Kitaplar Küs Bize...
Raflarda kitaplar durur düzgün,
Yüzüne baktığında çoğu üzgün,
Niçin üzgün diye sorarsan eğer,
Bizi alıp okumadı geçti kaç gün.
Karşımda boş boş oturur durur,
Her zaman seslenirim al buyur,
Göz gezdir içimde bilgi çoktur,
Beni açıp oku da insanlara duyur,
........................................
.......................................
Niçin küs olmasın ki...Kaç gündür belki de o kitabı açıp merhaba demedin içinden bir satır okumadın.Elinden telefon düşmezken maalesef kitabı eline almaz oldun.Sen böyle değildin kitaplıkta duran kitapları açar doya doya okurdun.
...
Sana ne oldu bilmiyorum artık şu güzelim bilgi yuvasını açmaz okumaz oldun...Okumak için aldığın kitaplar süs gibi kitaplıkta duruyor sana kırgın kırgın bakıyorlar.Kırgın olmaz mı? İnsan boş zamanlarında bu kitapları açar şöyle göz gezdirir küs olan kitapları sevindirir, gönlünü almaya çalışır.
...
Son bir haftada izlediğiniz kaç film kaç dizi vardır?
Son haftada en çok dinlediğiniz müzik hangisidir?
İnternete günlük kaç dakika giriyorsunuz?
Sosyal medyada günlük ortalama kaç dakika dolaşıyorsunuz?
Bu hafta içinde kaç tane beğeni yaptınız?
Son bir hafta içinde kaç sayfa kitap okudunuz?
En son okuduğunuz kitabın adı nedir?
Sorularını sorduğumuzda eminim ki çoğu kişi son iki soruyu cevapsız bırakacak cevap veremeyecektir.Bu sorulara cevap veremez isen kitaplar küs olmaz mı sana? Çoğu kişi internette kitap okumak dururken kitap okumak olur mu diyor.Tek okuyun da internette okuyun ama unutmayın ki kitabın verdiği tadı internet okumaları veremez.Kitabı elinize aldığınızda kendinizi kitaba verir doya doya yaşarsınız.Kitabın kokusunu içinize çekersiniz.Önemli yerlerin altını çizer not alırsınız.Yorulduğunuz sıkıldığınız zaman kaldığınız yere kağıdı koyar balkona çıkıp nefes aldıktan sonra tekrar döner kitap kaldığınız yerden okumaya başlarsınız.Kendinizi kahramanlar ile iç içe bulursunuz.
...
Kış mevsiminde ısınma için çoğu yerde merkezi ısınma sistemine, kalorifer sistemine (kömür,doğalgaz) geçildi ama insan sobayı unutamıyor.Sobanın ısıtması sobanın sıcaklığı bir başka...
Tıpkı kitapların sıcaklığı gibi...Ne kadar da internette kitap okumalarına geçilse de kitaplığınızdaki kitabın yerini tutmaz kitabın kokusunu vermez.İnsana yapay gelir.Her alanda doğallıktan uzaklaştığımız gibi kitap okumada da doğallıktan uzaklaşmış kitapları küs hale getirmiş olduk.
...
Haydi tekrar var mısınız doğal okumaya.Elinizin altında bulunan kitapların gönlünü almaya. Kitap kokusunu alarak, hissederek okumaya. Raflarda duran kitaplar elinizi uzatmanızı dört gözle bekliyor sizi okumaya davet ediyor.
Bizler de kitapların bu davetini geri çevirmeyip her gün en az yarım saatimizi bu bilgi yuvasına ayırarak kitapların küslüğünü ortadan kaldırıp doğal okumaya geçelim.iyi,doğal okumalar...
14.01.2018
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.