- 1235 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MEKTUP-3
TEK TEK EKSİLİYORUZ !!!
Cahit Abimi bu gece yarısı 2 de kaybettiğimiz haberini Kızkardeşim Gülbin Akgün Döngel den alınca; o saate kadar nasıl huzursuz olduğumu ve uyuyup-uyanıp telefona sebepsizce neden baktığımı şimdi anlıyorum !!.
Kendimce hissederek yazmaya çalışacağım.
Zaman durmaksızın geçiyor ve Ömrümüzden yiyoruz FARKINDAMIYIZ!
Gençliğime doğru gittim sanki! , Anılarım bir bir canlandı.
Cahit abimi ilk görüşüm çok genç zamanlarım ızda; o fitursuz yaşadığımız, kavak yerlerinin tam başımızda estiği yıllara dayanır.
Rahmetli Babacığım Dayısı nın oğlu Hüseyin TC CahitErtan ı getirdiginde Zonguldak 467 evlerde oturuyorduk. Lise bitirme imtihanlarina girecek demişti.
Benim Abim yoktu, onu gerçek abim yerine koydum. İstanbul da yetişmiş; genç, yakışıklı, saçları uzun kara yağız bir delikanlı karşımıza geldi ve hepimiz benimsemiş, sevmiştik.
O’ndan çok şey öğrendik; bir dediğini iki etmemeye çalıştık hepimiz. Mahallenin kızları onunla tanışmak istediklerini söylüyorlardı. Evde bir parti verdik. Hiç unutmam motzart ın 40 senfonisi 45 lik olarak almıştı ve pikapta hep onu dinliyor, dolayısıyla bizler de dinliyorduk. Neyse;, partide kendisi ile tanışmak isteyen bütün kızlarla tek tek dans etti. Semiramis Pekkan ın söylediği "olmaz olmaz bu iş olamaz" şarkısında gençliğin verdiği sevinçle herkes zamanın figürleri ile dans etmeye başlamıştık; oynamıştık Cahit Abim ve bütün kızlarla.
Çok efendi, güzel yürekli, eğitici, akıl veren bir Abim olmuştu, nasıl da mutkuyduk o yıllarda 😟.
O yıllara dönmeyi nasıl da isterdim😢
Istanbul’a gitme vakti gelince çok sevdiğimiz Abimiz den ayrılmak hepimize acı verdi. Hatta ablacığım üzüntüden sarılık olmuştu, hastahaneye yatırmıştı Babacığım. Öyle çok benimsemiştik ki gitmesini hiç istemiyorduk.
Anılar çok ve ilk gelişini ve gelişiyle hayatımızdaki değişimi yazmak istedim sadece. Sonraları ziyaretler, paylaşımlar, yaşanılanlar! Diğer anıları Oğlu Osman Cahit Ertan ve Eşi Hatice Ertan ile nasipse paylaşmayı düşünüyorum.
Bu iki günlük dünyada dünya malı için, küslükler, çekememezlikler, kıskançlıklar, sevgisiz, ilgisiz geçen, senelerce ayrılıklar, kocaman yalnızlıklar, her kayıp verişimizde aklımdan gönlümden geçer veya her başımı yastığa koyduğum zamanlarda, her fotoğraflara bakıp anılar gözümde canlanır! , ne hata yapmışsam aklıma gelir.
Acaba dünyanın gittikçe daha mı tadı kaçıyor? Kardeşlikler, akrabalarla, arkadaşlıklar araya uzun yollar ve ya evlenmeler girince daha mı azalıyor ilgi ve sevgi?
Birbirimizin derdine ortak olmak, mutlu günlerde ve acı günlerimizde; yan yana, sırt sırta olmak varken neden yalnız bırakılıyoruz? sarılmak, sevmek varken neden fırsatları degerlendiremiyoruz? Araya Maddiyat girince mi ?? sevgiler ve ziyaretler gittikçe azalıyor? Sorular sorgular...! dolayısı ile kırgınlıklar gittikçe çoğalıyor yureklerimizde !!!
Köprüler kuracağız derken setler mi çekiyoruz? değer mi iki günlük dünyada?
Hüseyin Cahit Ertan Abim; iyi ki Babacığım seni bize getirmiş, iyi ki seni ziyaretlerimiz az olsa da, telefonlarla sürpriz yapmışım. sesini duyup dertleşmişim. Kardeşlik görevimi yapmışım ama bugün sana son görevimi yapmaktan acizim affet beni güzel yürekli insan, Abiciğim 😢.
Sen beni biliyorsun, sıkıntılarımı anlatmıştım telefonda. tanıyorsun ve ne kadar üzüldüğümü belki şu an görüyorsundur! Kim bilebilir?. Geçen gün bir Akrabam la konuşurken seni anlattım ve bu yaz sana gelip hasret kaldığım abime kavuşacaktım 😢 ama nasip değilmiş.
Allah’ım merhameti yle muamele etsin. Allah’ım rahmet eylesin. Çektiğin acıları günahlardan arınmış olarak kabul etsin. Mekânın Cennet Olsun. O güzel Ailene Yüksel Ertan Abime, Canser Kaygısız Ablama, Emel Yildiz Ablama, CahideYasavul Ablama; o güzel evlatlarına ve SEVENLERINE; Başsağlığı ve sabırlar diliyorum.
IŞIKLI YOLLARDA YOLDAŞIN HZ. PEYGAMBERIM HZ.MUHAMMED (S.A.S) OLSUN, SENİ KOLLAYIP GÖZETEN RABBİM OLSUN. AMİN.
Kardeşin:
Aylin Akgün
YORUMLAR
İlk önce başınız sağ olsun tabi ateş düştüğü yeri yakar ailesinede taziyelerimi bildiririm
Sizin de belirttiğiniz üzere gençlik çok güzeldi ben şuna inanıyorum ben doya doya yaşadım gençliğimi şimdi en güzel hatıralarım gençliğimde kaldı bence yaşanması gereken yaşanmalı her duygu farklı güzel ama gençlik çok güzel yinede kendimi çok genç hissediyorum yaşasın gençlik
yaşlandım artık
Aylin Akgün.
yaşlandım artık
Aylin Akgün.