İNSANSIZ ADALET
Anlam
Sen bana
Sen desen de,
demesen de olur.
Ama ben sana sen deyeceğim.
Düşün dur. (Özdemir ASAF)
Ah bir düşünebilsek… Hiç kavga eder miyiz? Konuşmaya gerek duymadan birbirimize girer miyiz? Bir düşünsek; iş bittikten sonra ”pişmanım” der miyiz?
**
Anla
Akıllı derler aldır
Deli derler aldırma
Derler’i öngörürsen
Yok bakarlar adama
Derler’i son görürsen
Deli derler adama
Sen derler misin,
ya da Deyen misin, de bana. (Özdemir ASAF)
Yapma oğlum ne derler. Yapma kızım ayıp olur. Bu ayıp. Şu ayıp. Stres. Depresyon. Birçok hayat kayıp. Başkalarına göre değil. Kendinize göre yaşayın, derler… Ederler… Boş verin.
Akıllı deliyi, deli veliyi bir anlasa. Torun dedeyi, dede torunu bir dinlese…
**
Anmak unutmak
İki tür nokta var
Biri önüne ve ardına bakar,
Biri ardına bakmaz,
Ardını noktalar. (Özdemir ASAF)
Ardımıza bıraktığımız unutulmaz bütün olaylardan “ders” alamadığımız için, önümüzü de doğru göremiyoruz. O kadar kolay unutuyoruz ki; adımızı bilebilmek için, soyadımızı hatırlamaya çalışıyoruz. Önümüzde ve arkamızda top gülesi gibi “noktalar.” İstersen hareket et. İki nokta arasında preslenirsin.
**
Altıncı gün
Benim söylemek için çırpındığım gecelerde,
Siz yoktunuz. (Özdemir ASAF)
Birbirimize ihtiyacımız olduğu anlarda ve zamanlarda nerelere kayboluruz? Konuşmak için cesaretimiz ve gücümüz var mı? Birbirinize destek olacağınız ve konuşacağınız “duvarlar kadar sabırlı” dostlarınız var mı?
**
Akıl gözü
Seni bulmaktan önce aramak isterim.
Seni sevmekten önce anlamak isterim.
Seni bir yaşam boyu bitirmek değil de,
Sana hep hep yeniden başlamak isterim. (Özdemir ASAF)
Yapay ekmek ülserime, yasak sevdalar gönlüme, daralan yollar balkonları genişletmek için. Nerde? Hayatın canlılığı doğan güneşle. Nerede? Yaşamak, akan sular gibi. Nerede? En zor cenderelerden geçip, yeniden başlamak hayata. Nerede? Sevmeler en eskimiş yaşlarda, bir delikanlı gibi. “Yeniden başlamak” istenilen her şeye. Yeniden inatla.
**
An
Gülüş bir yanaşım’dır bir öbür kişiye;
Bir’den iki kişiyi döndürür bir kişiye..
Anılarından kale yapıp sığınsa bile,
Yetmez yalnız başına bir ömür bir kişiye. (Özdemir ASAF)
“Gülmek” yalnızca insanlara verilmiş bir sessiz anlatım biçimidir. En zor kilitleri kıran, duvarları yıkan, yürekten gelen bir duygunun ifadesi “gülüş.” Her şey unutulurmuş, gülüşler asla. Belki de; en büyük aşklar bir gülüşle başlamıştır. Gülün gülebildiğiniz kadar. İnsanlığınızı ve sevginizi çoğaltmak için gülün. Bir kişiyi bin kişi etmek için gülün.
**
Su
Kirli eller daha temiz.
Temiz elli
Kirli gönüllerden.
Ne dersiniz? (Özdemir ASAF)
Ne çekiyorsak, “gönülleri kirli, elleri temiz” insanlardan çekiyoruz. Ekmek üreten, emek üreten, elleri kirlenen insanlar, ellerinizden öperim.
**
Adalet
İnsansız adalet olmaz
Adaletsiz insan olur mu?
