- 700 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Yılbaşı Sakızı
Bugün açıklanacak diye üç gün önceden haber edildi... sonra söyleyeceğim.
Dememiş mi, idim; bayramdan önce, ânında ulaşabileceğiniz kişiye tebrik mesajı vermeyin.
Beklemenin de bi ölçüsü var... tam pişmemiş yemek gibidir, haşlama gelir tadı.
Ham meyvenin tadı hoş değildir ya işte öyle...
İskeleye rabdolmamış gemi gibidir...
Açıklanacak ya ver elini gelecek pazartesi belki de çarşambaya kadar kur- kaldır aynı çorba...
Bir de bakmışsın ki, şubat ayına girmişiz... ner’de kalmıştı asgarî ücretin tartışması...
Yolda kalanları, kar- kış kıyâmet haberleri derken bakmışsın erik çiçekleri açtı...
Geçen yılın son günlerinden şu an aklımızda ne kalmış ki?.
Çocuklar sevinecek, bir yaş daha büyüdük diye...
Vergiler ödensin... ödeyen de nereye harcandığından haberdar olsun ki, iyi yere harcanan vergi, ödeyene şeref verir; daha çok vergi verme isteği doğurur... Vatan sahipliği hissini güçlendirir.
Başa dönüp bitireyim: Asgârî ücret açıklanmadan bu sabah gazeteden okuyorum; elektriğe zam gelmiş; ne sandık ki; şimdiye kadar verilenler geri alınmasa idi maaşlara bir kuruş zam gelir miydi?...
Bir önemli bakanlığın ünlü bakanı bir gün işyerime ziyarete uğradı... ekip tam kadro. Kamera da çekimde... dedi ki:
“Biz iktidara geldiğimizde emekli maaşlarına zam yapacağız. ”Hemen itiraz ettim ve dedim ki: Hayır. Bir kuruş zam yapmayın... istemem.
Tek zam yapmayın yeter... sohbetle uğurladım... sonraki gün duyarım ki, meğer kamera bir yerel televizyonun(ktv) imiş, sözümü aynen yayınlamış...
Ne kadar asgarî ücrete zam, o kadardan çok hayat pahalılığı... ilk emekli maaşımın miktârına göre hesaplasak, bugün elime geçenle külüstür bir araba satın alabilirdim. Yan motorlu ope. .
Gününüz güzel, nesliniz güzel olsun...
Gülümseyin lûtfen... acı içinde olsanız da...
Bütün zamlar geçicidir... kar gibi... su gibi akıcı kalınız.
kadiryeter Kadir Yeter. 29.12.2017 CUMÂ. TRABZON.
YORUMLAR
Bordro mahkumları ve emekliler hiç bir hükumet döneminde rahat etmemişlerdir. Her zaman aynı şeyler yaşanır. Ocak ayında maaşlar zam gelmeden temel tüketim maddelerine zam gelir. Dünyanın en pahalı benzinini biz kullanırız da yine de kimseler ne kıllanırız ne de çullanırız. Kıymetimizi bilmeli siyasiler... Var olasın Abim...
kadiryeter
Diğer zamlar, üstünü örter gamlar!.
Ne mendilde lokum var,
Neylesin gönülsüz bayramlar.
Eski bir müşterim(rahmetli) demişti ki: Kadir, .... pahalandı amma daha zevkli içiliyor!.
Bizim enerji pahalanmalarına Vatanın Saygıdaşı daha tenezzül edip üzülmüyor... daha çok binek arabası... inadına iflas.
Kansere bağışıklık sağlayan bünyeden korkulur.
Sağlıkla kal... işlenmiş deri kokusundan ayrı kalma.
kadiryeter Dün, geçen yıl idi... niye değiştirdiler anlayamadım!.
Ben mesleğe başladığım yıl, 24 Kasım tarihi, "Öğretmenler Günü" olarak ilân edildi. Her yıl öğretmenler günü yaklaşırken öğretmenin maaşına zam, şartlarında iyileştirme konuşuldu. Ben emekli oldum. Hâlâ aynı şeyler konuşuluyor. Ve öğretmenliğin itibarı düşürülebilecek en aşağı seviyelere düşürüldü. İyileştirmeyin ya hu!
Asgarî ücret de aynı...
Ortaokulu bitirip bir avukat bürosunda haftalıklı çalışmaya başladığımda ilk haftalığım 35 liraydı. Tapu takipçiliği filân da yapardım o zamanlar. Bir tapu memuru ablamın maaşının 332 lira olduğunu öğrendiğimde 610 gramlık bir somun ekmeğinin fiyatı 30 kuruştu. Yâni o ablam bir maaşı ile evine 1106 tane ekmek, kilo hesabına vurursak 675 kilo ekmek götürebiliyordu. Şu ân için ayni işi yapan bir memurun eline geçen para 2400-2700 lira arası. Ekmeğin gramajı düşürüldü. 200 gram ekmek 1 Lira. Yâni 1 Kg. ekmek için 5 lira ödemek gerekiyor. 2700 lira alan bir memur evine 540 kilo ekmek götürebiliyor.
675-540=135 kilo kayıp var.
Asgarî ücreti arttırmayın beyler!
kadiryeter
Çeşitli cezâlardan elde edilen gelirin tamâmını eğitime harcamak gerekir;
özünden eğitimli İnsan, kendini cezaya muhatap bırakmaz.
Yorumundaki ince matematik hesabını, şair keskinliğiniz ile birleştirdim... çokiyi.
Anam rahmetliden duyduğum bir Türk atasözünü hatırladım: "kes kulağını, koy ağzına!".
Saygımla Selâmladım...
kadiryeter 2017'nin gitti- bitiyor saatlerinde; 17.09 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/170361-yilbasi-sakizi/