ÖNCE Mİ İNSANIZ YOKSA SONRA MI?
Küçük kız annesine, ”ilk insan nasıl dünyaya geldi” diye sormuş.
Annesi:
“Allah, Âdem ile Havva’yı yarattı, çocukları oldu ve insanoğlu yeryüzüne yayıldı.” Diye anlatmış.
Birkaç gün sonra küçük kız, aynı soruyu babasına sormuş.
Babası:
“Milyonlarca yıl önce maymunlar vardı, maymunlar evrim geçirdi, biz insanlar olduk, kısacası biz maymundan türedik” demiş.
Farklı iki cevapla kafası karışan kız, gidip durumu annesine anlatmış.
“Anne sen insanları Allah yarattı, diyorsun. Babam biz maymundan türedik” diyor. “Karıştırıyorum anne. Hangisi doğru?”
Anne;
“Karıştıracak bir şey yok kızım” demiş.
“Ben sana kendi ailemin geçmişini anlattım. Babanda kendi ailesinin geçmişini anlatmış!”
*
Bakıyorum da televizyonlarda, “yaradılışçılar” ile “evrimciler” birbirlerini yiyecekler.
Kur’an-ı Kerim’de birçok ayette, insanın yaradılışı ile ilgili açıklamalar vardır ve açıktır.
“Allah nezdinde İsa’nın durumu Âdem’in durumu gibidir. Allah onu topraktan yarattı. Sonra ona ol dedi ve oda oluverdi” diye yazar. Başka bir ayetteyse, “Biz kendilerini yapışkan cıvık bir çamurdan yarattık.”
“And olsun, biz insanı süzme bir çamurdan yarattık.” (Müminün Suresi,12)
Kısacası inancımıza göre, “insan topraktan” yaratılmıştır.
“Allah, Âdem uykuda iken Havva’yı onun aşağıdaki iki eğe kemiğinden yarattı.”
Şimdi, insanın yaradılışı böyle.
İlk insan, Âdem Peygamber, ikinci insanda Havva.
Bir erkek, bir dişi.
İnsanlığın babası, Hz. Âdem.
İnsanlığın annesi, Hz. Havva.
İslam inancına göre durum böyle.
*
Dünyada, yaşadığı coğrafyanın özelliklerine uyum sağlamış insan ırkları vardır.
1-Sarı Irk: Amerikan Yerlileri, Çinliler, Japonlar, Koreliler, Eskimolar…
2-Beyaz Irk: Avrupalılar. (Almanlar, Fransızlar, İngilizler vb…)
3-Siyah Irk: Afrika’da ve Amerika’da yaşayan zenciler.
Irkları birbirinden ayıran gözle görünen belirgin özelliklere aldanmayın. “Genler” önemli, bilimsel olarak.
“Genetik Bilimi” insanların çok kökenli olduğunu ileri süren “ırkçı” teorileri ortadan kaldırmaktadır. Genetik bilimi, insanın tek kökenli olduğunu ortaya koymaktadır.
İnsanların, “değişik ırklara veya renklere ayrılması” hiç önemli değildir. Bütün insanların “Genetik Yapıları” aynıdır.
Bütün insanlar, Hz. Âdem’den gelmektedir.
Bütün insanlar, Âdem’in çocuklarıdır.
Bu güne kadar Dünya’da en çok insanlar, ”inanç(Din)/milliyet(ırk)” çatışmaları sonucunda çıkan savaşlarda ölmüş. Ölümden başka elde edilen hiçbir şey yok. Ölen insanda anlamsızdır.
Dünya’da; insanları ırk olarak ayırmak, ”şu ırk adi, bu ırk üstün” diye kirli politikalar üretmek en önemli “insan öldürmek için uygulanan çatışma tekniklerinin” başında geliyor. İnsanların savaşması kavga etmesi, birilerinin cebinin dolması demek. Silah sat, ilaç sat, sat ta sat…
Tarih boyunca:
Zenciler, “Pis Zenci” olmadı mı? “Köpek” muamelesi görmediler mi? “Köle olarak” alınıp satılmadılar mı? Ellerine ayaklarına prangalar vurulup, “kürek mahkûmu” yapılmadılar mı?
Amerika’da, Kızılderililer, “bir bufalodan daha değersiz” olmadılar mı? Kendilerini üstün ırk gören Almanlar, diğer ırktan insanları sabun yapmadı mı? Bilhassa, ”Yahudilerin neslini” tüketmek için çalışmadılar mı? “Nasyonal Sosyalizm” nedir ki?
İsrail oğulları, Yahudiliğin doğuştan geldiğini iddia ederek, “üstün ırk” olduklarını iddia etmiyorlar mı? “Siyonizm” boşuna mı çıkmış?
Fransızlar, Afrika’da güçsüzleri yok edip, kendilerini üstün ilan etmediler mi?
İngilizler, bütün dünya insanlığının üstünde görmüyorlar mı kendilerini? Kendilerinden başka hangi ırktan insanlara yaşama hakkı tanıdılar/tanıyorlar? Bakın tarihe görürsünüz her şeyi.
Yunanistan’ın bir “Megalo İdea” ya da hala “Helenizm” hayali yok mu?
Kıbrıs’ta, “Enosis” ideali, pusuda yatmıyor mu?
Türkler, büyük “Turan” peşinde koşmuyorlar mı? “Kızılelma” peşinde olanlar yok mu?
