- 528 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Canlılar(2)
Canlılardan dün biraz bahsetmiştik.Çok geniş mecrası olduğu için,kelimeler ifade etmeye yetmiyor.Hangi hayvanı nasıl anlatayım size.Hayvanlarda eğitilebilir.İnsanın eğitildiği gibi.Birebir olmasa da top oynatırsınız maymuna.Tefi eline verip çeyrek tonluk ayıya bile dans ettirirsiniz ağız mızıkasıyla.
İnsanlar işgal ettikleri makamların hakkını vermelidir.Orası nemalanmak üzere kurulmuş arpalıktan ziyade vatandaşın saygı duyduğu devlet kapısıdır. Liyakat sız insanlarla işgal edilirse,devlet saygınlığını yitirir.Bunun başka bir izahı olamaz.
Jet Lag sendromu vardır.Dünyanın etrafını çevreleyen boylamlardan on beş tanesi geçildiğinde bir zaman dilim geçilmiş olur.Uzak uçak yolculuklarında beş zaman diliminden fazla geçiş yaptığınızda vücudunuzun biyolojik saati ile yerel saat arasında uyumsuzluk meydana gelir.Bu uyumsuzluğa verilen addır jet lag sendromu.Kaç zaman dilimi geçildiyse o kadar gün bu sıkıntı devam eder.Galiba bu Cumhuriyet uçağına binenler,hala o zaman diliminde bıraktıkları için kafa yapılarını ; sarhoşlukları devam edip gelmektedir bunca yıldır.Yoksa neyin nesidir bu? Derin tarihin derinliklerinde ne ararlar ki el alemin zekerinde .İnsan geçmişini geleceği aydınlatmak için eşelemez mi?Nereye götürebilir ? hangi reformun parametresinde muasır medeniyetler çerçevesinde oturacaksın yörüngene.
Yetmiş dokuz yıl olmuş ebediyete göçeli.Fikrinden ve dünya görüşleri üzerinden değilde,ancak zekeremi yetmektedir bilimsel kabiliyetiniz.Bu nasıl aymazlıktır ki ?Bir asırlık koca Cumhuriyet çınarından yaprak koparılmaya çalışılmaktadır.Bu Cumhuriyet çınarı öyle üç beş kendini bilmezle değil yara alması,dahada kök salacaktır derinliklere.Çünkü o Türk Milletine emanettir.Bu millet damarlarında dolaşan asil kanda boğulmadan yıkılmasına müsaade etmeyecektir.
Hayrullah Cırık/11.05.2017
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.