- 1484 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÇİRKİN VE GÜZEL (EDEBİ METİN)
Çirkini güzelleştiren güç güzeli ilahlaştırır. Çirkini güzelleştirebilirsiniz ama güzeli çirkinleştiremezsiniz. İnsan iradesi aksini kabul etmez. Çirkinleşmemenin en kolay yolu güzelleşmektir. Güzellikler çirkinlikleri yok ettikçe güzelleşir.
Kanadı kırık kuşu güzel yapan uçan kuşun hayalidir. Yağmuru yağarken güzel kılan özgürlüğü, toprağa kavuşunca çirkin kılan esaretidir. Peynir çalan fareyi güzel gösteren, kapana yakalanan farenin çirkinliğidir.
Çirkinim diyen güzel olamaz. Çirkin herkes çirkin olmadan ben güzelim demez. Çirkin olduğunu bilmek en büyük güzelliktir. Güzel oluşuyla övünmek en büyük çirkinliktir. Çirkin olmak istiyorsanız güzelliği, güzel olmak istiyorsanız çirkinliği görmezlikten geliniz. Çirkinliklerle yaşamamak için güzellikleri paylaşmak gerekir. Çirkinliğin olduğu yerde kalması için güzelliğin her yerde olması gerekir.
Güzellikler arasında çirkini arayanlar, çirkinlikler arasında güzeli bulamazlar. Çirkin olmaya çaba harcayanlar, güzel olmaktan umudunu kesenlerdir.
Ben güzelim demek suç değildir ama ben çirkinim demek en büyük suç olmalıdır. Güzellikleri nedeniyle mağrurluğu mahcubiyete dönüştürenler, her türlü çirkinliği güzelliğe çevirmekte zorlanmazlar. Güzelliğinden dolayı mağrur olmak en büyük çirkinliktir. Tanrı’nın nazarında güzelle çirkinin tek farkı nefse hakimiyetin derecesidir.
Kaderi çirkinlik olanın güzellik ölümü olur. Ölüm aslında en çirkin güzelliktir. Yaşamı en güzel çirkinliğe dönüştürende, ölümle ilgili bu gerçeği bilmeden yaşamaktır. Cennet, cehennem çirkin olduğu için güzeldir.
Bir ömrü çirkince yaşamak istiyorsanız yalan söyleyin, bir ömrü güzelce yaşamak istiyorsanız o yalanlara inanıyormuş gibi davranın. Zira yalan gerçekle yüzleştiği zaman çirkinleşir.
Güzel olmanın bedeli çirkinler tarafından düşman kabul edilmektir. Güzel olmanın ödülü kendi yüreğinin dostu olmaktır. Kendi yüreğinin dostu olan herkesin dostudur. Yürekler her zaman bedenlerden önce buluşur.
Çirkinleşmeden güzelleşmenin başka biryolu yoksa önceliği bedeninize veriniz. Ruhunuzu en sona saklayınız. Zaman bedenin çirkinliklerini yok etmeye muktedir, ruhun çirkinliklerine karşı çaresizdir.
Çirkin olan güzeli hak etmez. Güzel olmanın eğer bir cezası varsa çok sevilmektir. Çirkin olmanın mükafatı çok övülmektir. Zira sevgisi eksik olanın övgüsü fazladır. O övgüler sizi güzel yapmayacak ve güzel olmanızı geciktirecektir. Cezası mükafat olan hiçbir sevgi güzel değil ancak çirkin olabilir.
Gecenin çirkinlikleri örtebilmesi için, gündüzün güzellikleri meydana çıkarması gerekir. Güzel olmayan gündüzün geceden hiçbir farkı yoktur. Salt yanlızlığı güzel kılan, kalabalıklar içinde ki yanlızlığın çirkinliğidir. Çirkinliğin attırdığı çığlık, güzelliğin yaptırdığı çılgınlığa yenik düşmeye mahkumdur.
Son çirkin, güzel olmadan, insanlığın güzelliği hep eksik kalacaktır.
YORUMLAR
Kuğuların hikayesini hatırlattınız bana... :))
Keşke hep güzel tarafından bakabilsek hayata, belki daha yaşanılabilir kılardık...
ya da dediğiniz gibi yaşabilsek; "Bir ömrü çirkince yaşamak istiyorsanız yalan söyleyin, bir ömrü güzelce yaşamak istiyorsanız o yalanlara inanıyormuş gibi davranın. Zira yalan gerçekle yüzleştiği zaman çirkinleşir."
Yazılarınızda ve şiirlerinizdeki güzellikler bambaşka.. En dayanılmaz acıyı bile güzel yani yaşıyormuş gibi hissettirebiliyorsunuz.. Bu da kalemin güzelliğinden kaynaklanıyor...
Hep seygiyle ve güzelliklerle kalınız, yine harika bir metin çıkmış ortaya, kutlarım...