- 640 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eleştiri-Övgü-Af Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler
** “Beni eleştir.” diyor, eleştirdiğimde de bana düşman oluyor.
** Çocuğu eleştirirsen önüne engel koyarsın, översen önündeki engelleri kaldırmış olursun.
** Eleştirmenlere eleştirdiği için kızılmaz; adamların işi bu. Ne yapsınlar yani, eleştirmeyip de övsünler mi?
** Her çağ kendisinden önceki çağı küçümser, hatta acımasızca eleştirir. Oysa aynı akıbetin kendini de beklediğini bilseydi, biraz daha insaflı olabilirdi.
** İlkesizlik başkaları tarafından eleştirilir, ama kişinin kendisine de rahatlık getirir.
** Övgüyü hak etmiş, ama ya övmüyorsun ya da övmekte çok yavaş davranıyorsun. Yergiyi hak etmiş ama sabredemiyorsun ve alelacele yeriyorsun.
** Övülmekten rahatsızlık duymayıp, aksine memnun oluyorsan bir tuzağa düştün demektir.
** Hak edilmeyen övgü hemen kabul görürken, hak edilmeyen yergi hemen tepki çeker.
** Kelimelerin gücünü küçümseyenler, kaybetmeye hazır olun!
** Söyledin, söyledin ama tesir etmedi mi? Öyleyse söylemeyi bırakıp davranışla anlatmayı dene.
** Susturmaya değil, konuşturmaya muvaffak olduklarınla övünmelisin.
** Basitliğin kesin kanıtı: Methedilmekten hoşlanmak.
** İnsanları övgüde de yergide de aşırıya kaçmayın.
** Affettiğin düşmanının, sana karşı düşmanca duygulardan vazgeçtiğini sanmak safdilliktir.
** Affedilenin ezikliği, affedenin zaferidir.
** Sadece söylediklerinden değil söylemediklerinden de ve sadece yaptıklarından değil yapmadıklarından da sorumlusun.
** Gölgesinde dinlendiğin ağaca teşekkür etmek, hiç aklına geldi mi?
** Bazı durumlarda iz bırakmadan yürümek sanki büyük bir marifetmiş gibi övülür. Oysa ben, şartlar ne olursa olsun iz bırakarak yürümek istiyorum.
** Okurun hoşuna gitmek için yazıyorsan, değeri tartışmalı bir eser verirsin.
** Dürüstlük, övünülecek bir meziyet değildir; normal her insanda bulunması gereken bir özelliktir.
** Başkalarının yargılarına fazlaca önem verirsen; başkalarının gözünde değersizleşirsin.
** Başkalarının istediği gibi olmaya çalışan kişi, bir şey olur ama bu olduğu şey ne kendine ne de başkalarına benzer.
** Açıkgöz olmakla övünüyorsun, ama senden daha fazla açıkgöz olanlar da vardır.
** O kişinin gözünde değersizleşmek istiyorsan, ona hak ettiğinden daha fazla saygı ve hayranlık göster.
** Tiyatroya bedava giren seyirci, gerekmediği halde gülerek ve alkışlayarak ücretini ödemek zorundadır.
** Kendi uğursuz olan, kara kediye bu özelliğini yüklemeye çalışır.
** Gözleri çok iyi görüyor. Farkında olduğu için bununla övünüyor. Kalbi ise güzellikleri görmüyor ama o bunun farkında bile değil.
** Sen avcı mısın ki, kurduğun tuzaklarla övünüyorsun?
** “Affettim ama onu görmek istemiyorum” dersen gerçekten affedip affetmediğin konusundan kuşku duyarım.
** Tartışma sırasında karşındaki sesini yükselttiyse, saldırıya geçtiyse; bil ki kesinlikle galip gelen sensin.
**Seyirci oyuncuyu eleştirebiliyor; ya oyuncu seyirciyi…
**Fikirlerimi beğenmeyebilirsin, eleştirebilirsin; ama fikirlerimden dolayı bana hakaret edemezsin.
**Övgü gönlü okşar, yergi kalbi incitir, sevgi ruhu güzelleştirir.
**Övgü de sevgi gibi içten gelmeli ve hak edene verilmeli. Nasıl ki bir insana “Sev beni!” denemezse “Öv beni!” de denemez.
**Başkasından övgü bekleyenin, dilenciden farkı ne?
**Övgüye değil, övene bak.
ORUÇ BABA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.