ALLAH TARAF TUTAR MI?
Çanakkale Savaşları’nda, ortaya atılan safsatalarla ilgili yazdığım bir yazıma, bir arkadaş aşağıdaki yorumu yazmış.
‘Allah taraf tutmaz’ deyip dinden çıktığının farkında değilsin sanırım kardeşim. Allah taraf tutmasaydı, Kâbe’yi Ebu Celil’den neden korudu? Sana kalsa Bedir Savaşı’nda da 5000 melek savaşmamıştır. Yanlış düşünüyorsun kardeşim, yapma.
Arkadaşın görüşüne göre; ”Allah taraf tutmaz” diyerek ben dinden çıkmışım.
O zaman inşallah, Allah beni, yeniden ıslah eder.
*
“Bedir Savaşı’nda meleklerin savaştığı hadislerde belirtilmiştir.” der bazı kaynaklar. (Bazı hadislerin doğruluğu bile tartışılıyor günümüzde.)
Allah, Kâbe’yi de korumuştur, Ebu Cehil’den. (Korumak yerine Kâbe’yi, Ebu Cehil’i yaratmasaydı!)
Olabilir.
Kaynaklarda belirtilmişse, doğrudur.(Yorumlama, düşünme, söyleme.)
Ya! Ebu Cehil’ den korumadıkları ne olacak?
Allah taraf tutsaydı, Uhud Savaşı’nda okçuların yanılmasını önlerdi. Demek ki, okçular derslerini iyi çalışmamışlar.(Akıl yürütme)
*
Hakemler taraf tutar.
Siyasi partiler taraflıdır hep.
Zenginler zenginlere yaslanır.
Müslüman, Müslümanın tarafında yer alır.
Köpek köpeği çıkarı için kollar.
Hristiyan, Hristiyan’ın tarafındadır her zaman.
Yahudi, Yahudi’yi kollar haklı haksız gözetmeden.
Hacı hacıyı, Mekke’de bulur.
İnsanlar arasında, taraf tutma vardır.
Analar babalar bile, ‘bütün evlatlarımız aynı, hepsini eşit derecede seviyoruz’ diye yalan söyleyebilirler.
Öğretmen, çalışkan öğrencisinin tarafını tutar mesela.
Allah’ın taraf olmaya ihtiyacı yoktur ki!
Allah’ın taraf tutmaya ihtiyacı yoktur!
“O” bütün insanlar için, “Rahman ve Rahimdir.”
Haz. Muhammet bile “Veda Hutbesinde, Ey Müslümanlar” demiyor. “Ey insanlar” diye, bütün insanlara sesleniyor.
*
Eğer ki Allah taraf tutsaydı. İnsanlara gönderilen bütün peygamberler yüzde yüz başarılı olurdu.
Ya da Hz. Muhammed, bütün Dünyadaki insanları İslam’ın bir çatısı altında toplardı. Dünya’daki Müslüman sayısı, Dünya nüfusunun dörtte biri.
Eğer Allah taraf tutsaydı, ne Ebu Cehil ne de Yezit olurdu.
Ne Hz Hamza ne de Hz. Ali öldürülürdü. Ne de Haz. Muhammed’in torunları öldürülürdü.
*
Eğer Allah taraf tutsaydı. Dünyanın en zengin ülkeleri, Müslüman olan ülkeler olurdu.
Sen çalışma, zenginlik bekle! Allah Müslümanların tarafını tutar diye yan gelip yat. Nerde öyle, “Armut piş, ağzıma düş.” Allah taraf tutsaydı eğer, Afganistan en zengin ülke olurdu. Bangladeş’te öyle.
Bakın diğer Müslüman ülkelere.
Filistinlilerin vatanı ne oldu?
Allah taraf tutup da, Filistinlilerin topraklarını, İsraillilere mi verdi? Allah o zaman İsraillileri, daha çok seviyor.
*
Allah taraf tutmuyor kardeşim! Aklımın erdiği kadar anladığım şu. Aklımın ve bilimin ışığında bakıyorum, olaylara. Dünya’da olup bitenleri yorumluyorum. Akıl süzgecinden geçiriyorum. Bazı olaylar durumu ortaya koyuyor.
