- 1714 Okunma
- 10 Yorum
- 1 Beğeni
AĞNADINMI
AĞNADINMI?????
Haftada üç gün gittiğim lokalde, arkadaşlarla buluşup briç oynuyoruz.
Hâkim Cenk Bey, lise müdürü Halim bey eczacı Orhan, tapudan emekli İlhan abi birde ben, kare tamam olunca iddialı oyunumuz başlıyor.
Masanın etrafında yancı tabir ettiğimiz arkadaşlarımızda ikramlarımızdan faydalanırken kıyasıya oynayıp bazende oyunda savunma durumunda geçer rekabeti üst noktaya taşırdık. Oyunda yenilmeyi hiç sevmeyen ilhan abiyi kızdırmakta hepimiz için bir keyifti.
Her daim bizleri güler yüzüyle karşılayan sevimli garsonumuz ağnadın mı Ali peş peşe çay ve kahveleri getirirken bizlere takılır her dört kelimenin üçünde ağnadım mı derken hepimizi bir gülümseme kaplardı.
Kendine has bu kelime ağzından çıkarken alt çene öne doğru kaykılır, üst dudak alt dudağın içine girer hep aynı ses tonuyla ağnadın mı sözcüğü taklidi olmayan bir şiveyle ortalığa dökülürdü.
Sürekli at yarışı oynar hepte beşte kalırdı.
Yarışlar nasıl gidiyor Ali dediğimizde:
“Ağnadın mı bakın abi bir gün büyük para tutturursam ağnadın mı inanın size ziyafet çekeceğim ağnadım mı?
Derken sevimli haliyle hepimizin gönlünde taht kurardı.
Oyun bitmiş hesabı öderken fazlasıyla hak ettiği bahşişini bolca verirdik.
Elinde hiç para durmaz, hemen at yarışı oynamaya gider, koşu başlayınca heyecanla takip eder yazdığı at geldiyse mutlu gelmediyse sevimli yüzünde bir hüzün belirir isyanını hemen dile getirirdi.
“Ağnadım mı? Yüz puanlık at en favoriydi, ağnadım mı? Sıfır puanlı beygiri bile geçemedi. Ağnadım mı? Allah kahretsin ağnadım mı? Der ciddiyetle işini yapmaya devam ederdi.
Hâkim cenk bey anlatıyor:
“Boşanmakta olan komşusunun şahidi Ali idi. Tanık sandalyesinde gergin, yemin ettirdikten sonra evet Ali bey anlat bakalım neler söyleyeceksin.
Boğazını temizledi titreyen sesiyle
“Ağnadın mı hâkim bey bende çok şaşkınım.
Ne diyeyim ki ağnadın mı? Yukarısı bıyık aşağısı sakal ağnadın mı adamı tutsam hanımı kızacak hanımı tutsam adam kızacak ağnadın mı ikisin inde çok iyiliklerini gördük.
Ben sizin yerinizde olsam ikisine de kızar bir daha sizi boşanma aşamasında görmek istemiyorum. Ağnadın mı der ikisini de mahkemeden kovardım. Bu nasıl iş ben ağnamadım ama siz ağnadığınız mı?
Tüm mahkemede hepimiz gülüyoruz.
“Bende ali bey bende ağnamadım”
Dedim salon gülmekten yıkıldı.
O günden sonra dilimize bir ağnadın mı sözcüğü yerlermiş bizde Ali gibi devamlı ağnadın mı lafıyla yatıyor kalkıyorduk.
Hanım beni evden yolcu ederken yarım kilo kıyma iki ekmek al ağnadın mı?
Derken bende ağnadım tamam diyorum.
YORUMLAR
Merhaba komutanim, bazi insanları kendilerinden once sözlerinden hatirlarız. Benim de bir okul arkadasim vardı, artık diyecegi yerde artıkın derdi. Ögretmenimiz, her artikına bir ceza vermişti ama o artikın demekten vazgecmemisti. Yazinız bu arkadasimi animsatti.
Tebrik ederim, selamlar.
Bazı kelimeler, parmakla basılan mühür izi gibidir. Diğer izlere benzemez.
Kişiyi yansıtır...
Onu hatırlatır. Raylarından yılların trenlerin, dalgalarının içinden bir çok gemilerin, sürülerin otladığı otlağın hiç önemi yoktur. Ne zaman arkanı dönüp onu görmek istesen, biliyorsun ki o bir yerlerdedir.
Ağnadınız mı Komutanım?
Saygıyla.
Hey gidi günler hey...
Lise son sınıf ve üniversitenin ilk senelerinde Bakırköy'de bir muhtarlıkta katip olarak çalışıyorum. Hemen yanımızda da her türlü elektrik ve tesisat tamiri yapan bir usta var ( Muızaffer Usta rahmetlik. ) Muzaffer Ustanın çırağı Bülent ile iyi arkadaşız.
İşte bu Muzaffer Usta'nın da her iki lafından biri Ağnadın mı idi. O sebeple adamın adını Baron dö Ağnadın mı koymuştu. Bülent ile aramızda ona Baron dö Ağnadın mı der güler dururduk.
Bazen bazı kelimeler insanın diline böyle pelesenk olabiliyor.
Güzel bir anıydı. Zevkle okudum.
Selam ve sevgiler.
Ağnadım gardaş, O güzel insanın dileklerinin gerçekleşmesini isterim. At yarışlarından mı, lotodan mı? Orasını bilemem! Ancak, gönlünün güzelliği her şeye yeter. Orhan Kemal, Nazim Hikmet için Düşünce Mühendisi o, demişti, ben de sana kelimelerin efendisi diyorum. İyi ki varsın.