve biraz daha bilinlenmemiz için çalıştığın, çabaladığın, yorulduğun için teşekkürler...
Sevgiler.