- 468 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
uğraşı oluşturma adına
İnsanoğlu varlığıyla çeşitli olguları olaylarla tamamlayan kişidir.Mutlakiyet olarak kişinin yaşamını sürdürmesi için hayatın temel gereksinimlerini içeren bir takım fiillerde bulunmaktadır.Belirtmek gerekirse kişi veya kişiler uyumak,yemek yemek,yürümek,bir işte çalışmak,sosyal ilişkiler geliştirmek gibi edinimlerde bulunur.Belirtilen gerekleri yerine getirerek kişi insanlık içerisinde yerini alır.Ve birey belirtilen gerekleri yaşını adımlayıp yerine getirme çabasıyla hayat rutini ve hayat kuralı haline getirir.Yaşam ile yapılan işlerin rutini hakkında bir bağlantı kurmak istediğimizde ortaya yapılan işlerde arta kalan zamanlar ortaya çıkacaktır.Zihnen daha fazla vakit yaratmak istediğimiz belirir.Hayatımızı bağlayan gerekçeleri yerine getirdiğimizi üzere bize kalan zamanın anlamı nedir?Nasıl anlamlandırmak gerek?
birey bu sürece ek olarak arta kalan zamanında kişinin ilerlemesini sağlayacak yeni, farklı bireye,mutluluk veren hayat deneyimleri sağlamalıdır.Belirtilmek istenen deneyimler bireyi anlamlı kılan bireyi aktif bir halde yaşam sahası oluşturan edinimlerdir.Birey bu süreci nasıl tamamlama içerine girebilmelidir?
Öncelikli olarak gereksinimleri tamamlayıp ilerlemeyi sağlayacak süreci bütünselleştirmektir.Kişinin yapması gereken İlerlemeyi sağlayacak olan ilgi alanları oluşturup daha güzel atmosferlere sığdırmak olmalıdır.Örneğin bir spor dalı ile kendisine gelişim katan bir insan günlük yaşantısının dışında gerçekleştireceği ilerlemeyi hayatı ile düzenli yapılarak bütünleştirmelidir.Sadece spor yapayım hayatıma değişiklik katsın anlamında düşünülmemeli yapılacak olan kişi aktivitesi.Gerçekleştirilecek olan ilerleme aracı hayatımızın diğer günlük oluşlarına kolaylık,mutluluk,ve amaçsal nitelikler katmalıdır.Örnekleyecek olursak yapacağımız iş birincil olarak kişisel sağlığı dengeleyici dengelenen sağlıkla rutinleri kolaylaştıran,kolaylaştırdığımız üzrere bize mutluluk veren bir süreç olmalıdır.spor yapan insan bedensel olarak daha sağlıklı olur sağlıklı olmamız bizim beslenmemizi uyku düzenimizi,kişisel bakış açılarımızı ve sosyal ilişkilerimizi olumlu kılabilir.belirtilen süreç bizim problem göstermeye başlayan hayatımızda bizi hem problemleri aşmamıza hemde yaşamın anlamının değişmesine yardımcı olur.Ve başka bir uğraşı,başka yeteklerimiz varsa değişiklik yapabileceğimiz alanlar varsa kendimize sağlayabileceğimiz değişimler varsa kaçmak yerine direnerek bütünseliğimizi oluşturmalıyız.Birde bu süreci oluşturmak yerine düz bir patikayı hep aynı adımlarla yürürsek biz ilerlemenin sağladığı olumlu yaşantıları kendi elimizle itmiş olacağız.Ne demek istenildiğine gelince kısaca yapmamız gerekenlerin dışında değişimsizlik olgusu ile devam etmek elimize geçen ilerlememizide ket vurma pozisyonu oluşturabilirler.Mutluluk değişimle gelen ilerlemenin sağlanmasıdır.Kişinin yapması gereken yolu yürümek fakat yolu yürürken sadece hafif adımlarla değil bazen hafif bazen kısa bazen uzun bazen hızlı bazen ara vererek hedefe doğru ilerlemesidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.