Olur, olmaz olur mu!
Ama, olmaz olsun (Özdemir ASAF)
Adalet; insanın ihtiyaç duyduğunda değer bulan bir kavram.
“Beni sokmayan yılan bin yaşasın” diyenler, sıkışınca “adalet” ararlar.
Adaletsiz davrananlara da, bir gün gelir adalet gerekebilir. Kimileri de eşitliği adalet olarak yutturmaya çalışırlar. Eşit davranmak, hiçbir zaman adaletli olmak değildir.
Hiçbir şey Nasrettin Hoca fıkrası kadar, komik ve gerçekçi değildir.
Hoca’nın ineği başkasının tarlasına girerse, hayvandır.
Başkasının ineği, Hoca’nın tarlasına girerse, kara kaplı kitap bilir.
İnsansız adalet olmaz.
Eğer adaletsiz insanlar varsa...
Olmaz olsunlar.
Söylenecek son bir söz varsa;
“Adaletsizlik de olmaz olsun.”
**
Denklem
Düşünürken kendimden başkasına inanmam.
İnanırsam ben senden başkasına inanmam.
İnanınca düşünür, yönelir sana doğru;
Seninle ikimizden başkasına inanmam (Özdemir ASAF)
Bu dünyada bütün sosyal denklemler yanlış. Kimse kendisi gibi düşünmüyor. Herkes başkası olma yolunda. İnsanca düşüncelerin içi boşaltılmış. İnançlar ve doğrular çıkarlarla aynı düzlemde yer alıyor. Şarkılar; ”başkası olma, kendin ol” dese de palavra. 4=8. İtirazı olan var mı?
**
Çizgi
Kendimi sileceksem,
Bilirim sende varım.
Senin ben yarısıyla seni ben tamamlarım.
Seni sende bütünler,
Sana sende inanır,
Seni sende silerim,
Seni bende yazarım... (Özdemir ASAF)
Bir çizgi üstünde aşk bu kadar güzel anlatılır. Her şeyde inanmak çok önemlidir. Birbirimizi anlamadıktan, birbirimizi tamamlamadıktan sonra, “aynı çember içinde yaşamışız” ne fayda.
**
Anahtar
Konuşmak susmanın kokusudur.
Ya sus git, ya konuş gel, ortalarda kalma.
Yalan korkaklığın tortusudur.
Dürüst kaba ol, eğreti saygılı olma. (Özdemir ASAF)
En çok yalakalardan ve de yavşaklardan çekiyoruz. Yüz kiloluk adamda, karınca beli gibi bel. Balerin gibi eğilme kabiliyeti. Bilmeden, soluk almadan konuşmalar, işkembeden atmalar, sıkmalar. Bilenlerin ise susmaları ve de en önemlisi “susturulmaları.” ”Dürüstlüğü” müzeye koydular. Bütün camekânlarda, eğriler büğrüler. Eğilme rekoru kırıyorlar.
**
"Bütün renkler aynı hızla kirleniyordu.
Birinciliği beyaza verdiler." (Özdemir ASAF)
Arı kovanına elini sokup balı alan, arının elini sokup şişirmesi ile kalır. Balı yiyen daha çok itibar görüyor bu dünyada. Siz belki daha çok hak ediyorsunuz bazı şeyleri. Ne yazık ki “yatanlar” kadar önemli değilsiniz. Birinci olanlar belli.
**
Özdemir ASAF; dilimizi en iyi kullanan şairlerimizden birisidir. Bir “dil cambazıdır.” “Az sözle, çok şey anlatan” bir şairdir. Yazdığı her dörtlük bir kitap büyüklüğündedir. Adını bildiğiniz şairlerin bilinen şiirlerinin dışında, bilmediğiniz “şairleri ve ozanları da” okumakta yarar var.
Şiir tadında olsun, “yaşadığımız ve yaşayacağımız günler.”
şuayipodabasi...
Hzrn-2008/Yenice/Çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.