Karneniz çok zengin mi?
Karneler bir dönemin göstergesi,
Her dönem çalışman karnede olur,
Çalışanların karne ile çıkar gür sesi,
Bir elde karne diğerinde belge olur.
Hakkıyla çalışanda not zengin olsun,
Notlar seviyene göre dengin olsun,
Çalışmayan kişilerde ise engin olsun,
Karnede doğal zenginlikten bulsun…
………………………………………..........
........................................
Evet; bu hafta Cuma günü, 19 Ocak günü bir dönemin çalışma ürünü olan karneleri alacak öğrenciler. Bazı öğrenciler sevinecek bazı öğrenciler de üzülecek.Üzülme, sevinme insanoğlunun fıtratında var.İyi,güzel,hoşuna giden olaylar olduğunda sevinir;Kötü,acıklı,hüzünlü olaylar karşısında ise üzülür.Yüce yaratan bu iki duyguyu bizlere vermiş bizler de olayların iyi ya da kötü oluşuna göre sevinir ya da üzülürüz.Rabbim hep sevinenlerden etsin bizleri,sizleri, tüm insanlığı...
...
Karnesi kötü olanlar üzülecek de peki gerekenleri yaptı mı? Bir dönem ne kadar da çabuk geçti.Daha dün gibi hatırlıyorum okulların açıldığı ilk haftayı.Heyecanla okula başlamış kendine günlük,haftalık aylık planlar yapmıştın.Ama o planlara ne zamana kadar uydun.Daha yazılılar bile başlamadan planı bir kenara atıp gezmeye, oyun oynamaya, internete gitmeye başladın.Zaman geçmez,dönem bitmez karneler alınmaz zannettin.İşte bu hafta Cuma günü karneleri alacaksın.Zaman seni, hiç kimseyi dinlemeden öyle geçer ki farkında bile olmazsın...
...
Planlı,programlı azimle çalışanlar ise mutluluğa mutlu sona erecek.Cuma günü geldiğinde notlar yönünden zengin olan karnelerini alacaklar.Gelen 15 tatili de güzelce değerlendirecek hem dinlenecek hem de kitaplığındaki kitaplardan okuyacak test kitaplarından test çözecek.Zaten planlı programlı azimli öğrenci boş durmayı sevmez ki...Boş durduğunda zamanı geçmez okuyacak kitap çözecek test arar...
...
Plansız, çalışmayan öğrenci nasıl uykuyu, oyunu,bilye oynamayı ararsa çalışan öğrenci de kitaplarını testlerini arar.Siz planlı,programlı yaşamayı kendinize prensip edinin.Önce güzelce dinlenin ardından da okumadığınız kitapları okuyup çözmediğiniz testleri çözünüz.İlk dönemdeki başarısızlığı ortadan kaldırıp not yönünden fakir olan karnenizi zenginleştirmek için 15 tatilde ilk adımı atın...
...
Geçen yıl ve önceki yıllar öğrencilerin karnelerine baktığımda not yönünden çok zengin olduğunu gördüm.Karnenin not yönünden yüksek olmasına zengin olmasına çok sevindim.Her öğrencinin böyle not yönünden zengin karnelere sahip olmasını istedim.Zaten planlı ve programlı çalışanların karneleri not yönünden zengin olur hak ettiği belgeleri alır.Sizler de bu notların hakkını vermeye çalışın.Karneniz çok yüksek 100 lük 90 lık notlarla dolu olsa bile çalışmayı bırakmayın.
...
Öğretmenlerin ve öğrencilerin dinleneceği 15 tatil 19 Ocak Cuma günü başlayacak.15 tatili sıcak odalarınızda bol bol kitap okuyarak geçirmeniz temennisi ile hepinize iyi tatiller dilerim...
18.01.2018
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.