- 468 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARS YOLCULUK...MESLEK ANILARINDAN YAZI DİZİSİ DEVAMI
KARSA YOLCULUK
NEREDE KALMIŞTIK..DİVRİĞİ DE KALMIŞTIK DEĞİL Mİ?
DİVRİĞİ DENİLİNCE AKLA İLK GELEN UNESCO KORUMACILIĞINA ALINMIŞ OLAN TARİHİ ULU CAMİİ...KİMLER TARAFINDAN NE ZAMAN YAPILDIĞI BELLİ OLMAYAN KALESİ...DEMİR MADENLERİ İŞLETMECİLİĞİ...ÇALTI SUYU VS VS....BUNLARI BİRAZ AÇMAK GEREKİRSE CAMİİ NİN MENGÜÇ OĞULLARI ZAMANINDA YAPILMIŞ İBADET BÖLÜMÜ VE ŞİFAHANE BÖLÜMÜNDEN OLUŞMAKTADIR.ÜSTÜNLÜĞÜ VE AYRICALIĞI İLK ŞİFAHANELERDEN OLMASI VE KAPI GİRİŞLERİNİN TAŞ OYMACILIK VE AHŞAP KAPI İŞLEMİ..
UZATMAYALIM DERLER Kİ BU İŞLEMECİ USTANIN ESERLERİNDEN BİRİ ISFAHANDA (İRAN) İMİŞ..3.CÜYÜ YAPMASIN DİYE SAĞ BİLEĞİ KESİLMİŞ.DİĞER KISIMLAR YAZILI KAYNAKLARDA VAR ANCAK BİLEĞİNİN KESİLMESİNE YAZILI KAYNAKTA KENDİM RASTLAMADIM.DİLDEN DİLE BÖYLE SÖYLENİR.ULU CAMİNİN HİKAYESİ BÖYLE.
KALEYE GELİNCE BİLİNDİĞİ GİBİ KALELER KENTLERİN KORUMA BİRLİKLERİNİN ÜSTÜDÜR.İŞTE DİVRİĞİ KALESİNİN BEYİNİN OĞLU KARŞI TARAFTA BULUNAN KALE BEYİNİN KIZINA AŞIK OLMUŞ.KIZIN BABASI VERMEK İSTEMEZ.ISRAR ÜZERİNE PEKİ DER TEK ŞARTIM VAR..DELİKANLI O KALEDEN BENİM KALEYE GERİLECEK BİR URGAN İLE TUTUNARAK GEÇECEKTİR.BAŞARIRSA DER..OGLANA SÖYLERLER.AŞK FERMAN DİNLEMEZ ÖLÜMÜ GÖZE ALIP ŞARTI KABUL EDER.2 KALE ARASINDA URGAN GERİLİR ARADA FIRATIN BİR KOLU OLAN ÇALTI SUYU IRMAĞI BULUNMAKTADIR.OLDUKÇA DERİN BİR VADİDİR.MERASİM GİBİ HAZIRLIKLAR YAPILIR.OĞLAN TARAFIN İLERİ GELENLERİ DAVETLİLERİ DİVRİGİ KALESİNDE KIZ TARAFINDAKİLERDE KENDİ KALELERİNDE TOPLANIR.MERAKLA VE HEYECANLA NETİCEYİ BEKLEMEKTEDİRLER.
DELİKANLI URGANDAN TUTUNARAK KARŞI KALE YAMACINA GEÇMEK İÇİN URGANDAN TUTARAK YOL ALIR.TAM NEHİRİN ÜSTÜNE YANİ YOLUN YARISINA VARINCA KIZIN BABASI OĞLANIN GEÇECEĞİ ENDİŞESİ İLE VE HAİNLİĞİ İLE YAPACAĞINI YAPAR.EĞİTMİŞ OLDUĞU DOĞAN KUŞUNUN KAFESİNİ AÇAR DOĞAN KUŞU DELİKANLININ BAŞI ÜSTÜNDE FIR DOLANARAK KANAT ÇIRPAR.ZALİM BEY KES DOĞAN DER.BU KOMUTA ALIŞKIN OLAN DOĞAN KUŞU BİR HIŞIMLA İNER URGANA VURUR.GAGASIYLA URGANI İKİYE BÖLER.DELİKANLI AZGIN SULARA DÜŞER.SU KIRMIZI KIRMIZI AKMAYA DEVAM EDER.DURUMU İZLEMEKTE OLAN SEVDALISI KIZ BULUNDUĞU KULEDEN KENDİSİNİ BOŞLUĞA BIRAKIR.KAYALARA ÇARPA ÇARPA SUYA GÖMÜLÜR.KANLARI KARIŞIR DERLER.KAYNAKLARDA BU BÖYLE YAZILIDIR.BU NEDENLE O KALEYE KES DOĞAN KALESİ DENİR.BU İKİ KALENİN HİKAYESİ BÖYLE YAZILMIŞ BÖYLE ANLATILIR.
DEMİR MADENLERİ DEDİK GERÇEKTEN MEMLEKETİMİZİN ZENGİNLİK KAYNAKALARINDAN OLAN DEMİR İŞLETMECİLİĞİ 1920LER DEN BERİ FAALİYET GÖSTERMEKTE ÇIKARILAN MADENLER ZONGULDAK A SONRADA İSKENDERUN DEMİR ÇELİK FABRİKALARINA GÖNDERİLİR.MEMLEKET EKONOMİSİNİ KATKI SUNAN ZENGİNLİKLERİMİZDENDİR.YİNE TARİHİ HAKKINI İNKAR ETMİŞ OLMAYALIM DİYE NURİ DEMİRAĞI VE HİZMETLERİNE DEĞİNMEDEN DE GEÇİLMEZ. TÜRKİYE NİN İLK MÜHENDİSLERİNDEN Dİ.TREN YOLUNUN DİVRİĞİNDEN GEÇMESİ VE İLÇEDE ORTA OKULLAŞMASI GİBİ UNUTULMAZ HİZMETLERİ DEĞİNMEYİ DE BİR VATANDAŞLIK VE İNSANLIK GÖREVİ BİLİRİM. DİVRİĞİ DEKİ GEÇİŞ ANIMIZI BU ŞEKİLDE ÖZETLEDİKTEN SONRA ÇALTI SUYU VADİSİ BOYUNCA ERZİNCAN A DOĞRU KARA TRENİMİZ DEVAM EDERKEN BİZ UYUYA KALMIŞIZ BİRADERLE.UYANDIĞIMIZDA ERZİNCAN DA İDİK.ŞAFAK ATIYORDU.GENE ORDANBURDAN SOHBETLERLE DEVAM EDEREK ÖĞLEN SAATLERİNDE KARSA VARMIŞ OLDUK.
KARA TRENE DE İNDİK DİGOR İLÇESİNE NE İLE NASIL GİDİLİR DİYE SORDUK..DOLMUŞLAR VARMIŞ...ORAYA VARDIK.........
DEVAMI YARIN.....
KARSA VARIŞ VE İLK DURUŞMA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.