Neredeyse her devleti oluşturan milletin, “inanca veya ırka dayalı” bir ideali var.
Daha neler neler…
Biz ülkemizde bile gizli kapaklı, kendi aramızda konuşurken insanlığımızla, inancımızla bağdaşmayan sözler söylemiyor muyuz?
“En iyi kürt, ölü kürttür.” Kentlerde duvarlara yazmışlar.
İnternette, mail olarak dolaşıyor.
“Her tutuğun kürdü sallandıracaksın”
“Ben olsam, Kürtlerin kökünü kazırım”
Bu konuşmalar, düşüncesizce dillendiriliyor. Düşmanlıklar körükleniyor. İşin başındaki kişiye laf atan yok. Sokaklarda yoksul halklar birbirini boğazlıyor. Birileri yine kazanıyor.
“Evine Yörük, bahçene erik sokma.”
“Bir Yörük kuyuya düşmüş. Bütün yılanlar kuyudan kaçmış.”
Yörüklerde böyle aşağılanıyor.
“Çerkezler at çalmak için, aleviler saz çalmak için” yaratılmıştır.
Alevilere, çeşitli iftiralar atılmıyor mu? Din mezhep çatışmaları körükleniyor. Aynı inancın insanları birbirini boğazlarken “Alalhuekber” diye bağırıp birlikte ölüyorlar. Hangi cennet ya da cehenneme gidiyorlar? Kandırılmak bu kadar açık.
Televizyonlarda umulmadık sunucular beklenmedik hatalar yapmadılar mı?
“Onun sülalesi, zaten Çingen”
“Yunan dölü müdür nedir?”
“Allahın Pomağı”
“Mum söndü yapıyor bunlar!”
“İnanca ve etnik kimliğe” saldırılar hiç bitmiyor. Sürekli yangını körükleyenler, odun taşıyanlar var.
Aynı vatanda yaşadığımız insanlara verip veriştirdiğimiz gibi, diğer uluslara da verip veriştiriyoruz.
Hepimiz Müslüman’ız. “İnancımız bile, birbirimizi birbirine bağlamak” için yeterli kalmıyor.
“Âdem’in çocukları,” çirkinleşmek ve birbirlerini boğazlamak için her şeyi yapıyorlar.
Âdem’in bazı çocukları da petrolün içinde, “zevkusefa” ile gününü gün ederken, diğer kardeşlerini ve akrabalarını hiç görmüyorlar. Kafalarını çölün kumundan hiç dışarı çıkarmıyorlar.
Bize okulda; ”Üstün ırk yoktur. Bütün insanlar eşittir. Irkları oluşturan yöneten kabiliyetli ve kabiliyetsiz bireyler vardır” diye öğretmişlerdi.
Tarih boyunca, ”Pis Zenci ve Adi Köpek” diye hor görülen zencilerin başarısına diğer ırklardan insanlar ulaşamıyor nedense.
Bir zenci, “Jamaikalı Usain Bolt” 100 metreyi 9.68 saniyede koşarak “Dünya Rekoru” kırmış.
4x4 yarışlarında, beyazlar daha zencilerin elinden birinciliği hiç alamadılar.
Bizim adımıza da, bir zenci koşuyor galiba. Adı Hewan’dı, Elvan yaptık.
Demek ki, üstün ırklar yok, “kabiliyetlerini ortaya koyan çalışkan” insanlar var.
Zenciler çok çalışıyor, başarılı oluyorlar. Üstün ırk olsaydı, “kendini üstün sayanlar” çalışmadan her alanda başarılı olurlardı.
Çalışmadan, başarı gelmiyor. Öyle, “armut piş, ağzıma düş” yok.
Bakın insanlık tarihine, yeni buluşlar armağan eden insanların hayat hikâyelerin gözden geçirin. Her ırktan başarılı insan bulabilirsiniz.
Louis Pasteur, kuduz aşısını Fransızlar için bulmadı.
Pusulayı bulan Çinliler, diğer uluslara kullanma yasağı getirmedi.
Daha kimler, kimler… Örnekler çok.
Üstünlük yok.
Başarıyı ortaya çıkaran çalışkan insanlar var.
*
Katır övünüyormuş.
“Benim annem söyle bir İngiliz kısrağıydı. Böyle bir Arap kısrağıydı”
Bunu duyan, gariban bir at kızmış.
“Konuşup durma. Senin baban bir eşekti. Sende ‘Eşekoğlu eşeksin’”
*
Çok konuşmaya gerek yok.
Kendimize, “yaldızlı kimlikler” aramamıza da gerek yok.
Hepimiz insanız. Sadece insan!
İnsan olduğumuzu bilelim yeter.
Ben, Dünya’ya bu gözle bakıyorum.
Her şeyinizi yitirebilirsiniz, yeter ki “insanlığınızı” yitirmeyin.
Zira kayıp vicdan depoları, ”kaybedilmiş insanlıklarla” dolup taşıyor.
Önce insanız.
Sonra da insanız.
“Kâinatın aynasıyım.
Mademki ben bir insanım.
Hakkın varlık deryasıyım.
Mademki ben bir insanım.” diye başlar, Âşık Daimi’nin deyişi.
…
İnsan olarak, doğduk.
İnsan olarak, yaşayalım.
İnsan olarak ayrılalım, şu dünyadan.
İnsanlığımızdan başka, neyimiz kalacak ki geriye?
Şuayipodabasi…
26.08.2009/Yenice/Çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.