GELECEĞİN EĞİTİMLİ TÜRKİYESİ
Düşünceli birey geleceği aydınlatır. Bir birey eğitim önderliğinde yol aldığı müddetçe geleceğin bugünden daha aydınlık olacağı tartışılamaz. Bireyin aldığı doğru eğitim ile gelecek için tasarladığı düşünceleri faaliyete geçirmesi kaçınılmaz olur. Verilen eğitim ülkenin kalkınması ve ilerlemesinde ilk adım olur.
Bunu bir örnekle açıklamak, dikkati çekmek istenen yöne ve vaat edilen Türkiye’yi bir nebze anlatabiliriz.
Bireyin çevre düzeni ve gelişimi alanında eğitim aldığı düşünülürse, birey bugünün zamanında çevrede oluşan çöp birikintilerinin çaresini araştırmakla ilk adımı atar. Asfalt yolda giderken bir otobüs tarafından yol kenarlarına atılan çöp poşeti ve o poşetlerden etrafa saçılmış plastik bardaklar. Elindeki çikolata kağıdının ‘ yiyince yere at ’ diye bir büyüğünden aldığı ültimatom karşısında çocuğun düşünmeden kağıdı yere atması. Ne acıdır ki içilen sigara izmaritlerinin umursamazca fırlatılması...
Eğitim görmüş bir birey toplumda baş gösteren umursamazlığa maddi durumunun el verdiği bütçede kapısının önüne çöp kutusu koymakla başlar. İkinci adımda çevresinde tanık olduğu umursamazlığı uyarmakla ve kendisinin gördüğü eğitimden dolayı yerde gördüğü çöpleri çöp kutusuna atar. Aklına okuduğu okul koridorlarında gördüğü yazılar geldiğinden yine kendi maddiyatı yettiği bütçede ‘ Lütfen yerlere çöp atmayınız ’ şeklinde yazı yazmayı düşünerek bu metoda baş vurur. Maalesef bu metot okumayı bilmeyen diğer bireyleri etkileyemez. Okumayı bilmeyen diğer bireyler gibi okumayı bilen bireylerinde aynı umursamazlığı göstermesi daha da acı verici gelir.
Birey yani insan önce kendini örnek almalıdır. Bireyin küçük dünyası kendi evi ise, ve bu küçük dünyada yemek yemekten, rahat uyumaktan ve hastalıksız huzurlu bir ortamda kalmayı kendisi için gerçekleştirebiliyorsa neden evinin dışındaki büyük dünya için bunu denemek zor olsun.
Burada da en ağır sorumluluk ülkenin yönetim görevlilerine düşüyor. Eğitime ağırlık verilmesinin yanı sıra örnek olarak sunduğumuz çöp sorununa, çevreye daha sık konulan çöp kutuları, günde en az iki kez gelen çöp arabaları ile çevrenin temizliliği ve bireylerin de çevre temizliğinde gösterdiği duyarlılığın arttığı görülebilir.
Eğitim doğru aşılandıkça geleceğin bireyleri bildiklerini öğretmeyi, kazandıklarını kazandırmayı başardıkça geleceğin Türkiye’si küçük bir ışık iken büyük bir güneşe dönüşür. Güneşe dönüşen ışık ısıttığı gibi aydınlattığı için, düşüncelerin bakış açısına açılan pencereyi daha çok netleştirir. Sonuç olarak netleşen görünüm bireyin attığı her adımda yanlış ile doğruyu ayırt etmeyi bilinçlendirir.
EBAR77
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.