- 796 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yıldızlar (Astronomi)
Yıldız; gece gökyüzünde görülen ışıklı, parlak, Ay ve Güneş’ten farklı gök cisimleridir. Yıldızlar, uzaydaki "bulutsu" denilen gaz ve toz yığınlarının bir araya gelip sıkışmasıyla meydana gelen genellikle küresel yapıda olan gökcisimleridir. Yıldızlar gazlardan oluşan, etraflarına ısı ve ışık yayan gök cisimleridir. Yıldız yoğun ve ışık saçan bir plazma küresidir. Yıldız, gökyüzünde görülen ışıklı cisimlere genel olarak verilen addır.
Isı ve ışık yayan yıldızlar farklı renklere sahip olabilirler. Renkler yıldızın sıcaklığı, yaşı hakkında bilgi taşır. Uzayda bir araya toplanan yıldızların oluşturduğu, gök adalar görünür.
Yıldızlar canlılar gibi doğar, yaşar ve ölürler. Ama canlı değildirler. Ömrü biten yıldızlar uzay boşluğunda şiddetli bir patlamayla dağılır. Bu parçalardan gezegenler oluşur.
Parlak yıldızlardan başka gökyüzünde bazı karanlık noktalar da vardır. Bunlar kendi kendine ışık veremeyen, sönmüş yıldızlardır. Diğer yıldızlar, Güneş’in ışığı altında kalmadıkları zaman yani geceleri gökyüzünde görünürler.
Gece gökyüzüne baktığımız zaman, gördüğümüz sayısız ışıklı nokta aslında bizim dünyamızdan, hatta güneşimizden çok daha büyük birer yıldızdır. Yıldızlar, bizim güneş sistemimize benzeyen bir sistem içinde hareket eder.
Gökyüzüne gözle bakınca bile birçok yıldız görürüz. Bize çok uzak oldukları için küçük bir nokta gibi görünürler. Göremediğimiz birçok yıldız daha vardır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.