- 561 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NE GÜNLERE KALDIK?!
Az önce fırına gittim, eskiden ince uzun simitler olurdu, ondan yapıp yapmadığını sordum.
- Yapıyoruz var ama, bugün hiçbir işe bakamadım dedi, sadece simit vardı, ekmek yoktu. Fırın da yanmıyordu.
Sadece dört tane bazlama gözüme ilişti. Hatun da bana bugün kadınlar günü toplantısına çok gelip gidenler olacağı için özel ekmeklerden almamı istedi, hibeş ile yenilecek...
Baktım, bazlamalar küçük dördü yetmez, içeride bir bayan alttan gaz ile ısıtmalı sac üstünde bazlama yapıyor, az daha bekledim, altı adet bazlama aldım. Dokuz lira ödedim.
Eve doğru yolllandım, kafamda bir şiircik şekillendi.
FIRINCI
Fırınının közü yok
Buğdayının özü yok
Ne ekmeği ekmek
Ne unu kalmış
Ne de odunu
Acınacak haldeyiz,
Fırıncıyım demeye
Utanıyor, yüzü yok;
Eli hamur, karnı aç,
İthal GDO’lu buğday
Elin ununa muhtaç!
Tam eve doğru yaklaşmıştım ki, karşımdan iki kişi çıktı, birisi genç delikanlı, üstünde eşofman giymiş, atletik yapılı 18-19 yaşlarında bir tip, diğeri ona göre en az 8- 10 yaş daha büyük, bana kıyasla her ikisi de genç adamlar, taşı sıksalar suyunu çıkarırlar.
Genç olan yanıma doğru usulca yaklaştı,
Hal ve hareketletinden, ilk anda bilmediği bir adresi soracak sandım, fakat;
- Abi, merhaba, kusura bakma, sigara aradık marketler kapalı, bulamadık, sigara satmıyorlar, sigara verir misin?!
Şaşkınlık ve hayretimi gizleyemeden yüzüne hafif kızgın bakarak,
- Ne sigarası ya?! dedim
- Sigara yok mu, içmiyor musun?!
Öfkeyle
- Yok! İçmiyorum! diye ses tonumu yükselttim.
Bunun üstüne o
- Ne suratını ekşitiyorsun ya?! deyip yoluna devam ederken, yanında yürüdüğü arkadaşına da dert yanmaya başladı, kendince efelenişi oluyor güya!
-Adama bak ya, yoksa yok, bir de suratını ekşitiyor, diyerek homurdanınca tepem iyice attı, geriye döndüm
- Delikanlı, biz sizin gibi büyümedik! diye öfkeyle bağırdım, döndü, yoluna devam etti...
Pezevengin tohumuna bak, yalana bak, lâfa bak, hizaya gel, uysa belâ hazır!
Puşt dedim içinden, tanımadığin birinden ne yüzle sigara istersin bir, burası bir büyük şehir, marketin birinde yoksa, ötekinde mutlaka sigara var, yalanını kim yer senin?! Bakkaldan bakkala yürüyecek kadar da mı sabrın yok bre it?!
Madem içiyorsun bu mereti, adam gibi iç delikanlı ol! Şimdi seni yetiştiren anaya babaya mı, yoksa öğretmene mi kızsam, bu öfkeyi kimden alsam?!
Evet, sevgili dostlar, başınızı ağrıttım ise özür...
Yeni Türkiye, yeni nesil gençler, böyle gençlerden kim ne bekler?! Memleketin geldiği hale bakın, rezalete, sefalete bakın!
Balık baştan kokarsa, her yol Ankara!!!
Şaban Aktaş
07.02.2018
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.