- 678 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
D.D.D (Ya Çıkarsa)
Ya çıkarsa; her zaman olduğu gibi bugünlerde umut tacirlerinin en baba sloganı. Olasılık hesaplarında dahi kendine yer bulan bu kavram yadsınamaz ve üzerine laf konulamaz. Lakin; kaç kişi mutlu olabilir ki elinde ki biletle. Bir, iki bilemedin dört geri kalan milyarlarcası mort. Devlet tekeliyle birbirine üttürme aradan da pis simsarlar gibi kendine pay edinme rezilliği denilmez mi? Böyle dalavereye.
Bunların sadece adı talih/şans oyunu. İşin iç yüzüne baktınız mı tükürmenize dahi değmez bu rezilliği yapan dürzülerin yüzüne.Bunun adı soygunculuktur.Bunun adı hırsızlıktır.Bunun adı devlet adına yapılan bir kepazeliktir.Top oyunları da ayni.Beygir oyunları da ayni.Bu da ayni.Spor kulüpleri,atlı spor kulüpleri,talih ve şans oyunları adı altında şans topu,sayısal loto,on numara,spor toto ,hemen kazan.Belki ben hepsini yazamayan cahillerdenim,ama aydınlanmak istemem bu hususta.Merkezinde devlet olan bir düzenbazlık değil midir.? Bütün bunlar. Eskiden beygirler belirli günler koşardı.Bunlar gözü bağlı düven beygirleri gibi vardiya yaptırdı hayvanlara.Devasa projektörlerin ışıklarında gece yarışları da girdi artık repartuvara.
Spor adına bu sektörlerde el değiştiren para miktarı o kadar çok büyük ki ancak paraya ihtiyaç duymayan fırıldakların sergileyebileceği bir argümandır. Milleti uyutup cambazı gösterip hokkabazlık yapmaktan farklı bir şey değil aslında. Oysa deve gibi bir sistemimiz var. Doğru olan düzgün olan bir tarafı, ele alınacak bir yanı yok. Ekonomi düzleminde eğitimle sağlığı her el pişti yapabilirsin.
Mutlaka dikkatinizi çekmiştir talih dağıtan umut tacirleri. Bunların ortak paydası müşkül durumda olmaları talihin yüzlerine gülmediği gibi yanlarına bile uğramadığı Tanrının izine çıktığında mı yoksa uykuda olduğu zamanlarda mı varlıklarını sürdürmeye çalışan bizlerden biri. Ya yılların saçlarını ağartığı bir emekli veya yetim bakmakla mükellef bir dul yada bir uzvunu kaybetmiş bir gazi veya sendikanın balığa çıktığı sigorta sisteminin kazık attığı malül bir kardeşimizdir. Yani;içlerinde sarı saçlı mavi gözlü manken gibi ne bir yosma vardır.Nede kızların bir bakışta aşık olacağı artist gibi bir delikanlı .Ben görmedim.
Bu işin raconu,krupiyer denilen elamanların bu hizmeti sana vermeleri ile başlar.Bizim umut tacirlerinden birini götürün krupiyer yaparlarsa bende umut taşımaya başlayayım hangi otele krupiyer olayım diye.Bizim umut tacirlerinin umut dağıtabilmeleri için malül onlarınki artist olmak zorunda kriter bu.
Hani çıkmaz sokaklarda bul karıyı al parayı diyen üçkâğıtçı pezevenkler vardır. Bu resmiyete bürünmüş devlet eliyle beslenen ve koruma altındaki zihniyetin onlardan ne farkı var.
Diyaneti fetva verir. Uyan yok ki elden ne gelir.Kumarın faizin karşı kefesinde on dört yıldır iktidar bir zihniyet .Bir günde akla gelmeyen KHK ile ne cevherler üretiyor.Gelgelelim Hasanın böreğine fırından el çektirmiyor.Sanırsan temizlemeye değil sanki bunlardan nemalanmaya ant etmiş.
Lafın özü;parayı da devleti de idare edebilecek ehil ellere vermeli. Yoksa durum ortada. Siyasetçi yalakanın göt damarından yetişirse ortalık siyasetçiden geçilmez.Çünkü ar damarı dediğin aorta benzemez her insanda bulamazsın.Herkes gönlündeki umuda su versin.Gerisi hikaye.Kalın sağlıcakla.
Hayrullah CIRIK
29.12.2017
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.