- 990 Okunma
- 0 Yorum
- 3 Beğeni
HOCAM BAŞKA CAMİ YOK MU?
Harun Bey, beynelmilel yaşamaktadır. Gününü gün etmektedir. Namaz niyaz yoktur hayatında. Oruç desen, bin bir türlü bahanelerle semtine bile uğramaz...
Harun Beyin yaşı elliye dayanmıştır artık. O, bir arkadaşın tavsiyesi ile namaza başlar. Hatta namazlarını camide cemaatle kılmaya bile devam eder. Orucunu tutmayı da ihmal etmez...
Namaza ve oruca hızlı başladığı bir dönemde Hac farizasını ifa etmek için hacca da yazılır.
Harun Bey:
"Hac farizasını yerine getireyim." der. Hac kuraları çekilir. Harun Bey’le hanımı Ayşe’ye hac çıkmaz mı? Harun Bey ve eşi Ayşe Hanım bu güzel habere çok sevinirler...
Hac için hazırlıklar tamamlanır ve yolculuk başlar. Nihayetinde Mekke’ye ulaşırlar hacı adayları. Hacı adayı çiftler, Mekke’de güzel bir otele yerleşirler. Harun Bey’in kafilesindeki Hasan Hoca kafilesiyle yakından ilgilenir. Onların ihramlarıyla, tavaflarıyla velhasıl haccın farz, vacip ve sünnetlerini kafilesindekilere dört dörtlük yaptırmaya çalışır. Her gün tavaf yapmaya ve beş vakit namazlarını Kâbe’de kıldırmak için Kâbe’ye (Beytullah’a) götürür onları. Harun Bey, sonradan cemaate ve camiye başladığından dolayı dini bilgisi zayıftır.
Hasan Hoca, Harun Bey’i, eşini ve diğerlerini her gün her vakit otelden Kâbe’ye bıkmadan ve usanmadan götürür getirir. Otel ile Kâbe arasındaki mesafe hayli uzaktır. Harun Bey, sonradan namaza niyaz başlamasından dolayı Kâbe’ye tavafa ve namaza gitmekte zorluk çekmeye başlar. Bir gün yine tavaf ve namaz için Kâbe’nin yolunu tuttuklarında Hasan Hoca’ya Harun Bey der ki:
"Ya Hasan hocam! Burada Kâbe’den başka cami yok mu? Her gün oraya (Kâbe’ye) bizi götürüp getiriyorsun. Bizim otele yakınına hiç cami yapmamışlar mı?" diye durmadan söylenir durur... Kafile bulunan cemaat bu duruma gülümser ve Kâbe’nin yolunu tutarlar büyük bir zevkle...
Hasan Hoca, tavaftan sonra otele döndüklerinde Harun Bey’e durumu güzelce izah eder ve durumu tatlıya bağlar...
Hasan Hoca’nın durumu izah etmesinden sonra Harun Bey, Kâbe’ye koşarak gider ve koşarak gelir. O artık ibadetin hazzına varmıştır...
11.02.2018
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.