- 1072 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FELEKTEN BİR GÜN ÇALMAK
FELEKTEN BİR GÜN ÇALMAK
Bir kişinin veya insan topluluğunun güzel vakit geçirmek amacıyla belirli bir zamanı gönlünün istediği şekil de değerlendirmesi, “Felekten Gün Çalmak” olarak nitelenmek te. Yani insan, bahşedilen ömründen bir an’ı, gönlünce eğlenerek yaşamakta.
En güzel isimler Allah’ın olup doksan dokuz (Esma-ül Hüsna) ismi var. Fakat, Esma ül Hüsna’daki isimler ara sında Allah’ın, “Felek” diye bir ismi yoktur. Şayet olsaydı, ve ya “Allah” kastıyla, niyetiyle; “Felekten Gün Çaldım/ çalalım” şeklinde bir ibare, deyim söylenirse küfür olur ve kişi günaha girerdi.
Türk Dil Kurumu’nun “Türkçe Sözlük’ünde, “Felek” sözcüğünün Türkçe karşılığı; <Dünya, Alem, Gökyüzü> o larak tanımlanmakta. Öyleyse; “Felekten Gün Çalmak” deyimi; Dünya gününün bir an’ında gönlünce eğlen mek, anlamına gelir. Eğlence esnasın da dünya gününün, vaktinin de bir sahibi olduğun asla unutmamak la zım.
Esasında insanlar bu deyimde, “Dünya” sözcüğü yerine “Felek” sözcüğünü genelde aynı anlamda kullanmış. Güzel Türkçe’miz içinde, “Dünya” sözcüğü geçen çok deyim var. (Yalan dünya sana neddim, neyledim, gibi) Bu tür deyimlerde kötülenen, kahredi len dünya ve orada karşılaşılan haksızlık, kötülük, haram ve mekruh lardır.
Allah’ın, kulu insana bahşettiği ömür üç vakittir. Birisi yaşanılıp geçmişte kalan, diğeri an itibariyle yaşanı lan ve öteki de kişiye ait olmayıp yaşanılacak olan, vakit. İşte insan, yaşadığı vaktin birazın, güya dünyaya kahrederek gönlünce eğlenerek yaşamak istiyor. Zamanın kıymeti bilinse böyle bir şeyi asla yapmak istemez.
Yaratılmışların en mükemmeli ve aklı selim olan insan, bu dünya için verilen ömrü, yaratılmanın bilinciyle takva içinde yaşamalı ve her ameli ahretine hayırlı sevap olma lı. Ömrü vaktini, Rab’bi’ni niyazla, zikirle ve ibadetle geçirmelidir. Ahrette, sıratı müs takimde aranılan en büyük sermaye Amel Defterine derc edilen se vaptır. Dinimizin yasakladığı günah ve mekruh işlerden kesinkes kaçınılmalıdır.
Felekten gün çalmak için dinen yasak olan alkolu içerek eğlenen insan; aklı selim ve insanı kamil olma halin den zekasın, aklını kaybeden/ kullanamayan veya fiziki yeteneklerin sergileyemeyen ve melekelerin yitirmiş çaresiz insan haline geçer. Alkol kullanan kişi, felekten bir gün çaldığını sanır amma, en büyük kötülüğü ema net edilen vücut organlarına yaptığının farkına varmaz ve alkol’un kısa ve uzun dönemde bir çok organı etki lediğin düşünmez veya umursamaz.
Alkol kullanan kişi, şeytan gibi kötülüğün mayasın içine hapseder, yuva yaptırır. Bu maya elbette bir vakit devleşip sahibine kötülük yapacağın düşünmez. Düşünse, zaten içmez. Alkol, kötülüğü bu dünyada yapamaz sa, elbette ahrette günahkar gönderecektir
Nitekim Alkol; insan beyninin sağlıklı çalışmasını engelleyen bir maddedir. Beyin ve sinir sistemi ve sindirim sistemiyle birlikte pankreas, karaciğer ve boğazı etkiler. Kır mızı ve beyaz kan hücrelerinin üretimine olum suz tesir eder. Özellikle etil alkol, mide zarını aşındırıp gün boyu mide yanması yapar ve üretimi artan mide asidi de mide için de iltihaplanmayla baş başa bırakıp hastalığa davetiye çıkarır. Bu rahatsızlıkların, son evre sinde kansere neden olması büyük olasılık. Kişinin ruhsal sağlığını bir çeşit uyuşturucu gibi olumsuz etkileme si de işin cabası.
İnsan, aklı başındayken ve tüm melekelerini sağlıklı kullanırken dünyadan zevk alma yacak, ne hikmetse; hastalıklı, uyuşuk ve sağlıklı düşünemez vaziyetteyken daha çok zevk alacak. Bu çok sakat bir anlayış. Bunu yaşamak isteyenler ya, zevk mevhumunu bilmiyor, ya da kendini kandırıyor olsa gerek. Kısaca bu istem, zü ğürt tesellisinden öte bir şey değil.
Dünya’daki bütün kötülüklerin kaynağı, sebebi alkol’dür. Alkolün sebep olduğu na hoş hadiselerin içinden; Cinayetlerin %85 i, Akıl hastalıklarının %60 ı, Aile içi kavga ve ge çimsizlikleri %70 i, Şiddet olaylarının %50 si, Tecavüzlerin %50 si, nde etkili unsur ya da esas sebebinin alkol olduğu tespit edilmiş.
Böyle her kötülükte var olan bir alkol maddesiyle insan, nasıl bir gün çalar anlamak mümkün değil. Bu gün çalmaktan öte, düpedüz gün ile rulet oynamak yada günlük yaşamı sona erdirecek bir devinimde bulunmak tır. Aklı selim olmayan kişi, her şeye hazır, eli tetikte bekleyendir.
ARALIK- 2017
Süleyman YILDIZ
(LEMOS 5303)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.