Japonya’da deprem oluyor. Hem de 9 şiddetinde. Ölen insan sayısı on kişiyi geçmiyor, binalar yıkılmıyor.
Bizim ülkemizde, Van’da 7.2 şiddetinde bir depremde 600 kişiden fazla insan öldü. Her yer enkaz, bir tek bina yok yıkılmayan.
Allah kitapsız Japonları koruyor, taraf tutuyor.
Bizim Vanlıları tutmuyor, korumuyor Allah!!??
Öyle mi?
Japonlar doğru ev yapıyor, yıkılmıyor evleri.
Bizim evler taş toprak yığıntısı. İlkel sahte evler, ortalık toz duman. Ölenlerin feryadı arşa çıkıyor. “Her şey Takdiri İlahi” diyenler, kandırıyorlar insanları.
“Takdiri ilahi” öyle mi?
Doğru bina yap kardeşim! Yap ta, senin evlerinde yıkılmasın, insanlar ölmesin!
*
Bakın Dünya’ya.
İcatlara buluşlara bir bakın.
Allah taraf tutsaydı. Bütün buluşları, Müslümanların yapması gerekirdi.
Birkaç örnek verelim.
Yahudi bilim adamları neleri gerçekleştirmişler, bir bakalım.
Tarlaya hıyar ekiyoruz. Aynı boydaki hıyarlara bakıp sırıtıyoruz. Birde, “Allahın kerametine bak. Hepsi aynı boyda ne güzel hıyarlar diyoruz.” Tamam, Allahın bir lütfü bize her şey. “Hıyara” bile standart getirenler İsrailliler. Çalışıyor adamlar, yani Yahudiler. Hem Yahudilere küfür ediyoruz, hem de domatesine bayılıyoruz.
Ne yaman çelişki!
Allah Yahudilerin tarafını tutmuş, tutuyor demek ki!
Allah’ın ihtiyacı var sanki Yahudilere.
*
Albert EİNSTEİN; bir Yahudi bilim adamı. Allah taraf tutup, O’nu akıllı yapmış.
Sigmund FREUD; bir Yahudi.
İnsanın yararına olan birçok buluş var. Bu buluşlar, o buluşu gerçekleştiren bilim adamının içinde bulunduğu milletin kullanması için yapılmış buluşlar değildir. Bütün insanlar içindir. Hangi diniden olursa olsun, fark etmez.
O zaman Allah taraf tutmaz.
Diyaliz makinesini, Müslüman olmayan bir bilim adamı bulmuştur.
Bir Müslüman, ben diyaliz makinesine bağlanmam, gâvur icadıdır diyebilir mi?
Kuduz aşısı olmama gibi bir lüksünüz var mı? Louis Pasteur, Müslüman değildir, bir Yahudi’dir de!
Eğer Allah taraf tutsaydı, bütün buluşları Müslüman bilim adamlarına bulduruverirdi, gayrı Müslimler aval aval bakarlardı.
Müslüman âlimlerin, ellerinden kaçırdıkları birçok buluşları vardır. Belki Müslümanların buluşlarını çalanlar olmuştur. Sonrada, ben buldum diyenlerde vardır. Bu durumda taraf tutma diyebilir miyiz?
İlk kâğıt fabrikasını, Âlim İbni Fazıl kurmuş. Kâğıtla ilgili her çeşit parasal kaynağı elimizden kaptırmışız.
İlk diferansiyel kitabını Âlim Sabit Bin Kurra yazmış. Müslümanların bir tek bile, otomobil üreten fabrikası yok.
Yıldızların yer ve açıklıklarını ölçen ve ilk cetveli geliştiren Âlim Cabir bin Eflah olmuş. Cetveli kaptırmışız elimizden.
İlk uçağı yapan Âlim Ebu Firnas’mış. Var mı Müslümanlardan uçak üreten bir millet?
