YARABANDI DÜŞLERİM
Sebepsiz hüzünler sardı yüreğimi önce. Sonra bir cımbız marifeti ile tek tek çekip aldılar mutluluklarımı avuçlarımdan. Hayata tutunacak ne kanatlarım var artık ne de yol alacak ayaklarım.
Sahi neredesiniz, dizlerimdeki dermanlar?
Ya türlü şebekliklerle etrafımda tuttuğum ahbaplar?
Aynalar, ahhh o aynalar!
Dost yüzlü sinsi aynalar.
Bedenimin hergün bir adım daha ölüme merhaba deyişini benden gizleyen aynalar.<br>
Ne çok güvenirdim size gençken..Celladına âşık bir müptela gibiydi aramızdaki ilişki. Ne zaman karşınızda dursam sırlı sahte bir cam olduğunuzu unutturdunuz bana. Oluk oluk derin çizgiler sararken simamı çepeçevre, kolumun yeni ile kazırcasına silerdim sizi...inanamazdım ki derin çizgilerin bana ait olduğuna ..Cam olan sendin, canı olan ben..
Tek kullanımlık canda gün geçtikçe büzüşen ten.
Ne çok güvenirdim ikinize. İllelebet böyle kalacağız sanırdım. Yanıldım. Bin kez olduğu gibi bir kez daha yanıldım. Tutunacak dalları çok olmalıymış insanın bunu çok geç anladım.
Kimsenin uzanamayacağı dallar, dil uzatamayacağı dallar, göz koyamayacağı dallar, gökyüzünün ufkuna özgürce uzanan dallar ...Dalların ne kadar çok ise gövden o kadar sağlamdır.
Oysa etrafında hep aynı ses:
"Daldan dala atlama"bir yerde sabit dur" " tek bir işi yap adam gibi yap" söylemlerine kulak tıkayıp yol almak hayata bir sıfır yenik başlamak gibi..
Koşmak isterken yerinde saymak gibi.
Senin büyütmeye çalıştığın dallarını daha filizlenmeden çatır, çatır kırıverirler... bahara çıkmaya gücün kudretin kalmaz..Hele aynalar da yüzüne "ye kürküm ye" gerçeğini haykırıyorsa hayallerine dokunamadan daha bir adım geriye gider ayakların. Bir kez de senden yana kırılır kolun kanatların. Bir miskinlik sarar ki hücrelerini kara olur birden akların. Sen bile senden ümidi kesersin. Aynalar ve insanlar nasıl kesmesin?
Silkelenip kendine gelmelisin. Ama nasıl?
Nedenlere, sebeplere, olmuşlara, olacaklara kafa yormayı bırakıp nasıllara asılacak bir dünya yarat kendine...
Önce aynada olmayan seni fark et.
Sonra onunla hayallerini keşfet.
En son da sen sana NASIL ları öğret.
Nasıllarına cevap veren bir eğitim almak her prangana bir çentik atmak gibi...
Sen elendin.
Sen elendin.
Sen elendin.
Derin çizgilerim yok artık ölümü hatırlatan
Yarabandı düşlerim var beni ayakta tutan.
Aynalar bugün çok mu güzel ne😊
Ülkü KARA
02/02/2018
(YAŞAM KOÇLUĞU ve NLP EĞİTİMİ’ inden sonraki ben.
Bu eğitim bana çok iyi geldi.)