- 875 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SURİYE 3
___TC 2016 tarihinde fırat kalkanı adı altında Rusya’nın icezetiyle Suriye topraklarına çıkarma yapmış...yani Fıratın batı yakası Azez’den, Cerebulus’a kadar uzanan topraklara (DAİŞ)ile mücadele adı altında girmiş o tarihten şimdiye kadar TC askerleri Suriye topraklarındadır..
___Özerik..bağımsızlığın ilk temel taşı olsa bile başka ülkenin sınırları içinde oluşan bir olguya müdahale etmek işgalle eş değerdir
___O ülkeye şimdi gözümüzü dikerek bakacak olursak bölgede başta Rusya,ABD,İran ve Suriye muhalifleri bu çok uluslu batağın içine olduklarını söyleyebiliriz... sırf seçim kazanmak için halkın çocuğunu gözünü kırpmadan bu batağın içine sürmek akıl fikir işi değil.
____Afrin Rusya’nın rüyasında Suriye’nin demokrasisinin örülmesinin ilk ilmeğidir.Bu ilmeğin her birisinin birinin boynuna geçecekse oda Türkiye olacaktır.
___Önceden dediğimiz gibi Rusya ikili oynamaktadır birincisi ABD ittifakı konumundaki PYD ve SDG militanlarının belinin kırılması arzulamakta....beli kırılan SDG ve PYD militanlarının savaşı kayıp etmesi ABD’nin bölgeden temizlendikten sonra Kürtlere önceden verilen özerkliğin tekrar verilmesinin seyrini izliyeceyiz.
___Her savaşın kendine özgü bir stratejisi,getirisi ve siyasi boyutu vardır.Afrin’e yapılan savaşın ne stratejisi ne getirisi nede diplomasisi vardır.
___Savaşın nasıl ki gerçek sebebi halktan gizletiliyorsa ölen asker sayısı da gizetilmektedir.
___Normalinde bu savaş Araplar ile Kürtler arasında hesaplanmışken.. Erdoğanın seçim telaşından pusulasını şaşırmıştır.Buda halkların kardeşliğinin temeline dinamit koyulmuştur.Savaş bölgesel yayılımından coğrafyaya yayılması endişesi taşımaktadır..Savaşın birde bir maliyeti var..milliyetçi duygusu kabaranlar başta olmak üzere Türk ve Kürt halkı bu masrafı ödeyecektir.
____ABD Afrin de zerre kadar geri adım atmamış,Rusya ise PYD’ye Esad Rejimi ile destek kararı almış.. savaş ister istemez olumsuz olarak TC’nin aleyhine işliyecektir.Bir yandan bir aylık zaman diliminde belli bir mesafe ilerliyememişlik diğer taraftan gizletilen ölü sayısının nahaşluğu hükümeti zor durumda bırakacağını yazılı ön gün bile olmadı.
___Savaşın belli bir kırmızı çizgisinin olduğunu bu çizginin TC tarafından aşilirsa Ruslar tarafından müdahale edilerek TCyi geldiği gibi geriye gönderilmesi için zorlanacağını göreceğiz..buna şimdilik dost görünen İran dahil.
Önceden dediğimiz gibi Rusya PYD’nin beli kırılarak Esed’in önünde diz çökülmesi diğer taraftan ABD’,nin elilden bu güçü kurtararak kend i lehine çevirmek için Turkiye’yi bir maşa olarak kullanmıştır.Maşanin görevi bitene kadar değer taşır..ama kullanıldiğı tarih kitaplarında yerini alır.
Kürt’lere gelince; Kürtler belli bir bedelin karşısında dünya devletleri sıralamasında saygın yerlerini zorda olsa alacaktır.
___Umarız aklı selim savaşa karşı duranların sayesinde bu savaş ülkemizin dört bir tarafına yayılmadan son bulur.Barış ve kardeşlik varken savaşa dur diyeli
___"Evet çıkarsa şehit gelmeyecek" dediklerinden beri 418 şehit geldi,
"Evet çıkarsa OHAL bitecek" dediklerinden beri OHAL 6. kez uzatıldı,
"Evet çıkarsa işsizlik bitecek" dediklerinden beri 1.768.412 işsizimiz daha oldu,
"Evet çıkarsa ekonomi şaha kalkar" dediler
Zamsız günümüz yok!...
Nasıl, böyle iyi mi Türkiye .!?
Savasa devam mi?
Sen korkuyorsun ya kardesim,senin icin ben diyeyim.
#SavasaHayir!
#KirliSavasaHayir!
#SecimYatirimiOlanSavasaHayir!
Hala tatmin olmadiysan,mehter düssün basina!
Kadir Haktan Türkeli
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.