- 510 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sakın Susma
Umudum hala var. Ben kendimi üstün bir insan olarak göremiyorum hatta olmadığını da biliyorum ama insanlığın insan olma yolunda ilerleyebileceğini düşünüyorum. Bir filmde, bir kitapta karşılaşabilir ya da bir insanın lafında duyabilirsiniz “edebiyattan,sanattan çoğaldığını insanlığın”. Hakkıyla düşünebilen insanların aldığı her nefeste bir kuşkunun olmasının sebebi hep “acaba”larla yaşıyor olmasındandır. Bir insanı kırmaktan uzak ve üzmekten uzak yaşama çabasıdır içinde duran kuşkular bütünü. Kendisinden geçmiş olmak budur aslında. Elbette insan kendisini anlatır her kelimesinde ve cümlesinde. Kendisinden de uzak yaşayamaz insan sonuçta. Uzun cümleler kurarım mesela ben. Upuzun. Hem karşımdaki insana bir yararım olabileceği düşüncesinden hem de anlayabilsin beni diye içinde bir ton mesaj olan kelimleri seçebilirim. Sonuçta her kelimede bir “parmak izi” yok mudur? Uzun cümlelerden kaçınarak yaşadım belli süre yanlış anlaşıldım korkusuyla. Sonra, uzun cümleleri kimse duymuyor diyerek bıraktım. Kısa kısa cümleler kurmak kısa kısa yaşatmaktır unutmayınız bunu da. Uzun cümlelerin sonuna hep kendimle ilgili ipuçları gömdüm ben de. Hem isteyen çıkarır hem de günü geldiğinde anlatmadım diye suçlu olmamak için kendime karşı. İnsan bazen günah çıkarmaya yer arıyor kendine karşı bile... Susmayı beceremedim sonuç olarak başta çok istememe rağmen sonra şunu gördüm eğer ben susarsam hakkı olmayan konuşacak... Sakın hakkınız varken susmayın siz de. Zaten günün birinde elbet bizi de susturacaklar ve tek kelime etmeye hakkımız olmayacak... Sen de sakın susma! Doğada bir kuşu istemiyorsun diye susturabilir misin sonuçta?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.