Kış bu olsa gerek...
Kış; yağışı, soğuğu, karı ile bilinir.
Yağışlar yoksa kışa kış mı denir?
Kar deyince tabi çocuklar sevinir.
Kar yağmazsa kışa kış mı denir…
Olmasaydın bilemezdik ki soğuğu,
Giyemezdik sıcak tutan şu gocuğu,
İnsanlara aratır her şeyin yokluğu.
Soğuk olmazsa kışa kış mı denir…
Aralık ayı ile girer soğuk kış mevsimi.
Karakış gelince mi duyacak sesimi?
Soğuk,kar yönünden tuttum nefesimi.
Soğuk, kar yoksa kışa kış mı denir…
Çocuklar çok merak eder oldu seni,
Doğu taa iki ay önceden buldu seni.
Yolunu kapattın kepçeler yoldu seni.
Yollar kapanmazsa kışa kış mı denir
...
Sen gireli iki ay olmaya az kaldı ama bir türlü seni tanımak, seni görmek, seni tatmak nasip olmamıştı.Çocukluğumda seni iyi tanımış, aralıksız yağan yağmurlardan, her tarafı kaplayan sislerden gürül gürül akan derlerden, sabahları ve akşamüzeri yüzümü üşüten, donduran kıpkırmızı yapan ayazdan çok iyi tanımıştım...
Karşımızda dimdik duran Amanos sıradağlarını daha kış mevsimi bile girmeden bembeyaz yapman ile tanımıştım seni.İnan ne zaman geleceksin diye yolunu gözleyenler, sert sert esen rüzgarını soranlar dağlarda beyazlığını arayanlar, sabahları çıkan ayazında üşümek isteyenler çok oldu.Bizler de sorduk yazılarımızda,şiirlerimizde sizi dile getirdik.
...
Kar ile tanışmayan çocuklar ne zaman kar gelecek? Ne zaman lapa lapa kar yağacak? diye sorar oldu.Hatta baba bu yıl niçin kar yağmadı? Hani 15 tatilde kar yağacaktı? Diye soranlar, sitem edenler bile var.Artık bu beyazlığını televizyonlarda görür oldular.Haklılar da kış mevsimi deyince akla;soğuk,yağmur,gürül gürül akan dereler,sisle kaplanmış dağlar,lapa lapa yağan kar,çevrenin bembeyaz olması, kardan adam, kartopu... gelir
...
İnsanoğlu, bizler çok sabırsız varlığız.Bir işin hemen olmasını ister, acele ederiz.Kış gelmedi,yağmurlar yağmadı,kar yağmadı bu yıl ne yapacağız diye karamsarlığa düşmeye başlamıştık. Rabbimiz her olacağı,her işi çok iyi bilir hiçbir varlığı rahmetsiz,nimetsiz bırakmaz.
Ama bizler şu yaşadığımız çevreye sahip çıksak,kirletmesek,elektriği,suyu tasarruflu kullansak ne kaybederiz.Bir şey kaybetmeyeceğimiz çok şeyler kazanacağımız belli ama maalesef insanoğlu bu konuda çok nankör, çok vurdum duymaz bir varlık.Sonuçta da böyle durumlarla karşılaşması çok normal.
...
Rabbimize şükürler olsun yaşadığımız yer olan Akdeniz bölgesi Hatay Hassa ilçesinde bir haftadır kış bu olsa gerek dedirtecek, kış mevsimine has günleri yaşıyor bundan dolayı seviniyor rabbimize tekrar şükrediyoruz.
...
Dün köyümüzden trafik kazası sonucu Allah rahmet eylesin genç yaşta vefat eden akrabamızın,kardeşimizin Metehan Kaya’nın cenaze törenine katıldık.Gökyüzü sanki cenazeye göz yaşı döker gibi yaşlar dökmekte bulutlar sanki cenazeye, şehitlere yas tutar gibi dağınık halde .Yani tam kış mevsimine yakışan havalar...Hava buz gibi, Amanos sıradağlarının yüksek kesimleri bembeyaz,yaz mevsiminde kuruyan dereler ise gürül gürül akmakta...
...
Bugün yine; kış bu olsa gerek dedirten hava var.Sabaha kadar çatıdan sesini duyduğumuz aralıksız yağan yağmur,soğuk hava,bembeyaz olmuş Amanosaların yüksek kesimleri ve dağları kaplayan sis...
Evet,yine balkona çıkıyorum gökten düşen rahmet damlalarını görünce, üşüten havayı hissedince,Amanoslardaki beyaz örtüye ,dağları kaplayan sise hayranlıkla bakınca;
- Kış bu olsa gerek, diyorum.
25.01.2018
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.