- 1038 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
TEFEKKÜR
ZİRAAT MÜHENDİSİNİN NOT DEFTERİNDEN...
(ŞAİR-YAZAR Kul Figani Erdem GÜMÜŞ)
TEFEKKÜR (DÜŞÜNCE)
Okuma alışkanlığı olmayanların bu yazıyı sabırla sonuna kadar okumaları dileklerimle....(Okumayı sevenlerin zaten yarım bırakmayacaklarına eminim.)
Ben bir Ziraat Mühendisiyim,doğayla 42 yıldır iç içe ve mesleğimi de çok seviyorum.
Bu yazıdaki amacım erkek okuyucularımı tefekküre davettir.
Yaratılmış bütün canlıların en vasıflısı, sıfatlısı, niteliklisi ve diğer canlılardan en üstün olanı şüphesiz İNSANOĞLU’dur...Çünkü insanoğlunu diğer canlılardan üstün kılan AKLI ve FİKRİ...
1-Bitkilerde akıl ve fikir yoktur, tüm nebatat doğumundan ölümüne kadar tüm diğer canlılara, doğanın ekolojik ve meteorolojik şartlarına teslimiyetçidir.
2- Hayvanlarda AKIL -HİS- İÇGÜDÜ mevcut olup, FİKİR yoktur. Çünkü fikir denen şey; düşünme,ölçme,biçme,değerlendirme ve bunların muhasebesi ile AKILA karar aldırma yeteneğidir.
Misal: Bir kuş düşünün AKLI ile uçar ve İÇGÜDÜ -HİS ile yaşam mücadelesi verir.
Fikri olmadığı için de çarpıp öleceğinin muhasebesini yapamadığından hızla giden bir araca çarpılır.
3- İnsanlarda ise; bütün canlılarda bulunan yukarıda saydığım sıfatların hepsi mevcut olup, artı olarak da hiçbir canlıda olmayan FİKİR vardır.
İşte bu nedenle düşünür, fikri akla vurur,muhasebe yapar.
Bu nedenledir ki,insanoğlu diğer tüm canlılardan hem üstün sıfatlı, hem de tüm canlıları,cansızları yöneten, kullanan ve icat yapabilen varlıktır.
Bir Ziraat Mühendisi olarak bitki,hayvan ve insanların erkek ve dişlerini inceleyip mukayese ettiğimde gördüğüm ortak özellik; dişilerin daha narin, nazik, hassas, duyarlı,albenili, üretici,doğrucu ve doğurduğunu sahiplenici olmasıdır.
Bitkilerin birbirlerine karşı cinsel üstünlük farkı gözetmediği kesindir.
Hayvanlarda da durum aynı olmakla beraber gördüğüm ve takdir ettiğim fark erkeklerin kendi sınıf âlemi içinde dişilerine asla baskı ve zulüm etmeyişidir.
Hatta hayvanlarda bitkilerden farklı olan diğer bir durum da şu; dişilerine sahip çıkarlar.
Diğer canlılardan üstün FİKİR sahibi olan insanoğluna baktığımda; diğer canlılardan daha fazla dişisine sahip çıkma,koruma,kollama,himaye etmesi gerekirken,kendisine bahşedilen FİKRİ kullanmayıp, ya da FİKRİ şahsi nefsine egoistce yönelik kullanarak dişisine "fiziksel ve psikolojik" şiddet uygulaması,baskı,korkutma ve eylemle cinsel taciz, tecavüzlere ve hatta darp ile öldürmeye kadar teşebbüs etmesi gerçeği beni hep hayrete düşürmüştür.
Siz hiç bir erkek çiçeğin dişi çiçeğe bu tür bir eylemine şahit oldunuz mu?
Ben olmadım.
Peki siz bir erkek hayvanatın kendi karşı cinsine,dişisine insanın yaptığı egoistce şiddet eylemine şahit oldunuz mu?
Ben olmadım.
İster bitki ister hayvanların dişisine bir bakalım bence insanların dişisinden daha mutlu.
Şimdi uzun bir soru soruyorum, mis kokulu rengarenk dişi çiçeklerden, albenili,rengarenk ve cezbedici tüylü dişi kuşlardan daha üstün vasıflara ve sıfatlara sahip olan insanın dişisine erkeğinin yaptığı bu zulmün adı nedir?
Mantığı nedir?
İsterseniz ben cevap vereyim kendi soruma...
"FİKİRSİZLİK"
İkinci soru: Madem fikri kullanmıyoruz,o halde hayvanın erkeğinden farkımız nedir,veya üstün tarafımız nedir?
Tefekkür düşünmektir,düşünmek fikir sahibinin işidir,fikri akla vurmak gerekmez mi?
Yaratılmış en üstün varlık insandır, insanın en üstün olanı da karşı cinsine kas gücünü kullanmayanlar.
Benden buraya kadar,gerisini hemcinslerim TEFEKKÜR etsin.
Kadınlar çiçekten üstündür,kopartmadan sevin.
Sürç-i lisan affola.
Saygılarımla
Kul Figani ( Erdem GÜMÜŞ)
YORUMLAR
Öncelikle Erkek egemen toplumun kanayan yarasına neşter vuran güzel yazınızdan dolayı kutluyorum sizi .
Fikirsiz erkek, aynı zamanda öz güveni eksik kendini fikirle ,kültürüyle savunamayan aciz erkek olduğu için
Kaba kuvvetle bunu kapatmaya çalışan erkektir ve kendinden güç olarak zayıf olan kadına böyle üstünlük sağlamaya çalışmaktadır .Ve asıl üzücü olan da toplumun büyük çoğunluğunun buna başvuruyor olmasıdır .
Bu da az gelişmiş cahil toplumlarda görülen kronik bir hastalıktır .