- 1095 Okunma
- 24 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEYTAN TAŞLAMAK
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Çok bereketli bir kahvehane vardır, her sabah iki bardak çayımı orada içmeyi yeylerim. Yol düşüncelerimi biriktirerek yürürüm, gelip, en mütena yeri seçer otururum. Babam demişti; "Oğlum bir topluma girdiğinde öyle bir yer seç otur ki, ne şah, ne padişah geldiğinde kalkmak zorunda kalma, bu hal adamı kararsız yapar" Kulağımda küpe..Aynen öyle yaparım ve hiç rahatımı bozmam.
Burası kahveci Mehmet’in yeri. Mehmet, kendince meyhaneden dervişliğe terfi eden biri. Her yeni günde farklı sorularla gelr; Bu gün abi dedi; "Neden şeytan taşlarlar? şeytan biziz ya,o kadar yolu neden teper bu insanlar?" Yapacak bir şey yok. Haklısın Mehmet dedim; çoğumuz birer kör şeytan !...Bunun için kör deriz ya, herşeyi görürüz de kendimizi bir türlü göremeyiz. Körlük bize ait bir şey, şeytan neden kör olsun?. Bizler kendi kusurlarımızı kapatmak için önce kendimizi, sonrada şeytanımızı körleştiririz...Sonra uzun bir yolculuğa çıkarız illa da kör şeytanı yerinde taşa tutalım diye; atarız habire yedi taş kafi gelmez, yetmişi yeyleyenlerimiz olur. Oda yetmez zincirlere vurulsun isteriz..Şeytanı bağlamak işimize çok gelir de, kendi elimizi, belimizi bağlamak işimize çok gelmez. Döneriz bir umut içimizde; şeytan hep uzakta kalmış, öldürdük, ölmeyenleri zincire vurduk üstelik...
Hayat berdevam ederken bir bakarız ah..Şeytan bizimle kolkola, masamızda, kasamızda, tasamızda hep şeytanla beraberiz...Meyer taşladıkça şeytan bereketlenmiş ve çoğalmış. Üstelik öldürmüştük diye de bir bahanemiz var. Bizi artık kim tuta...
Böyle olmasa yılda bu ülkenin sokaklarına şeytan taşlayıp dönen yüzbin insan var. Şeytanlarımızı öldüre bilseydik, birkaç yılda bu sokaklarda şeytan kalmamış olacaktı. Halbuki yediveren gibi..Taşladıkça çoğalıyor meret!...
Mehmet yerden göğe kadar haklıydı. İçimizdeki mel’un şeytanı öldürmeden uzak diyarlara gitmenin bir anlamı yoktu. Olmuyorda. Her yıl yüzbin kurtulmuş, arınmış insanlara misafirlik eden sokaklar böyle mi olurdu?
Şimdi Mehmet’i görünce şeytan görmüş gibi oluyorum !...Mehmet benim de şeytanımı uyandırdı. Ne güzel kör-kütük yaşıyordum şeytanımla.
Mehmet uzağa gitme beni taşla !...
YORUMLAR
Değerli dostlarım,bu bir hikaye değildi, onun için burada yayımlattım, önce bunu belirtmeliyim.Mehmet ismiyle müsemma gerçek bir kişi,söylediği sözde harfiyen buydu.Çok samimiydi söylerken;ben de,samimi duygularımı biraz ironi katarakta olsa inandığım gibi yazmaya çalıştım.Biliyoruz ki şeytan taşlama haccını gerçekleştiren müslümanlar için olmazsa olmazlardan.İnançlar isbat istemediğinden bu anlamda bir yanlış anlama olsun istemem.Şeytan taşlamanın gerekliliği değil sözkonusu olan;gereğinin nasıl yerine getirildiği ve üzerimizde bıraktığı etkidir.Bununda manevi amacına ulaşmadığı benim kanaatim.Bu nedenle taşlamaya kendimizden başlamanın asıl olduğu kanaatindeyim.Katkıda bulunan dostlara sonsuz teşekkürler.Selam,saygı...
Şimdi Mehmet’i görünce şeytan görmüş gibi oluyorum !...Mehmet benim de şeytanımı uyandırdı. Ne güzel kör-kütük yaşıyordum şeytanımla.
Mehmet uzağa gitme beni taşla !...
Hayrettin Ağabey
Bu kadar mı güzel anlatılır efsaneleşmiş olay!
Ve batıl inançlarla avunurken biz insanoğlu nelerden medet umarız ve en yakınımızdakileri ya da bizi göremeyiz.
Alışıktır insan yapısı, başka bir suçla başka bir suçu örtmeye...
Güne yakışan, gündeme yakışan başarılı yazını kutlarım.
Son dizeler gülümsetiyor gibi görünsede hazin bir ironiyle final damgasını vurmuş tebrikler.
Saygı ve sevgilerimle...
üstad güldürdünüz düşündürdünüz.Mehmet beye teşekkür edelim vesile olmuş emeğinize ve yüreğinizin başarısınıda kutlarım.
İnsanda bir melek bir şeytan hasıla devamlı yanında taşlasakta yuhlasakta gitmeyecek çünkü imtihandayız her an.Biz iflah olmayız..çünkü insanız.Allahü Teala günahsız kullarım olsaydı onları helak eder yenilerini yaratırdım diyor.Kulluk tövbe etmek ......gerisi teferruat....çok beğendim....saygımla
Ne güzel bir yazı usta ye yiyebilirsen,al alabilirsen mükemmel bir izah mükemmel bir anlatım.Kaarşımızda herkez şeytandır ama kendimiz değiliz.Belkide şeytan oğlu şeytanızda bilmeyiz.Affınıza sığınarak şunu söylemek istiyorum ben olsam şeytanda olsa meret demem kutlarım düşüncenizi yazınızı
Selam ve saygılarımla Üstad.
Öncelikle özür diliyorum geçkalmışım yazınıza sayın üstadım.
Harikulade bir yazı efendim.Kesinlikle şeytan taşlamaya gitmeye ne hacet maşallah güncel olayları dikkatle takip etmemiz bile yetiyor şeytanların aramızda dolaştığını anlamamıza.
Yazının diğer dikkatimi çeken ve haklı bulduğum yanı kendi içimizde kendimizde de şeytanı barındırdığımız gerçeğini yani kendimizle başa çıkamadığımız ,yenik düştüğümüz nefsimizle ilgili hususlara değinmesi.
Bu anlamda "Hey silkelen kendine gel" diyerek uyaran ,anlamlı mesaj veren yazınızı yürekten kutluyorum efendim.
Etkili ve duru anlatımıyla okunası okunası eserdi.
Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar olsun.
Haklı başarısını da ayrıca kutlarım efendim.
Selam ve saygılarımla.
Ne yazacağımı şaşırdım.Sonun da güldüm de.Bizim ki de şeytanlık işte.Ağlanacak halimize hep güleriz ya.
Ne yani hep şeytanlarla yaşayıp şeytancamı düşünüyoruz yani.
Edebi yönden güzel bir yazı ama gel gör kü sende benim şeytanımı uyandırdın.Bende ne güzel şeytanıma uymadan yaşıyordum şeytanımla.Şimdi ben de düşüneceğim acaba şeytanca bir düşüncemi benim düşündüklerim diye.
En iyisi sende gel benim şeytanımı taşla bari.
SAYGILARIMLA