Tıp ilminin Sultanı İbni Sina’dır ve ilk tableti yapmıştır. Bizler yabancıların yaptığı hapları yutuyoruz iyileşmek için. Bir tek Türkçe isimli ilaç bulamazsınız.
Yer çekimini ilk bulan Âlim Razi’ymiş. Isaac Newton, olarak biliyor bütün Dünya.
Havan topunu ilk bulan, hepimizin tanıdığı İstanbul Fatihi, Âlim Fatih Sultan Mehmet. Bilmeyenlere duyurulur.
Bizler havanda su dövüyoruz durmadan, elin oğlu füze ile işi hallediyor şimdi. Müslümanlara buldurmuş Allah, buluşları kapıvermiş gayri Müslimler.
Şimdi Allah taraf mı tuttu?
Bizler, “buldum buldum” diye bağırıp sevinirken, elin oğlu kulağıyla duyup kapıvermiş her şeyimizi. Geliştirmiş, kullanılır hale getirmiş, tekrar bize satıyorlar. Öyle değil mi?
”İlk biz bulmuştuk” sözünden başka, bir şey yok elimizde.
*
Şimdi bilişim çağındayız.
Sınırlar kalktı gitti.
Para olukları bilişimde.
Apple Computer’in kurucusu Steve Jobs, Microsoft’un kurucusu ve üst yöneticisi Bill Gates. Çalışmalarıyla kazandılar her şeyi. Allahın torpiliyle değil.
Birçok ülkeden zengin, adamlar. Müslüman Arapların petrolü biter, onların parası bitmez.
Müslümanlar dururken, bu icatları niye Müslüman olmayanlara verdi?
Allah taraf mı tuttu şimdi?
*
Alın size internette gezinen bir araştırma sonucu.
“Dünyada yalnızca 14 milyon Yahudi var, Kuzey ve Güney Amerika da yedi milyon, Asya da beş milyon, Avrupa da iki milyon ve Afrika da 100 bin kişi. Tek bir Yahudi’ye 100 Müslüman düşmektedir. Buna rağmen Yahudiler tüm Müslümanların toplamından yüz kez daha güçlüdürler. Nedenini hiç merak ettiniz mi?”
Bazıları; siz kendinizi “Allah taraf tutar” diye kandırmaya devam edin.
“Allah Müslümanları tutar sadece” diye de kandırın kendinizi.
Sonrada yan gelip yatın. Allah sizin tarafınızı tutacak diye bekleyin.
Sadece Müslüman olmadığı için, bir buluş yapana nefretinizi kusun, gidip diyaliz aletine bağlanın ya da kuduz aşısı olun.
Ben her zaman Allah’ın taraf tutmadığını iddia edeceğim.
“Allah taraf tutmaz” kardeşim!
Allah’ın, “taraf olmaya” ihtiyacı yoktur.
Kâinatı, canlı cansız bütün varlıkları, Allah yaratmıştır.
Allah çalışanı sever.
Çalışan kazanır.
“Ben Müslümanım, Allah benim tarafımı tutar” sözüne saplanır kalırsan, yaşadığın her kötü şeyi kadere bile yoramazsın.
“Kadere inanıyorsan” yıldırımın düştüğü yerde insanları; “Müslüman/Müslüman olmayan” diye ayırmadığını da bilirsin.
Kâğıt fabrikası kurmak yetmiyor, kitabı başka yerden aldıktan sonra.
İlk hapı yapıp, başkasını bize hap yutturması güzel bir şey değil.
Hapı yutmuşuz!
“Allah taraf tutar” deyip deyip yatıyoruz.
Aklıma ne geldi bakın.
Bazı arabaların ardında yazıyor.
“Çalış senin de olur”
Vallahi, ders alınacak söz.
“Çalışmazsan n.. olur!”
Bekle, Allah taraf tutacak diye.
“Armut piş, ağzıma düş!”
Bekle düşer, Müslümansın ya Allah armudu ağzına kadar bırakır. İnşallah yutmak içinde yardım istemezsin.
Ah! Ah!
Şuayipodabasi…
07.03.2012/Kepez/Çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.