- 1295 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Esad mı Esed mi..? VAHŞİ Mİ..
Merak ediyordum farkı var mı diye..
Varmış.
Bizler önceleri Esad bilirdik. Sonra birdenbire Esed oluverdi. Zannediyorduk ki normali Esad ama hakaret etmek istiyorsan Esed diyeceksin. Aslında “esed” ve “es’ad” kelimelerinin birbiriyle hiç ilgisi yokmuş.
Esed, aslan anlamında bir kelime olup Elif, Sin, Dal harfleriyle yazılıyormuş.
Es’ad ise en saadetli, en said (iyi) insan anlamına geliyormuş. Yazılışı da Elif, Sin, Ayn ve Dal harfleriyle imiş.
Dahası bu Esad’ın Soyadı Esad bile değilmiş aslında. 1927 yılına kadar VAHŞ’mış. VAHŞİ yani. 1927 yılında dedeleri değiştirmiş, Vahşi’yi Esad yapıvermişler.. Bakın, bakın şunların yaptığına bakın. VAHŞ olmuş ESAD, vahşi olmuş iyi insan. Vahşiyi bize Esad diye yutturmaya çalışıyorlarmış.
Bununla da kalmıyor iş. Babası var ya babası, hani Hafız olan, Hafız Esad; onun adı Kur’an Hafızı anlamında değilmiş meğerse.. “Muhafız”, “Asker” anlamına gelen Hafız’mış.
Anladınız mı işin iç yüzünü..? Ne dümenler döndüğünü..
Biz mi? Biz, yanlışlığa düşmüşüz yıllarca. Yıllarca kandırmışlar bizi..
Sen tut “iyi insan” de aslan gibi (!) adama. Olacak iş değil. Vahşi Aslan hem de..
Lütfen karıştırmayalım.. Esed’i Esad ile..
Esed, bildiğin Esed..
Suat Zobu
.
YORUMLAR
İlginç!...
Yorumlara baktım da kimse bu nüansı ya çözememiş, ya işine gelmiyor.
Hani bizde de bir aslan(!) var ya Esad'ı Esed yapan. Kızıyormuş gibi görünüp, Üstüne basa basa ille de "Esed" diyen?... Ki Sam amcası oraya dokunmadan önce, ana baba ayrı kardeşiydi bu kaka Esed.
Tebrikler abim. Yine bulmuşsun ince damarı, yapmışsın aşıyı :))
Selam ve saygılarımla. Kardeşin.
çoğu cümle -mış, miş ekleriyle bitiyor!
bir gerçek varsa o da hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığıdır bunu bilen zaten kandırılmaz. o ülkedeki pkk kamplarından haberiniz yoktu da su sorunumuz olduğunu da mı bilmiyordunuz
neyse kandırılmak diye bir durum ülke yönetimlerinde siyasette söz konusu değildir
esed ya da esad
babası ya da oğlu
selametle
Suat Zobu
Mış-miş olması yanlış olması yada rivayet olması anlamına gelmez. Burada üç saptama var:
1- Esad kelimesinin anlamı,
2- Esed kelimesinin anlamı,
3- Soyadlarının Vahş olup da Esad'a çevrilmesi. Bunlardan bir tanesi yanlış diyebiliyor musunuz..?
Ben burada ironi yaptım. Çok umurumda değil Esad yada Esed olması.
Asla dostumuz olmadıklarını da çok iyi bilirim endişeniz olmasın. Onunla ilgili pek çok yazı yazabilirim.
BU YAZI İRONİ DİYORUM.
Selamlar..
Sonuç olarak halka nasıl lanse edersen halk onu anlar yani işin özü okumak Bilgi sahibi olmak zaten okuyan araştıran toplum kimsenin aldatmacasına ve kelime oyunlarına gelmez iktidarlar halkın cahil kısmına istediklerini söylerler lakin okuyan kısım zor olan dır güzel bir Bilgi yazısıydı tebrik ederim saygılar sunarım ustam